hanex Posted April 27 Posted April 27 Tuli just napattua uusiksi tiivistesarja toiselle puolen kun aikaisempi alkoi vuotamaan vain pihapyöräytyksessä. Ajattelin, että tuo huonompilaatuinen sarja oli syyllinen, mutta aloin miettimään, että laitoinkohan sen väliholkin joka tuossa paremmassa tulee mukana ni väärinpäin. Sehän tulee sitä pienempää akselin ympärillä olevaa o-rengasta vasten. Kuuluisiko se holkin reunassa oleva viiste olla auton sisäänpäin, että o-rengas jää sinne viisteen suojiin, nythän se mahtaa litistyä sinne... eli mokasinko asennuksen jo ensimmäiselläkin kerralla. Kiva taas vaan purkaa kun vaihteistoöljyt valuu veks ja just täytin 😀 Quote
hanex Posted April 27 Author Posted April 27 Tai kun asiaa tarkemmin googlen avulla miettii, niin eikait se tuo holkin viiste siihen o-renkaadeen nyt mitenkään vaikuta. Noh liekkö se sit oikein kuitenkin kasattu. Quote
ovaaliheppu Posted April 28 Posted April 28 Holkki juurikin niinpäin että se O-rengas jää viisteeseen. Muuten painaa renkaan litteeks, tai suoraan rikki ja ulos välistä kun kiristää. Halvempia ja huonompia sarjojakin on. Paremmissa tulee holkkikin mukana, ja tähän sopiva O rengas. Joskus kasailin sarjan jossa holkkia ei ollut, ja tämä O rengas jo mitoiltaan niin pieni ettei voinutkaan alkuperäisen viisteen mittaan suhteutettuna mitään tiivistää Quote
hanex Posted April 28 Author Posted April 28 Puhutaanhan me tuosta numeron 10 holkista ja numeron 9 o-renkaasta? Oliko siinä sisäpuolellakin viiste tuossa holkissa, ajattelin vaan, että tuossa on tuo ulkoreunan viiste, että eikait se silloin viisteeseen o-rengas menis. tuo isompi o-rengashan on selkeä miten asettuu. 1 hour ago, ovaaliheppu said: Holkki juurikin niinpäin että se O-rengas jää viisteeseen. Muuten painaa renkaan litteeks, tai suoraan rikki ja ulos välistä kun kiristää. Halvempia ja huonompia sarjojakin on. Paremmissa tulee holkkikin mukana, ja tähän sopiva O rengas. Joskus kasailin sarjan jossa holkkia ei ollut, ja tämä O rengas jo mitoiltaan niin pieni ettei voinutkaan alkuperäisen viisteen mittaan suhteutettuna mitään tiivistää Quote
ovaaliheppu Posted April 28 Posted April 28 (edited) Kyllä, se viiste painaa O-renkaan tuota numero seiskan "shimmipeltiä" ja vetoakselia vasten. Ulkoreunan viiste tulee rumpuun päin, ensin holkki paikalleen ja siten laakerikansi tiivisteineen. Viisteen tarkoitus on ohjata stefa ehjänä liukupinnalle hieman keskemmälle Edited April 28 by ovaaliheppu 1 Quote
hanex Posted April 28 Author Posted April 28 Okei joo, kyllä tuo sitten varmaan oikeinpäin on. Olisin luultavasti tajunnut jos tuo sisäviiste olisi ollut ulospäin :). Noh jos rupiaa vuotamaan niin pitää sitte tutkia taas. Quote
Tanhis Posted April 28 Posted April 28 Pakettihan ei myöskään ole tiivis jos akselimutteri ei ole tarpeeksi kireellä. Quote
Tutkija Posted April 28 Posted April 28 7 hours ago, ovaaliheppu said: Kyllä, se viiste painaa O-renkaan tuota numero seiskan "shimmipeltiä" ja vetoakselia vasten. Ulkoreunan viiste tulee rumpuun päin, ensin holkki paikalleen ja siten laakerikansi tiivisteineen. Viisteen tarkoitus on ohjata stefa ehjänä liukupinnalle hieman keskemmälle Itse kyl laitan tuon holkin laakerikannen tiivisteeseen ja sitten vasta akselin päälle molemmat. Aika useln tullut vastaan kun on laitettu holkki akselin päälle ja sit laakerikansi sen päälle niin on ollut stefan huuli kaksinkerroin holkin päällä. 2 Quote
Ghia Posted April 28 Posted April 28 Viimekesänä ostin vain tiivistesarjan ja jätin vanhan nro10 holkin, koska näytti olevan ok, mutta ei ollut ja jäi vuotamaan vaikka kiristin tiukkaan. Sitten ostin sarjan jossa oli kaikki osat ja sen jälkeen pysyi kuivana. Quote
Maasturi Posted April 28 Posted April 28 Keiteleen Koneesta löytyy takapyörän tiivistesarjaa joissa on mukana isompi prikka joka tulee stefan ja kannen väliin. Quote
Tanhis Posted April 29 Posted April 29 14 hours ago, Maasturi said: Keiteleen Koneesta löytyy takapyörän tiivistesarjaa joissa on mukana isompi prikka joka tulee stefan ja kannen väliin. Laatusarjoissa on mukana holkki johon stefa tiivistyy. Quote
ovaaliheppu Posted April 29 Posted April 29 (edited) Oleellista noissa on tsekata just se pienen O-renkaan paksuus että on sopiva tuolle kartiolle ja puristuu riittävästi, tossa välissä liimatkaan ei auta. A-laatuisissa sarjoissa mukana kaikki tarvittava, niin laakerin ja holkin välinen prikka kuten huulitiivistekoteloon tuleva heittorengas myös. Paruzzin tekeleitä (tuotenumero 01426) laittanut kolmeen viimeiseen autoon, enkä löydä huomauttamista Edited April 29 by ovaaliheppu Quote
Maasturi Posted May 10 Posted May 10 Holkkia tarvitsee vaihtaa hyvin harvoin. Keiteleen Koneen täydellisempi sarja ilman holkkia on 9,50 euroa joten on paljon edullisempi. Suurin ongelma on se että tehdään asennusvirhe ison O-renkaan ja paperitiivisteen kohdalla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.