Guest Variant Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Mikä niissä NGK:oissa muka mättää? Onko omakohtaisia kokemuksia? Vähän väliä kuulee jostain, että NGK:t ei toimisi, mutta olis kiva tietää tarkemmin vaikka mikä tyyppi NGK:oista ja minkälaisessa koneessa. Itse olen käyttänyt NGKoita, Boschia ja halpahallin tulppia useissa eri vakio- ja parissa virikoneessa ja en ole huomannut yhtikäs mitään eroja toiminnoissa, jos vain lämpöarvot vähänkin sinne päin. Ei kai kuplan kone voi olla kovin ronkeli tulpan merkin suhteen? Nyt on pitkäkierteiset NGK:t CB044-kansissa 11.0-puristeisessa strokerissa ja hyvin rokkaa. Quote Link to comment
Guest Infiniz Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Mulla 1300 vakiokoneessa NGK:t ei toiminu alkuunkaan.Kärkivälinä 0,7, mut en nyt muista oliko pykälää liian kylmät tulpat viel kaikenlisäks. No ruuvasinpa Bossit kii ja joha rokkas. Mitä opimme tästä: Älä laita perheenjäseniä ostamaan varaosia volkkariisi. Quote Link to comment
Marko Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Laittakaa MSD:t niin riittää kun siellä pytyssä on joku mihin saa piuhan kiinni:D Mul on ollu aina NGK:t kaikissa autoissa eikä mitään ongelmaa Quote Link to comment
Guest koivi Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 NGK:t on speelannu hyvin!Yhessä kuplan jokkis koneessa ollu samat NGK:t paikallaan 9 kisaa?harjotukset,ei mitään hämminkiä!!Championeista huonoja kokemuksia,katkeavat yleensä pois ottaessa.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 NGK:ta tuli joskus poltettua pari-kolme settiä. Sit vaihoin Boschit ja ne kärähti. Vaihdoin uudet tulpanjohdot ja aijoin NGK:lla hamaan tappiin asti. Tää NGK:n huonous on vaan yks näistä jutuista, jotka leviää kulovalkea lailla. Joku sano esson baarissa ja sit kaikki kertoo toisilleen vaikkei niissä oo mitään vikaa. Yleensä on sytkissä muuta vikaa tai vääränlaiset tulpat. Quote Link to comment
mikan Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 NGK BCP7EV on hyväksi huomattu tulppa ahdetussa. Ohut kärkisenä pysyy hyvin auki hieman rikkaammillakin seoksilla. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Omissa koneissa on ollu sekä Ngk:n ja Bosch:n Tulppia, ja hyvin on toiminu kummatkin merkit. Enemmän taitaa olla kiinni siintä millä tulppia ruokkii. Nyt on käyttö autossa kokeilussa brisk:in iridium tulpat. Vastaavat on myös tarkoitus laittaa ilmamoottoriin seuraavalla kaudella. Ngk:n perustulppia on myös käytetty isojen poikien moottoreissa, mitkä ylittää starttimoottori kriteerin. Y.T: Janne Quote Link to comment
Guest Infiniz Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Ehkä mulla on vaan liian vakio moottori =) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Miulla sekä NGK:ta että bossia ollu strokerissa, molemmat pelanneet hyvin, puristukset olleet 8.2 - 9.5 ja kohta reilu 10. Sytkinä ollu 009, jfur4 (70-l vakio) ja msd. Molempia oon saanu myös nopeasti paskaks mm. vuotavalla kaasarin kurkulla. Ainut läpipaska sytkäosa on ollu biliksen vakio-sytkäjohdot, löivät sormeen läpi. Kun puheeks tuli, niin minkäs mallin tulpat kävi just pitkäkierteiseen 044:ään? (ei pysty etsimään, liian hapokasta) Puavo Quote Link to comment
Guest DaFox Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Omakohtaisia kokemuksia NGK vs. Bosch.. Kestosta pystyn sanomaan ainakin että jos koneella on tapana öljytä palotilat (lue: väljä, ohjurit/kumit finit tai männän renkaassa paskaa ym.ym.) Niin ehdoton valinta on NGK. Kestää meinaan öljyä aika sairaasti paremmin kuin Bosch. Paremmuuten niinnoinniinku muuten osaa varmaan vastailla taas se Esson myyjä :) Quote Link to comment
-AP- Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Aivan loistavasti toimi NGK:t kauan sitten 94x82 koneessa 13,5 puristuksella VP Racingin bensalla, ei kertaakaan mitään ongelmaa. Toisaalta, kadulla 1,6 koneella 10,5 puristuksella tuntui, että kovin varovainen kaupunkiajo ja liikennevaloseisokit aiheutti pätkimistä ja sytytyshäiriöitä, tulpat silloin myös NGK, tuskin niiden vika jos tukkeutuu. Quote Link to comment
NordBling Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Mulla toimi NGK:n seiskat rallissa monta vuotta. Joskus vaihdoin varmuuden vuoks, varsinkin jos oli monta kylmäkäynnistystä peräkkäin joutunu tekemään. Tosin aikaa jo kymmenen vuotta, liekö laatu muuttunu tosta. Ja oli vesirivikone. Quote Link to comment
mick Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 NGK tulppia meni monta sarjaa, yritin kokeilla eri lämpöarvon tulppia ja kyselin jopa NGK:n joltain tuotevastaavalta mitä tulppaa se suosittelee. Vaihdoin sitten Boschin W7CC tulppiin, ja ne on kestäneet hyvin. Sen mitä noilla Boscheilla olen nyt ajanu, ni samaan matkaan olisi mahtunut 4 settiä NGK tulppia... Kaikki sytkäosat vaihettu uusiin, ja imuvuodot tarkastettu jarruspraylla. Quote Link to comment
Racing Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 NGK kanssa ei suuremmin ollut ongelmia,ainut että joskus joku tulppa kastuu kun ajaa lyhyttä matkaa ja sitten auto seisoo ja lähtee ajamaan niin käy kolmella mutta parinkilsan lämpiämisen jälkeen yhtäkkiä herää ja alkaa vetämään raivon lailla kaikilla 4:llä;-) Taas kun seuraavan kerran lähtee ajamaan ei mitään ongelmaa. Viime kesänä suli Ngk:sta kärki pois(mikä se kaareva osa onkin nimeltään) onneki ei tehnyt moottoriin tuhoa. Huomasin kun vaihdoin tulppia,myöhemmin on kurkattu varmuudeksi kansien alle eikä onneksi ollut mitään jälkiä. Quote Link to comment
mikan Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Kyösti, mulla oli samaa ongelma, mutta se ei ollut NGK:n vika vaan ongelmana oli yhden pytyn paska tulpanjohto jonka vastus oli jotain "megaluokkaa". t. Mika Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 mulla pimeni kahdesta NGK satsista 2 tulppaa alle 2000 kilometrin jonka jälkeen on ajanu vaan boschilaisilla ja ongelmia ei ole ollut. pata oli aikas vakio siihen aikaan. Quote Link to comment
Guest Trompi Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 NGK ehdottomasti. Mikään muu ns. norm tulppa ei pysty niin laajaan toimintalämpöön kuin NGK. Kokemusta auto/mp katu/kisa jotakuinkin 200 tulpan verran ;) Ehkä syy NGK:n huonoon maineeseen on muutamavuosi sitten markkinoille livahtanut virheellinen sarja, joka ei todellakaan kestänyt kuin muutamia hulluja kilometrejä. Quote Link to comment
Guest Chrispe Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Nyt on käyttö autossa kokeilussa brisk:in iridium tulpat.Vastaavat on myös tarkoitus laittaa ilmamoottoriin seuraavalla kaudella. Mites iridiumit pelitti ilmamoottorissa vai oletko ehtinyt kokeilemaan? Juuri itse kyseisiä tulppia hankkimassa vapaasti hengittävään hieman pirstettyyn koneeseen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.