hanski. Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 minkämerkkinen öljynlämpömittari sulla on....??? ja missä kohtaa on anturi...??? Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Kaikki anturit ja mittarit on vdo:n tekeleitä. Lämmät mitataan öljytikusta ja paineet öljykellon paikalta Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Molemmat painevenat otettu pois. Kumpikaan ei ollut jumissa. Onko jossain mitat, kuinka pitkät jouset pitää olla? Nykyiset on 76mm ja 31mm pitkät. Huomasin, että tuossa ensimmäisessä venttiilissä ei ollut sitä lovea. Kuinka tärkeä se lovi on? Vp:n puoleisessa venttiilissähän tuota lovea ei kuulukkaan olla. Quote Link to comment
Racing Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Se lovi on vaan tarvike hi perf venttiileissä eikä kuulukkaan vakiossa olla. se lovettu tulee pumpun päähän ja ohjaa kylmän öljyn suoraan lauhduttimen kautta. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 sit on jo kuuma jos lauhduttimen tarttee... ;) Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Eli loveus ei ole välttämätön pumpun puoleisessa venttiilissä Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Olitko koittanu jo startata öljyvalon tai mittarin anturi irti? Tuleeko öljyä? Järjestyksessä kun käy joka paikan läpi, niin selviää mihin öljyä virtaa ja mihin ei. Jos paineventtiilit toimii, eikä mikään paikka ole halki tai katki tai poikki, niin painetta pitäs olla jos pumppu pumppaa öljyä. Quote Link to comment
metake Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Eihän sulla vaan sattumalta olis sellainen suodattimen jalka jossa on takaiskuventtiili? Ja nyt kiertosuunta olis väärinpäin? Onko siinä suodatinjalan päällä nuolta ja onko se nyt öljyn kiertosuunnan mukainen? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Eihän sulla vaan sattumalta olis sellainen suodattimen jalka jossa on takaiskuventtiili? Ja nyt kiertosuunta olis väärinpäin? Onko siinä suodatinjalan päällä nuolta ja onko se nyt öljyn kiertosuunnan mukainen? Ei ollu toiminu edes pelkällä suodattimella. Siis käsittääkseni siten, että suodin oli ruuvattuna suoraan jalkaan. Sillonhan ei voi olla kiertosuunta väärinpäin. Toisekseen eiks em. tapauksessa pitäs poksahtaa suodatin halki kun ei oo mitään venttaalia välissä? Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Suodatinjalassa ei mielestäni ole mitään takaiskuja eikä ole nuoltakaan. Suodatinjalka ja pumppu ei ole ollut talvella irti eikä pitäisi olla väärinpäin kun viime kesänä kuitenkin öljynpainetta oli normaalisti. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 pumpusta vaa nekana nyt kansi auki ja kattoo pyöriikö pumppu vai ei ja jos pyrii niin miten eli onko pumppu vioittunut ja jos ei tolla osastolla mitään vikaa, sitten ihmetteleen pumpun imupuolta lohkosta. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Mie varmistaisin ekana, että pumppaako se pumppu ja sit vasta rupeisin sitä aukomaan. Quote Link to comment
hanski. Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 kerran tuli vastaan yks kone josta oli öljypumpun käyttöakselin päästä lohjennut tavaraa pois...eli nokka-akseli ei pyörittänyt öljypumpun rattaita..... Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Mie varmistaisin ekana, että pumppaako se pumppu ja sit vasta rupeisin sitä aukomaan. Öljykello oli irti ja pyöritin konetta käsin niin ainakin se pulputti silloin öljyä kellonreiästä Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Mie varmistaisin ekana, että pumppaako se pumppu ja sit vasta rupeisin sitä aukomaan. Öljykello oli irti ja pyöritin konetta käsin niin ainakin se pulputti silloin öljyä kellonreiästä Kokeilisin vielä starttaamalla. Sitä tiiä vaikka pumpussa ois jotain hämminkiä ja akseli pyöris tyhjää kun vähän kovemmin koittaa pyörittää. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 sepä se, mut osa cb pumpuista on kiilalla varmistettuja. itte kävin just tirplen käynnistämässä ekan kerran sitten marraskuun alun ja paineet pompsahti parissa sekunnissa 60 lipsiin eli noin 4 bariin. Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ruuttasin paineilmaa öljykellon reiästä ja molemmista paineventtiilien rei`istä tuli ilma hyvin läpi. Eli tukoksia ei voi olla. Pitää se pumppu sitten vissiin irroittaa. Ei vaan millään viittis irrottaa hihnapyörää ym. romuja edestä pois. Quote Link to comment
Sami Leskinen Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Toi on semmonen vapaasti pyörivillä rattailla oleva pumppu :) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Booria kun tuossa ei ole, niin oliko edes jotain kiilaa? Pelkkä lämpösovite ei tunnu kovin järkevältä :) Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Eipä ollut kiilaa, eikä booreja. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Lämpösovite on kans ihan hyvä jos se on vaan kunnolla tiukka. Mut kun kaikki on nykyään halpaa. Quote Link to comment
Racing Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Hyvä kun vika löytyi. Mopo sportilta saa tilattua ainakin cb:n Maxi 2 joka on hyvin samanlainen pumppu 26mm rattailla ja "toimiva" kapistus schadek valmistama. Ei ole tosiaan ensimmäinen vw öljypumppu jossa noin käy kuten jo kerroinkin joskus yks on jopa hitsattukin ;-) Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Uusi pumppu tilattu ja siinä on boorit Quote Link to comment
Guest veewee Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Ongelma ratkaistu. Uusi pumppu pelasti tilanteen, tosin lisäjäähdytin poksahti paskaksi, joten pelkkä suodatin saa riittää toistaiseksi... Quote Link to comment
hanski. Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 jatketaan tämän perään... vähän samoja ongelmia....autossa on fullflow öljynkierto...kenno edessä jne..... ja paineet nolla....tippakannulla ruikittu letkut täyteen...sahattu startilla..jne.... no loppupäästä sitten öljyletkua auki..starttaamalla ei öljyä....sama edessä kennon liitoksesta....meni mielenkiinto, jatkuu huomenna..... eli kun öljypumpun kannesta ottaa letkun irti..niin pitäisi öljyä lentää kunnolla kun startilla pyörittää.....??? sitä jo kehuttua ilmaa todennäköisesti välissä.... Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 jatketaan tämän perään... vähän samoja ongelmia....autossa on fullflow öljynkierto...kenno edessä jne..... ja paineet nolla....tippakannulla ruikittu letkut täyteen...sahattu startilla..jne.... no loppupäästä sitten öljyletkua auki..starttaamalla ei öljyä....sama edessä kennon liitoksesta....meni mielenkiinto, jatkuu huomenna..... eli kun öljypumpun kannesta ottaa letkun irti..niin pitäisi öljyä lentää kunnolla kun startilla pyörittää.....??? sitä jo kehuttua ilmaa todennäköisesti välissä.... Itte tein vanhasta pumpusta "esivoitelu" pumpun johon pistin putket molempiin päihin. Toinen letku oljy purkkiin ja toiseen vaan sopiva liitin että sai pistää fullflow letkun siihen. Pumppu vaan porakoneseen kiinni ja tällä paineet koneseen. Muistaakseni sain sillä pumpata noin 15-20s enne ku tuli kunnon vastus. Pumpun tiivistin siten että "jäystin" hieman pumppu akseli reikaa isommaksi (noin 2mm syvälle). Sitten vaan o rengas akseliin että se jäi rattaan ja itse pumppu rungon väliin. Itse akseliin hitsasin 8mm pultin että sai kunnolla porakone istukkaan kiinni. Quote Link to comment
hanski. Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Mä laitoin öljylinjaan tratin ja täytin öljyllä ja jätin yöksi siihen niin sen jälkeen paineet nousi melkein samantien. kokeilin sitten tuotakin...+ tulpat pois ja tippakannulla öljyä pesään voitelemaan.... ja perhana, johan paineet nousi!!!!! tästä on hyvä jatkaa... Quote Link to comment
mick Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Pari kesää ajossa ollut kone, ja öljynpainevalo palaa... Aluksi vilkku joskus, tarkastin öljynmäärän ja oli ok. Huomasin että anturan päällyosa oli lähes irti. Anturan vaihto, ja valon välkkyminen loppui. Kunnes alkoi taas välkkymään. Ja samalla koneeseen tuli ylimääräistä ääntä. Edelleen öljynpinta on oikeassa kohdassa. Syyksi paljastu samanlainen kohtalo kuin edellisen sivun kuvassa! Lämpösovite pumpun rattaan ja akselin välissä, alkanu nähtävästi vähitellen luistamaan tuosta ja jatkuvasti luistanu enemmän. Isommilla kierroksilla ei sitten ole tainnut enään riittää paineet. Summa summaarum, vaihdanpas koneeseen uuden pumpun ja uudet laakerit :( Pystysköhän tuollaiseen lämpösovitepumppuun tekemään itse kiilauraa, tai onnistuisiko akselin ja rattaan yhteenhitsaaminen? Eihän noita lämpösovitepumppuja enään uskalla käyttää :( Quote Link to comment
Guest veewee Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Hitsaus kuulemma onnistuu, mutta kannattaa koesovittaa ensin ja sitten vasta hitsata, ettei akseli jää liian lyhkäseksi nokan päästä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.