Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 tämmönen täältä savosta tuloillaan. otan kommentteja vastaan mielelläni ! Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Laikka mikä laikka, mut niin on minunkin x) Kesäks ajoon? Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 laikka parempi kuin alkuperäisen silpominen mieleiseksi... tulee aika paljon muutoksia...eli aikaa menee paljooon.. en tiedä vielä ensi kesästä kun rahaa palaa... mutta yritystä on !!!! Quote Link to comment
Guest kupla 69 Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 missäpäin savoa rakentelet??itse kuopiosta päin... Quote Link to comment
Roope Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 tohon pääälle viel semmone cupee katto ;) Quote Link to comment
Guest mäksä Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Saako noita laikka avoja enää kilpiin??jos saa nii rupee härmäski laikka laulamaan! Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Siilinjärvellä tarvitsetko tallipaikkaa ? Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ootko jo hakenu luvat? Saako noita laikka avoja enää kilpiin??jos saa nii rupee härmäski laikka laulamaan! Tottakai niihin saa luvat, ne pitää vaan hakea AKE:lta... :P ;) Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ensin haetaan kilvet (siis avo lukee rek.otteessa) ja sitten radikaalisti muuttamaan mieleiseksi. nykyään aika homma saada umpi pehkulaattoriin avon papereita ,pitäis olla hitsisaumoistakin jotkin lujuus laskelmat mutta kuka estää ajelemasta ilman kattoo.... Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 joo.. kattoo ei tuu (ei edes rättii ) katto löytyy käyttöautosta..ja sitäkin saa kattoa ihan riittämiin.. jotain periaatteita pitää olla p....e Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ensin haetaan kilvet (siis avo lukee rek.otteessa) ja sitten radikaalisti muuttamaan mieleiseksi.nykyään aika homma saada umpi pehkulaattoriin avon papereita ,pitäis olla hitsisaumoistakin jotkin lujuus laskelmat mutta kuka estää ajelemasta ilman kattoo.... Tai rakentaa ne tarkalleen alkuperäistä vastaaviksi... Hieno homma jos rekisteriotteessa on jo maininta. :) Quote Link to comment
Sakke Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ähtärit tulossa takas?? Quote Link to comment
Guest veewee Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 ja kerrankin tuulilasin kehys on siisti Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ähtärit ? anteeksi maalaisuuteni olen silmät kierossa suunnitellut tätä omaa projektia (väri,sisusta, kaaret yms..)että on jäänyt "perussanastot" vähemmälle ja toisekseen nämä on ensimmäisiä viestejä "ulkomaailmaan" Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ähtäri: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... %E4ht%E4ri Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Tuulilasin kehys tulee olemaan vielä siistimpi !!!! huomasitko lasikuituisen pilkottavan kuvassa ? Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ähtäri, no ei hitossa näyttääkö se siltä penkit:recarot alusta:levyt nurkkiin ja säädettävä madallus eteen ja taakse vanteet:azev 17" turvakaari:kiillotettu rosteri (penkin myötäiset ) tykkään kliinistä ei kai se tee siitä "teini corollaa" Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Tää on tää loputon lapsellinen pelleily: "sun kuplassa ei oo puskureit, se on ihan ähtäri, lykkää suohon!" "sulla on autossa vettä, et saa leikkiä meidän hiekkalaatikolla!" "sulla on vaan peltivanteet, ootko köyhä?". Vittu kun jaksaa isot miehet olla tyhmiä, päätä pitää päästä rääpimään ihan tavan vuoks ja kilpaillaan vielä kuka ehtii ne peruslässytykset ensiks laukomaan ja olemaan kovin jätkä. Keskustelupalstat on hyviä kun kaikilla on mahdollisuus osallistua ja tuoda esiin mielipiteensä. Samasta syystä ne on helvetin huonoja. Quote Link to comment
Kape77 Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Toi ähtäriläppä toimii sillon kuin molemmat osapuolet on siinä mukana, mutta kun vastaan tulee tyyppi joka et tunne tarinaa, touhulta hiukan katoaa pohja. Harvat kuitenkaan ihan tosissaan toisten tyylisuuntauksia mollaavat. Ykskin kaveri sanoi suunnilleen jokaista vastaantulevaa kuplaa ähtäriksi, sen perusteella, että hänen sininen kaunottarensa sattui olemaan orkkis sähköillä, orkkiskorkeidessa ja melkein orkkis kaikkea. Nyt sille on hyvä kuittailla kun uusi omistaja on ähtäröinyt siihen yhdistysluomea ja ties vaikka mitä =) Quote Link to comment
Sakke Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ottaako joku muka tuon ähtäri-homman tosissaan? :D V*ttu tänne uskalla kohta kirjottaa mitään :P Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 joo aika kuivalta näyttäis kokoontumisissa kun perä jälkeen tulisi täysin samalaisia kopioita ! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 bif? :D tai kpo-lookker, valkonen, bermit, keula tontis, sevivani renkaat takana ja heteka katolla ;^) Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Saisko saman suomeksi ? Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Bif = Bug In Finn Himoksella..:) Quote Link to comment
Sakke Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 ei oo valkosta,bermejä taikka hetekaa katolla :D Quote Link to comment
Guest Raggare Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 bif = bug in finn = lutikoita suomalaisissa mja kerkes jo Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ootko jo hakenu luvat? Saako noita laikka avoja enää kilpiin??jos saa nii rupee härmäski laikka laulamaan! Tottakai niihin saa luvat, ne pitää vaan hakea AKE:lta... :P ;) Ei mun käsittääkseni ole lupaprosessi vaikeutunut yhtään muutamaan vuoteen, eli lupia ei tarvita vaan riittää kun katsastusmies muutoskatsastaa avoksi. Tietysti pitää olla sen verran prosyyrejä että pystyt osoittaan mitä kaikkea tehty ja miten. Näin ainakin meikäläisen avon kanssa meneteltiin ja penniäkään en luvista maksanut, enkä akea vaivannut. Jos joku tarvii lisää infoa ni privaa vaan ni katellaan voinko auttaa...mulla pitäis olla ne prosyyritkin tallella jossain?? Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Ootko jo hakenu luvat? Saako noita laikka avoja enää kilpiin??jos saa nii rupee härmäski laikka laulamaan! Tottakai niihin saa luvat, ne pitää vaan hakea AKE:lta... :P ;) Ei mun käsittääkseni ole lupaprosessi vaikeutunut yhtään muutamaan vuoteen, eli lupia ei tarvita vaan riittää kun katsastusmies muutoskatsastaa avoksi. Tietysti pitää olla sen verran prosyyrejä että pystyt osoittaan mitä kaikkea tehty ja miten. Näin ainakin meikäläisen avon kanssa meneteltiin ja penniäkään en luvista maksanut, enkä akea vaivannut. Jos joku tarvii lisää infoa ni privaa vaan ni katellaan voinko auttaa...mulla pitäis olla ne prosyyritkin tallella jossain?? Käsittääkseni on vaikeutunut (itsellä rekisteröity 80-luvulla avoksi ) kirppujahan ei saa enää rekisteriin... pitää käsittääkseni olla lujuus laskelmat ja muita juttuja ? Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Käsittääkseni on vaikeutunut (itsellä rekisteröity 80-luvulla avoksi ) kirppujahan ei saa enää rekisteriin... pitää käsittääkseni olla lujuus laskelmat ja muita juttuja ? Itseäsi hieman lainaten pitää olla lujuuslaskemat jos alustaa menee pätkimään, mutta kirppua ei kai kukaan ole suoraan kieltänyt tekemästä. Avoksi ainakin pari vuotta sitten vielä sai muuttaa jos muutettiin rakenteeltaan avomallia vastaavaksi. Ts avon valvikepalkit ja muut korivahvikkeet tulee löytyä. Toimenpiteen suorittamiseksi ei tarvinnut Aken lupia. Jos suoraan speedsteriksi haluaa niin sit joutuu kyl kääntymään akentin puoleen mutta ei luulisi olevan ongelma mikäli liittää mukaan avon vahvikkeista piirrokset ja selventää ettei muutkaan korirakenteet heikennä autoa avoon nähden. Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Viime kesänähän se muuttui jotenkin ? huomenna mentävä katsastus konttorille kysymään että saa tällä viikolla unesta kiinni ! Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2007 Share Posted February 14, 2007 Niin nyt on kyse siitä että onko säännöt muuttunut muutamaan vuoteen, ei vuosikymmeniin. Tiedän kyl että 80-luvulla sai paremmin naisiakin, mut ne ajat on jo mennyttä aikaa ; ) En nyt muista oliko se 2003 vai 2004 kun omani tein ja sillon kaikki meni niinku elokuvissa. Kyse oli tosiaankin umpikorisen muuttamisen avoa vastaavaksi, eli vahvikkeet piti olla avon vastaavissa tai vahvempaa. Jos oikein muistan ni pohjavahvikkeena mul oli 40*40*3mm rhs neliöputkea auton alla( pulteilla ja hitsaten kiinni pohjalevyssä ) ja myös auton sisäpuolella samassa kohtaa, eli pohjalevy oli näitten väliin puristettu. Sitten poikkituki takajalkatilassa siin penkin ulkolinjan kohdalla samaa putkea. Sitten tuulilasinkehys oli jotain tankoa, en kyl muista mitä ( pitää tarkistaa ) se oli upotettu pystykehyksen sisään eli ei tullut näkyville. Sitten tietty kaikkien haluama turvakaari pulteilla kiinni, ja tietysti pakolliset takasuuntaan tukevat tuet 10cm kaaren yläpinnasta alaspäin kiinniolevat ja pulttaamalla kii takasisälokariin vahvikkeilla tietty. Itse auton vahvistamiseen meni rahaa max 100e ja aikaa muistaakseni 3 tehokasta päivää johon sisältyi jo massan irroitus ja katon laikkaus+viimeistely. Kuvia on myös autosta ja on ihan nätti laikka-avoks vaikka itse sanonkin : ) Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Mä kyselin tota avottamista AKE:lta about vuosi sitten, kun leimakonttori sanoi suoraan, että eivät suostu muutoskatsastamaan ilman AKE:n lupaa. Silloin AKE:n kanta oli hyvin selkeä: Poikkeuslupa vaaditaan, mutta sen kyllä saa. Asetuksessahan sanotaan, että alkuperäistä avoa vastaavan laikka-avon saa papereihin pelkällä muutoskatsastuksella. Tästä kun urputin AKE:lle tuumasivat vain, että "tiedetään kyllä, että siellä lukee niin, mutta tätä kohtaa sovelletaan nyt näin". Tulkitsin silloin niin, että tällä poikkeusluvan vaatimisella, jää AKE:n harteille arvioida kuinka hyvin laikka-avo vastaa sitä alkuperäistä avoa ja konttorin tehtäväksi jää vain tarkistaa, että rakenteet vastaavat myönnettyä poikkeuslupaa. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Kimmolla on hyvä konttori, pitää alkaa ittekkin asioimaan sielläpäin :-) Viime kesänä tuli palasteltua alkuperäinen avo. Siinä touhussa tuli huomattua, että orkkiksessa on loppu viimeksi huomattavasti enemmän vahvikkeita korissa kuin mitä laikkoihin on luvissa vaadittu (ainakaan minulta). Quote Link to comment
Guest Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Se on kato siitä kiinni, ku ei kysele liikaa vaan ottaa vaan siltä yheltä asialliselta katsastusmieheltä asioista selvää, ja sit ku leima on tulossa ni varaa ajan siltä samalta katsastajalta ku se on jo tekovaiheessa ollut myötämielinen. Ei tossa ole Akella mitään nokankoputtamista! Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Se on kato siitä kiinni, ku ei kysele liikaa vaan ottaa vaan siltä yheltä asialliselta katsastusmieheltä asioista selvää, ja sit ku leima on tulossa ni varaa ajan siltä samalta katsastajalta ku se on jo tekovaiheessa ollut myötämielinen. Ei tossa ole Akella mitään nokankoputtamista! joo näkyy olevan katsastus hommissa meno kuin venäjällä.... no aivan sama kun on jo kilvet ! toisessa ei ole mut tehään siitä lava härveli ilman kattoa ja lokareita ja ajellaan tiluksilla vaikka heinää hevosille ! Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Minkä vahvuinen tanko tai putki sulla on tuulilasin kehyksessä? Quote Link to comment
Guest vwavo Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Niin nyt on kyse siitä että onko säännöt muuttunut muutamaan vuoteen, ei vuosikymmeniin. Tiedän kyl että 80-luvulla sai paremmin naisiakin, mut ne ajat on jo mennyttä aikaa ; ) En nyt muista oliko se 2003 vai 2004 kun omani tein ja sillon kaikki meni niinku elokuvissa. Kyse oli tosiaankin umpikorisen muuttamisen avoa vastaavaksi, eli vahvikkeet piti olla avon vastaavissa tai vahvempaa. Jos oikein muistan ni pohjavahvikkeena mul oli 40*40*3mm rhs neliöputkea auton alla( pulteilla ja hitsaten kiinni pohjalevyssä ) ja myös auton sisäpuolella samassa kohtaa, eli pohjalevy oli näitten väliin puristettu. Sitten poikkituki takajalkatilassa siin penkin ulkolinjan kohdalla samaa putkea. Sitten tuulilasinkehys oli jotain tankoa, en kyl muista mitä ( pitää tarkistaa ) se oli upotettu pystykehyksen sisään eli ei tullut näkyville. Sitten tietty kaikkien haluama turvakaari pulteilla kiinni, ja tietysti pakolliset takasuuntaan tukevat tuet 10cm kaaren yläpinnasta alaspäin kiinniolevat ja pulttaamalla kii takasisälokariin vahvikkeilla tietty. Itse auton vahvistamiseen meni rahaa max 100e ja aikaa muistaakseni 3 tehokasta päivää johon sisältyi jo massan irroitus ja katon laikkaus+viimeistely. Kuvia on myös autosta ja on ihan nätti laikka-avoks vaikka itse sanonkin : ) tarkoitin vuotta 2006 vai 2005 (hyvä muisti), tuliko silloin jotain muutoksia ? en ole kerennyt käymään konttorilla ! itsellä löytyy toi 30mm tanko tuulilasinkehyksestä... Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Niin nyt on kyse siitä että onko säännöt muuttunut muutamaan vuoteen, ei vuosikymmeniin. Tiedän kyl että 80-luvulla sai paremmin naisiakin, mut ne ajat on jo mennyttä aikaa ; ) En nyt muista oliko se 2003 vai 2004 kun omani tein ja sillon kaikki meni niinku elokuvissa. Kyse oli tosiaankin umpikorisen muuttamisen avoa vastaavaksi, eli vahvikkeet piti olla avon vastaavissa tai vahvempaa. Jos oikein muistan ni pohjavahvikkeena mul oli 40*40*3mm rhs neliöputkea auton alla( pulteilla ja hitsaten kiinni pohjalevyssä ) ja myös auton sisäpuolella samassa kohtaa, eli pohjalevy oli näitten väliin puristettu. Sitten poikkituki takajalkatilassa siin penkin ulkolinjan kohdalla samaa putkea. Sitten tuulilasinkehys oli jotain tankoa, en kyl muista mitä ( pitää tarkistaa ) se oli upotettu pystykehyksen sisään eli ei tullut näkyville. Sitten tietty kaikkien haluama turvakaari pulteilla kiinni, ja tietysti pakolliset takasuuntaan tukevat tuet 10cm kaaren yläpinnasta alaspäin kiinniolevat ja pulttaamalla kii takasisälokariin vahvikkeilla tietty. Itse auton vahvistamiseen meni rahaa max 100e ja aikaa muistaakseni 3 tehokasta päivää johon sisältyi jo massan irroitus ja katon laikkaus+viimeistely. Kuvia on myös autosta ja on ihan nätti laikka-avoks vaikka itse sanonkin : ) tarkoitin vuotta 2006 vai 2005 (hyvä muisti), tuliko silloin jotain muutoksia ? en ole kerennyt käymään konttorilla ! itsellä löytyy toi 30mm tanko tuulilasinkehyksestä... Ei merkittävästi ole tullu muutoksia avottamiseen vuodesta 1999-2000.... Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Viime kesänähän se muuttui jotenkin ?huomenna mentävä katsastus konttorille kysymään että saa tällä viikolla unesta kiinni ! no kävitkö? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.