Jump to content

Pallonivel- ja olka-akselikeulan camber säätö


Recommended Posts

Auttakaa tietämätöntä, ja laittakaa ohjeita, linkkejä ja videoita miten noiden camber-kulmat saa säädettyä kotioloissa ilman erikoistyökaluja. Olen yritänyt etsiä näitä netistä, mutta en liene osaa etsiä oikeilla hakusanoilla, kun en meinaa löytää.

 

Eli, -72 menee palloniveliä vaihtoon ja -65 menee molemmat olka-akselit vaihtoon. Pallonivelkeulan rakenne jo entuudestaan tuttu, ja se, mistä se säädetään, mutta miten säätö kannattaa tehdä, miten alkutilanne, ylä- ja alapään säädöt sisään käännettynä, etupää ilmassa rengas irti, vai napa kuormitettuna pukin päällä vai miten?

 

Sama homma tuon olka-akselin kanssa, paitsi, että rakenne, eli säädöstä (prikat, pultit yms yms yms) ei ole mitään kokemusta, ennen tätä, joten apua tarvitaan, ja itse haluan säädöt tehdä, jos se vaan on kotioloissa mahdollista.

Edited by Kaipaa
..
Link to comment
2 hours ago, Kaipaa said:

Olkatappikeulasta ei voi camperia säätää.

 

Eikös siellä ole ne säätöprikat tms siellä sidepulttien välissä, vai mitä niillä prikoilla säädetään?

 

Niillä prikoilla ei varsinaisesti säädetä mitään. Niillä tasataan tukivarsien etäisyys erot, kuten tuosta Urbaanin laittamasta taulukosta käy ilmi.

Link to comment

Löytyisikö mistään juttua, missä näytettäisiin ja kerrottaisiin miten tällainen olka-akselin vaihto/säätö tehdään, tai kertoisiko joku omakohtaisesti tämän jutun teon?? Kaikesta muusta tuntuu olevan kertomuksia laidasta laitaan, mutta en ainakaan itse ole tällaisia löytänyt, ja miten ja minkälaisiin arvoihin näitä on tehty ja säädetty, kuten tuossa aloitustekstissä kyselinkin, ja tietenkin tuo pallonivel keula myös??

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...