KG63 Posted December 26, 2022 Posted December 26, 2022 (edited) 1963 1200 kuutionen 34 hp vakio moottori. Vein kannet pajalle, jotta en rikkoisi niitä venttiilinohjurien poistossa. Nyt kun hain ne pois, niin kotona huomasin, että toinen kansi on rikki. Eivät sanoneet mitään kun hain ne. Hiukka ihmetyttää ja harmittaa. Nyt kun katson tarkemmin, niin murtuma näyttää vanhalta. Tuoreen murtuman murtumapinnan pitäisi olla aivan puhdas Sitten kysymysosioon: Onko kansi käyttökelpoinen, eli voiko venttiilinohjurin laittaa kanteen ilman tätä vahviketta? Jos voi, niin kannattaako vahvike laittaa paikalleen ja työntää uusi venttiilinohjuri sen läpi? Vai jättää kokonaan pois? Onko mahdollista, että vahvike on ollut murtunut jo kauan, eli edellisestä moottoriremontista lähtien? Kannet ovat alkuperäiset ja muuten hyvässä kunnossa. Venttiilinohjurit vaan hiukka väljät venttiiliin. Uudet ohjurit kannattanee ostaa koossa 12,06 mm? Ja vaihtaa pakoventtiilit, vaikka eivät kovin kuluneelta näytäkkään? Edited December 26, 2022 by KG63 Quote
ovaaliheppu Posted December 27, 2022 Posted December 27, 2022 Ei juuri mitään merkitystä tuolla vakiossa pikkukoneessa. Kaikissa kansissa tuota "vahviketta" ei edes ole. 25hp kannet ovat ilman, joitakin myöhempiäkin tullut vastaan joissa imupuolelta puuttuneet. Tuplajousien kanssakin nuo monesti koneistetaan olemattomiin. Kuvan kannen jäljestä päätellen se ei kyllä ole lohjennut irti, tuo pinta on koneistettu sileäksi jossain vaiheessa. Liene murtunut edellisessä remontissa. Jos tarve kannelle, mulla on muutamia putsattuja 311.101.371B kansia. toki tarvitsevat seeti/ohjurityön. Taisivat kaikki olla kertaalleen tehdaskorjattuja. En myöskään oo aikoihin vaihtanut ohjureita, K-linerit sisään ja kovaa ajoa Quote
Maasturi Posted December 27, 2022 Posted December 27, 2022 (edited) Vaatii paksumman ohjurin jotta se pysyy paikoillaan ? , yleensä imuohjurit ovat löysemmällä kuin pakoset. Irronneen kauluksen voi jättää paikoilleen jos se onnistuu, ensin on vamistettava että uusi ohjuri pysyy kiinni sylinterikannessa. Oudon näköinen poraus on kuvan ohjurin yläpäässä, normaalisti kevennysporausta ei tehdä tuolla tavalla. Edited December 27, 2022 by Maasturi Quote
Racing Posted December 27, 2022 Posted December 27, 2022 Näyttäs kun olis kevennysporattu väärästä päästä ja lyöty venttiilijousen puolelle pois jolloin kyllä hajoaa! Quote
KG63 Posted December 28, 2022 Author Posted December 28, 2022 Ohjurit on porattu sylinterin puolelta, poraus loppuu juuri vahvikkeen kohdalle. Täytyy antaa palautetta koneistamolle. Vielä kun katselin, niin ironneen osan ja kannen välissä näyttää olevan liimaa, eli on joku vanhempi vaurio. Pidän tämän kannen käytössä, uudet ohjurit kiinni ja taas mennään. Seuraaviin sitten k-linerit Kiitos kaikille vastanneille! 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.