Kurre Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 Jep. Luit oikein. Hakusessa läppäri windows xp:llä. Lainaksi tai omaksi. Tarttis testata yks softa (Durametric) joka kuulemma toimii parhaiten xp:llä. Seiska ja kymppi testattu. Nyt ois xp:n vuoro. Jos lähellä Länsi-Uusimaa aluetta vielä parempi. Laita viesti 0405108289 -Kurre Quote
SamiO Posted February 7, 2022 Posted February 7, 2022 Ei ole myydä mutta vinkkinä, oletko kokeillu virtual boxilla, VMwarella tai vastaava jolla voit pyörittää XPtä vaikka windows 10 sisällä? Quote
Kurre Posted February 8, 2022 Author Posted February 8, 2022 En ole. Meinasin ensin yrittää helpomman kautta. Quote
Count Posted February 13, 2022 Posted February 13, 2022 Mulla pitäisi olla yksi wanha Dell. Kaivanpa esiin ja kokeilen toimiiko. Quote
Kurre Posted February 13, 2022 Author Posted February 13, 2022 Hooka hei, otsikon mukainen laite löydetty. Kiitos kaikille osallistumisesta. -Kurre Quote
Kharon Posted February 14, 2022 Posted February 14, 2022 On 2/7/2022 at 6:16 PM, SamiO said: Ei ole myydä mutta vinkkinä, oletko kokeillu virtual boxilla, VMwarella tai vastaava jolla voit pyörittää XPtä vaikka windows 10 sisällä? Vähän myöhässä mutta jos/kun softa haluaa oikean sarjaportin (eli RS232 -jännitteet, +-12V+maa) niin virtuaalikoneet eivät auta. Tämä on havaittu diagnostiikkamokkuloiden kanssa: Eivät juttele auton kanssa kun kone käyttää +-5V jännitettä (USB-pohjainen portti ei osaa muuta) ja auto ei ymmärrä moista vaan haluaa 12V signaalit. Koneen valmistaja vetoaa RS-standardiin jossa signaalitasoksi on määritelty 3V tai yli, mutta autonvalmistajia ei pahemmin kiinnosta, kun tehtaan käyttämät diagnostiikkavehkeet ovat merkkikohtaisia ja autossa kokolailla luontaisesti on 12V signaalitasot. Quote
SamiO Posted February 15, 2022 Posted February 15, 2022 (edited) 18 hours ago, Kharon said: Vähän myöhässä mutta jos/kun softa haluaa oikean sarjaportin (eli RS232 -jännitteet, +-12V+maa) niin virtuaalikoneet eivät auta. Tämä on havaittu diagnostiikkamokkuloiden kanssa: Eivät juttele auton kanssa kun kone käyttää +-5V jännitettä (USB-pohjainen portti ei osaa muuta) ja auto ei ymmärrä moista vaan haluaa 12V signaalit. Koneen valmistaja vetoaa RS-standardiin jossa signaalitasoksi on määritelty 3V tai yli, mutta autonvalmistajia ei pahemmin kiinnosta, kun tehtaan käyttämät diagnostiikkavehkeet ovat merkkikohtaisia ja autossa kokolailla luontaisesti on 12V signaalitasot. Jos on jo can-väyläinen auto niin standardi ttl-tasoinen signaali sielä kulkee. Jos koneessa on raudassa sarjaliikenne niin oikeat jännitteet siellä on ohjattiin sitä virtuaalikoneella tai rautaan asennettulla koska rauta määrää. Lisäksi autoissa kulkee data samoja can väyliä ihan ttl-tasossa(lukuunottamatta joitain antureita jne), kuitenkin joka moduulissa on perus elektroniikkaa niin turhaan sitä muuttaa kokoajan 5<->12V, toiminnallisestikkin tuosta matalammasta jännitteestä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Yleensä adapteri, olkoot usb tai suoraan sarjaliikenne ottaa käyttöjännitteensä auton diagnostiikkaportista ja siitä reguloidaan tarvittavat moduulille 2.5, 3.3, 5v jne. Usb-portilta saatava 5V korkeintaan elättää sitä sarjaliikennepiiriä siellä tai ei ole kytketty ollenkaan muuta kuin maatasot. Eli siinä usb adapterissakin on sisällä "sama" sarjaliikenne piiri mikä on koneen raudassakin. Riippuen systeemeistä, totta on että "normaalit"(riippuu käyttöjännitteestä) rs232 jännitetasot on korkeammat mutta silloin jutellaan jollekkin muulle kuin can-väylälle. Totta on että virtuaalikoneen kanssa voi olla haasteita, mutta yleensä ne on ajurillisia jne softaan liittyviä. Onhan noita monimerkki testereitä ja kiinan kikkuloita jotka toimii jollain tavalla "kaikissa", se jos johonkin moduuliin ei pääse jne on enemmän adapterin firmikseen ja kätettävään softaan liittyviä. ps. hyvä että kone löytyi. Edited February 15, 2022 by SamiO Quote
Marko Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 On 2/14/2022 at 9:07 PM, Kharon said: Vähän myöhässä mutta jos/kun softa haluaa oikean sarjaportin (eli RS232 -jännitteet, +-12V+maa) niin virtuaalikoneet eivät auta. Tämä on havaittu diagnostiikkamokkuloiden kanssa: Eivät juttele auton kanssa kun kone käyttää +-5V jännitettä (USB-pohjainen portti ei osaa muuta) ja auto ei ymmärrä moista vaan haluaa 12V signaalit. Koneen valmistaja vetoaa RS-standardiin jossa signaalitasoksi on määritelty 3V tai yli, mutta autonvalmistajia ei pahemmin kiinnosta, kun tehtaan käyttämät diagnostiikkavehkeet ovat merkkikohtaisia ja autossa kokolailla luontaisesti on 12V signaalitasot. Sopivan piuhan tekee helposti itse. Käytän moista melkein joka päivä tutkia testatessa. Sopivan pitkä virtapiuha ja hauenleuat päähän niin saa helposti akusta 12V Quote
Kharon Posted February 16, 2022 Posted February 16, 2022 On 2/15/2022 at 7:36 AM, SamiO said: Jos on jo can-väyläinen auto niin standardi ttl-tasoinen signaali sielä kulkee. Nii, jos. Vaikea sanoa, en omista yhtään moista, vaikka autoja muuten on aika monta. Sen tiedän että omien autojen diagnostiikkaa ei 5V signaalilla hoidella ja siis >90% mekaanisesti sopivista välijohdoista ei toimi, kun +-12V jää saamatta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.