Guest BugPower Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 mulla taitaa olla tuolla laatikolla... auto on vw 1300 -74 40hv lohko taitaa olla AD ? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 ainakin perävälitys on 1300 mallissa tiheempi kuin esim 1303 S mallissa. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 kukaan mitannu paljonko on 044 kannen palotilan tilavuus ? 85,5 / 90,5 / 94 Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 useimmissa perus 044 kansissa noin 55cc luokkaa. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 montako milliä niitä tohtii laskea ? vai saako niitä laskea Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 044 kansia voi varsinkin isommilla putkilla laskee turvallisemmin kuin orkkis saksalaisten kohdalla. tavaraa enemmän palotilan alla. laskeminen on ihan siitä kiinni mitä haetaan. palotilan muoto/tilavuus, dekkikorkeudet silinteriputken ja sylinterikanne osalla. Quote Link to comment
Lasse Posted March 19, 2007 Share Posted March 19, 2007 Katuautoissa ainakin 4 tietämässäni strokerissa joilla kierrelty ajeltu pitkiäkin matkoja ja jotka kulkee varttimailillakin hyvin on käytetty Dellortoissa 36mm sisäkurkkuja 45 ja 48mm kaasareis. Strokeris ja isossa vakio iskuisessa on tullu käytettyy 32 ja 30 sisäkurkkuu 40 kaasarilla sekä 1776 pientä 28 kiertäen kuiteski hyvin 7000rpm, Kisaa kun on ajettu ollu 40 ja 41 sekä 42 sisäkurkkuu Dellorton 48 mutta kierroksetkin on pyörineet 8000 ja 8200 välillä. Kiitos, tämä oli valaisevaa tietoa. Tukee hyvin pitkälti omiakin kokemuksia. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 mitenhän tuommonen 41mm kärmes mahtaa toimia 2.3l koneessa? lämpeneekö liikaa? tehoja se ainakin kuristaa 2.3 litrasessa! mihin asti tuota 41mm kärmestä suositellaan? 2.0? :) Quote Link to comment
Guest Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Kuten koneenrakennuksessa yleensäkkin, ei yhden litratiedon pohjalta voi määrittää kaikkea(ellei tila ole tarkkaan rajattu ja tilaan ei mahdu kuin joku tietty toimiva kompromissi). Kuitenkin kannattaa vähän miettiä venakokoa myös kun käärmeksen putken halkasijaa valitsee. Pohtia mitä saavutat ylisuurella putkella jos pakokanava jo ehtii kuristaa virtauksen kanavassa tiettyyn tasoon? Virtaus hidastuu isommalla putkella mikä myös vaikuttaa teoriassa 4-1 tai 4-2-1 impulssin voimakkuuteen kollektorilla. Putken pituus (tilavuus) varmaan on enemmin se määre mikä pitäs mennä konekoon mukaan, ainakin jos teoriassa tota ajattelee. En sitten tiedä onko kuplan kärmeksen putket joka tapauksessa liian pitkät optimiarvoihin nähden, en ole mittaillut tarkemmin näitä enkä oikeasti ole edes mikään ekspertti aiheessa. Tässä vain jotain pohdintaa. Quote Link to comment
Guest BugPower Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 onkos kukaan ajellu kuplan yli 2 litrasella pannulla kadulla comp eliminator kansilla tai SF1:llä alle 14mm nostolla? miten käyttäytyy? Quote Link to comment
DOODAH Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Ahdettuna ainakin hienosti käyttäyty.... Quote Link to comment
Guest Ranne Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Jos nyt tuo mun koneen pakosarja kuitenkin pysyy tuona 1 5/8 kokoisena niin mikähän olisi sopiva halkaisija tuolle laipalle? (60mm?) Nyt on niinkin säälittävä kuin 40mm! Vastauksia?, kuinka suuria holeja porukalla on? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 3, 2007 Author Share Posted April 3, 2007 http://www.ahnendorp.com/kaefer-8.html http://www.popularhotrodding.com/engine ... index.html http://www.raceseek.com/exhaust.htm Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 4, 2007 Author Share Posted April 4, 2007 Tollaset kannet katukäyttöön niin jäähtyy ja kisassakin pärjää mutta tottakai on virtaukset alapäässä alakieroksilla huonommat kuin monissa pienempi kanavisissa vaan sitteku on potka suorassa ja sarvet päässä....ni tapahtumia kyllä. Moottorin käyttötarkoituksestahan on kansienkin valinta kiinni. http://www.jpmotorsport.se/e/ms230.htm http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=437145 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 Monet kyselleet öljynkierrosta. Suosittelen matalaa isoa leveetä 3,5quartin öljypohjaa. Öljypumpun kannesta ulosotolla öljynsuodattimelle josta vaikkapa vaihteiston viereen 1 tai 2 öljynlauhdutinta ilmanohjauspellien kera koskapa auton alla ajoviima tuo hyvin pienelläkin pellillä ohjatun ilman kennon läpi jäähdyttäen mutta jo hyväksi havaittu suuri öljypohjakin jäähtyttää öljyä hyvin. Auton eteen vedetyt öljylinjat ja lauhduttimet taas tulis kyseeseen radalla tai oikeen kireeksi ajatellulla turbotekniikalla mutta kyllä vaihteiston vieressä oikeessa asennossa ilmanohjauspellin kera öljynlauhdutin tai lauhduttimet niin jäähtyy öljy hyvin järkevään 80-90asteen luokkaan. Tietenki kannattaa olla alkuperäiset dog haus systeemit ja kaikki pellit moottorissa oikein ohjaamassa flektinki ilmavirtoja. Hihnapyörää ei hirveesti kannata pienentää katuliikenteeseen tarkotetulla koska harvoin ainakaan maantiellä 4 vaihteella ajetaan jatkuvasti yli 4500rpm kierroksilla jolloin sakkaus ja teho flektistä puutuu kai vakio pyörällä 5500 yli... hitsattu tuuletinpyörä järkevä valinta. Kiihytys on niin lyhyt repäsy et ilman hihnaaki menee ja 0,2sek vaikutus. typ4 öljynlauhdutin doghaussiin. Pieni hihnapyörä jos paljon isoilla kierroksilla ja vähä maantietä tai si kierroksilla välitetyllä askilla maantiellä... Aurinkoista kevätsäätä vaikka aamupakkasta Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 25, 2007 Author Share Posted May 25, 2007 Kuulin huhua että viestijonon alussa mainittu moottori olisi siirtynyt pääkaupunkiseudulle kuljettamaan katuvolkkaria ripeästi? oliko vaih huhu tai? Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 No niin pitkästä aikaa. Nyt kiinnostaisi kuinka ja millaisia ruiskulaitteistoja on porukka asentanut ja jos sais kuvia erilaisista rakennetuista vaihtoehdoista. Vapaastihengittävät ja ahdetutkin kiinnostavat. ( saa laittaa suoraa sähköpostiin jos ei julkisia halua ) Konespekseja ja osia kootaan taas kasaan joten ehkä tässä jotain moottoriasiaakin jossainvaiheessa sekä jos penkityksiin joskus ehtii niin vaikka teholukemiakin mutta se asia on vielä kaukana tulevaisuudessa. t:Jamppa Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Hipisteltiin sellaisia JP Motorsportin ms230 -kansia Bug-In:issä. Olivat varsin hienot ja tiheäripaiset, mutta loppujen lopuksi ainoa "uutuus" mitä niistä mietittiin, oli keinuvipuakselin kiinnitys 5 pultilla, joka mahdollisti myös samalla normaalin 2-pulttisen kiinnityksen. Olisi metkaa nähdä vaikkapa 4-venttiilitoteutus ilman kannen "ylä"puolisia nokka-akseleita, kai sellaisenkin jollain vipusysteemillä saisi tehtyä. Olisi ainakin jotain uutta (vai olisikohan?). JP:n läppärungot sen sijaan oli ihan sikahienot! Semmoisilla ontoksi kairatuilla "kuulilla" toimvat, eli ei ollenkaan normaalia läppää vaan massiiviset ontot pallerot. Niissä oli oikein mukava ja viimeistelty tuntuma, ja kun röörit oli auki niin ne oli kuin yhtä suoraa putkea vaan, ei mitään akseleita tai läppiä keskellä kanavaa. Auto, jossa noiden kansien mainostettiin olevan, ajoi muistaakseni matalia 12 aikoja, ja tuolla Chimayn radalla ei ollut pito kovinkaan kaksinen kun nopeimmatkin ajat olivat vissiin just ja just 10 puolelle vaikka joukossa oli paljon "kympin autoja". Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.