Mikko82 Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Vaihdettuna kiinalaiset flippiolat ja Febin tappi ja puslasarja. Puslat kalvettu säätökalvaimella. Nyt kumminkin ihmetyttää tuo positiivinen camber joka näkyy kuvissa. Shimmit 8 prikan taulukon mukaan. Kalvain ei ollut keskittävä. Jostain lueskelin, että näissä olissa on ollut ongelmia. Ihmetyttää jos olen saanut rotsattua nuo puslat molemmin puolin noin saman verran vinoon. Quote Link to comment
Art_Zi Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 (edited) Minkä verran laitoit niitä shimmejä mihinki kohtaa? Aikanaan Ovaalissa oli kans kiinalaiset dropit ja aika nipin napin niihin sai camberin tehtaan arvojen sisään... Edited March 30, 2022 by Art_Zi Quote Link to comment
metake Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 0,67° +/- 0,5° on tehtaan arvo, joten ei se nyt ihan hirveästi ole yli, mutta jonkin verran kuitenkin.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Mikko82 Posted March 30, 2022 Author Share Posted March 30, 2022 Shimmit tuon 6,5 mm mukaan. Toisella puolella oli offset 6,3 ja toisella 6,7. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 On ollut sama huomio vuosia sitten omissa kuplan dropissa. Eli jotain vikaa niissä on. Quote Link to comment
Mikko82 Posted March 30, 2022 Author Share Posted March 30, 2022 2 minutes ago, Pedalpusher said: On ollut sama huomio vuosia sitten omissa kuplan dropissa. Eli jotain vikaa niissä on. Miten ratkaisit? Shimmasitko "väärin" vai kuinka? Noilla prikoilla saisi varmaan huijattua sen verran muutamalla prikalla, että saisi arvojen sisälle. Ja tuskin kumminkaan radikaalisti vaikuttaa toimintaan. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Just shimmasin väärin eli lisäsin vaan toiselta puolelta prikkoja toiselle ja hyvin on pelannu. Quote Link to comment
metake Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Just shimmasin väärin eli lisäsin vaan toiselta puolelta prikkoja toiselle ja hyvin on pelannu.Vähäisillä kilometreillä voi toimiakin, etenkin jos ei ole niin väliä että onko se kasattu oikein vai ei.. Kannattaa muistaa ettei se tehdas ole noita ohjeita turhan takia väsännyt. Mulla oli yhden kuplan etupää kasattu juuri noin ja ihmettelin kun 1000 km välein sai kiristellä sidepultteja ja keulassa oli kokoajan väljää. Purin sen ja kasasin ohjeiden mukaan niin sidepultitkin pysyi tiukassa. Onkohan kaikkien valmistajien dropit yhtä huonoja vai tulisko parempi lopputulos esim. CB:n dropeilla?Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 3000 kesässä 3 kesää menty ilman löystymisiä. Mut kannattais ostaa kerrasta hyvät niin ei tarvis ostaa kaksia ja kiroilla. Quote Link to comment
metake Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 3000 kesässä 3 kesää menty ilman löystymisiä. Mut kannattais ostaa kerrasta hyvät niin ei tarvis ostaa kaksia ja kiroilla.Paljonko sulla on eroa shimmeissä jos vertaa tuohon taulukkoon?Mulla oli tuossa ko. yksilössä eroa varmaan 3-4 shimmiä ja kokonaismääräkin väärin. Ei ollut hyvä..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
x-pj Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 1 hour ago, Mikko82 said: Miten ratkaisit? Shimmasitko "väärin" vai kuinka? Noilla prikoilla saisi varmaan huijattua sen verran muutamalla prikalla, että saisi arvojen sisälle. Ja tuskin kumminkaan radikaalisti vaikuttaa toimintaan. Shimmaamisen tarkoitus on saada sidepultti suoraan. Jos se on väärin tehty, pultti jumittaa puslaan. Sattaa toimia, jos pusla on väljä. Laatuongelma tuo taitaa olla. Minulla oli toinen olka-akseli OK ja toisessa positiivinen camber. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 16 hours ago, metake said: Paljonko sulla on eroa shimmeissä jos vertaa tuohon taulukkoon? Mulla oli tuossa ko. yksilössä eroa varmaan 3-4 shimmiä ja kokonaismääräkin väärin. Ei ollut hyvä.. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Kokonaismäärä on oikea 10 ja en muista tarkkaan noita määriä mut jos nyt olis taulukon mukaan pitäny olla 5 ja 5 niin nyt on 7 ja 3. Quote Link to comment
Mikko82 Posted March 31, 2022 Author Share Posted March 31, 2022 16 hours ago, x-pj said: Shimmaamisen tarkoitus on saada sidepultti suoraan. Jos se on väärin tehty, pultti jumittaa puslaan. Sattaa toimia, jos pusla on väljä. Laatuongelma tuo taitaa olla. Minulla oli toinen olka-akseli OK ja toisessa positiivinen camber. Juuri näin, että oikein taulukon mukaan shimmaamalla saadaan sidepultti suoraan ja liikkumaan puslassa, mutta en oikeen muutakaan konstia tuohon keksi. Laatu on mitä on noissa halvoissa osissa. Miten ratkaisit tuon oman eron? Uudet puslat ja kalvaamalla tahallaan vinoon voisi olla ratkaisu jos puslissa varaa. Quote Link to comment
x-pj Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 28 minutes ago, Mikko82 said: Uudet puslat ja kalvaamalla tahallaan vinoon voisi olla ratkaisu jos puslissa varaa. Taitaa olla ainoa vaihtoehto. Minä tyydyin virheeseen. Kosmeettinen ongelma, joka pisti omaan silmään. Ei sitä ajossa huomannut. Myöhemmin laitoin vakiolat, mutta en tuon takia. Quote Link to comment
Recommended Posts