Twn Cornet Posted October 8 Share Posted October 8 Kupla-66 6v. Auto toimii ja lataa, Mutta kun laitan valot päälle alkaa Latauksen punainen merkkivalo himmeästi hehkumaan . ja kun paikallaan ollessa nostan kierroksia valot päällä alkaa valo palamaan kirkkaammin... kun valot ei ole päällä latausvalo ei hehku eikä pala... Missä vika ? vai onko vikaa ollenkaan ? Quote Link to comment
Beetle Posted October 8 Share Posted October 8 10 hours ago, NO H2O said: Ominaisuus 6v sähköillä... Ei ainakaan minun kuusvolttisilla. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 9 Share Posted October 9 Ei se ominaisuus ole, mutta hyvin yleistä kuitenkin. Quote Link to comment
Kharon Posted October 9 Share Posted October 9 Himmeä hehku tyhjäkäynnillä on aika tavallista kun latausjännite jää alemmaksi kuin mitä akussa jo on. Kirkastuminen kierroksilla on ilman muuta vika, mutta pitäisi mitata sekä virtaa että jännitettä suoraan laturilta että osaisi sanoa että missä. Jos pitää arvata niin loppuun kuluneet hiilet tai hapettunut/soikeaksi kulunut ankkuri tulevat ensimmäisenä mieleen. Väsyneet hiilet eivät pysy kiinni ankkurissa ja soikea ankkuri taas pompottaa ehjiäkin hiiliä niin että virtaa ei kulje kunnolla. Hapettunut ankkuri johtaa samaan lopputulokseen. Yhden ankkurin olen sorvauttanut takaisin pyöreäksi, hyvä tuli ja taas lataa, mutta ankkurin säteestä hävisi melkein milli ennenkuin se oli taas pyöreä, se jäljellä olevassa eliniässä näkyy, ei nimittäin paljoa kulumisvaraa enää jäänyt. Taloudellisessa mielessä uusi käytetty laturi olisi ollut järkevämpi vaihtoehto, mutta pitipä kokeilla. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 9 Share Posted October 9 3 hours ago, Kharon said: Himmeä hehku tyhjäkäynnillä on aika tavallista kun latausjännite jää alemmaksi kuin mitä akussa jo on. Kirkastuminen kierroksilla on ilman muuta vika, mutta pitäisi mitata sekä virtaa että jännitettä suoraan laturilta että osaisi sanoa että missä. Jos pitää arvata niin loppuun kuluneet hiilet tai hapettunut/soikeaksi kulunut ankkuri tulevat ensimmäisenä mieleen. Väsyneet hiilet eivät pysy kiinni ankkurissa ja soikea ankkuri taas pompottaa ehjiäkin hiiliä niin että virtaa ei kulje kunnolla. Hapettunut ankkuri johtaa samaan lopputulokseen. Yhden ankkurin olen sorvauttanut takaisin pyöreäksi, hyvä tuli ja taas lataa, mutta ankkurin säteestä hävisi melkein milli ennenkuin se oli taas pyöreä, se jäljellä olevassa eliniässä näkyy, ei nimittäin paljoa kulumisvaraa enää jäänyt. Taloudellisessa mielessä uusi käytetty laturi olisi ollut järkevämpi vaihtoehto, mutta pitipä kokeilla. Yleensä kollektori ei ole täysin pyörea syystä, hieman epäkesko kollektori liikuttaa hiiliä ja estää niiden paikalleen jämähtämisen. Itse "sorvaillut" kollektorit porakoneella päädyn laippaa ja laakeria apunakäyttäen tonnisella vesipaperilla Kierteet pitää suojata hyvin ennen kuin porakoneeseen kiinni lykkää. Yleensä kylläkin vika ei ole kollektorin likaisuudessa vaikka se vaikuttaakin, vain siinä että vuosikymmenten aikana käämien eristeet ruvenneet vuotamaan ankkurin runkoon. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.