JaniA Posted June 11 Posted June 11 Nykyiset vanteet pitäisi saada ulommas ilman spacereita. Tavoitteena siis lisätä raideleveyttä taakse. Löytyisikö täältä tietoa, miten homma onnistuisi vetareita muuttamalla. Riittääkö, että hankin pitkät vetarit + suojaputket ja laitan niihin 66 jarruosat? Vai pitääkö modata jotakin? Quote
ovaaliheppu Posted June 11 Posted June 11 (edited) Sulla taitaa ne pisimmät olla siellä jo... Pitkissä noin 114mm jousilatan kiinnityspinnasta jarrukilven kiinnityspintaan, lyhyessä noin 95mm mikäli muistan oikein Edited June 11 by ovaaliheppu Quote
JaniA Posted June 11 Author Posted June 11 (edited) Vaihdelaatikosta jarrukilpeen vetarin pituus näyttää olevan 52cm. Edited June 11 by JaniA Quote
JaniA Posted June 11 Author Posted June 11 (edited) 8,5 senttiä on jarrukilven ja jousilatan väli. Edited June 11 by JaniA Quote
ovaaliheppu Posted June 11 Posted June 11 Sit on lyhyet vielä. Pidemmät putket ja vetarit vaan hakuun, mulla saattaa ehkä olla irrallaan pitkiä, kurkkaan huomenna aamusta Quote
JaniA Posted June 11 Author Posted June 11 Eli lyhkäset näyttis alla olevan. Onko kokemuksia meneekö pidempi vetari ja suojaputki tilalle suoraan vai onko jotain huomioitavaa muutoksessa? Quote
JaniA Posted June 11 Author Posted June 11 Kiitos. Oispa hyvä jos joltakulta löytyis tätä kautta. Quote
Tutkija Posted June 11 Posted June 11 Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia. Quote
JaniA Posted June 11 Author Posted June 11 (edited) 4 hours ago, Tutkija said: Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia. Ok, mistä löytyis sopivat laakerinkannet? Edited June 11 by JaniA Quote
metake Posted June 11 Posted June 11 Ja ainakin CSP ja Paruzzi myy pitkälle vetarille 5-pulttisia jarrurumpuja. Saa päivitettyä 40 mm:n jarrut taakse mikä ei ole huono asia, eikä tarvii mitään holkkeja rummun ja mutterin väliin. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
metake Posted June 11 Posted June 11 Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia. -67 vetarit + putket olisi muutenkin parhaat koska niihin menee -66 jarrukamat suoraan. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
JaniA Posted June 11 Author Posted June 11 24 minutes ago, metake said: -67 vetarit + putket olisi muutenkin parhaat koska niihin menee -66 jarrukamat suoraan. Aivan. Jos jollakin olis tällaiset ylimääräisenä, niin laitelkaahan viestiä. Mutta jos ei löydy, niin täytynee hommata myöhemmän malliset pitkät vetarit ja tutkia miten ne tuonne saisi soviteltua. Quote
JaniA Posted June 12 Author Posted June 12 (edited) Miten muuten 67 vetarin ja suojaputken voi erottaa / tunnistaa muista pitkistä vetareista? Jos siis osat ovat irrallaan. Edited June 12 by JaniA Quote
ovaaliheppu Posted June 12 Posted June 12 (edited) Mulla kaikki irralliset lyhyitä paitsi yksi pitkä joka saanut kipeetä. Torissa 50€/kpl https://www.tori.fi/25747372 Edited June 12 by ovaaliheppu 1 Quote
JaniA Posted June 12 Author Posted June 12 Ilmeisesti tarvitaan sellainen pitkä vetari, jossa booritetun osan pituus on n.53 mm. Putki lienee sama kaikissa pitkissä vetareissa? https://www.airkewld.com/VW-Axle-Indentification-s/2483.htm Quote
ovaaliheppu Posted June 12 Posted June 12 (edited) Menee uudempikin (pidempi) malli, tarttet vaan tilkettä sinne rummun ja mutterin väliin erotuksen verran. Voi olla haastava löytää tota välimallin vetaria. Putket pitkissä samat joo. Lisäks syytä sit mittailla vetarin lootan pään paksuus ja tasauspyörästön päässä oleva tila puolikuiden kanssa. Että pysyy järjellisissä toleransseissa. Noita tais olla kahta vai kolmee eri paksuusyhdistelmää. Ne spacerit ois plug'n play verrattuna vetarijumppaan ja kaikkeen shimmaamiseen akselivälyksien ja putken/ lootan välyksen kanssa Edited June 12 by ovaaliheppu 1 Quote
Tanhis Posted June 12 Posted June 12 Ihan nyt mielenkiinnosta kyselen että millainen vannekombo sulla on. Yleisesti kun kapeat vetarit ovat haluttavampi yhdistelmä kun mahdollistaa erilaiset vanneyhdistelmät paremmin. Quote
metake Posted June 12 Posted June 12 Ei ole pitkät putket kaikki samanlaisia, -67 ja alkupään -68 on laakeripesä vielä lyhyen putken mitoituksella, eli laakeri 3 mm ulompana kuin pitkät putket siitä eteenpäin. Ja tarvii siis laakerikannet vanhemmista putkista.Juniksesta meni mulla jarrurummusta spoorit sileiksi pitkällä vetarilla + holkilla, ei tule sellaista enää ainakaan itselleni. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
JaniA Posted Friday at 07:33 AM Author Posted Friday at 07:33 AM 21 hours ago, ovaaliheppu said: Menee uudempikin (pidempi) malli, tarttet vaan tilkettä sinne rummun ja mutterin väliin erotuksen verran. Voi olla haastava löytää tota välimallin vetaria. Putket pitkissä samat joo. Lisäks syytä sit mittailla vetarin lootan pään paksuus ja tasauspyörästön päässä oleva tila puolikuiden kanssa. Että pysyy järjellisissä toleransseissa. Noita tais olla kahta vai kolmee eri paksuusyhdistelmää. Ne spacerit ois plug'n play verrattuna vetarijumppaan ja kaikkeen shimmaamiseen akselivälyksien ja putken/ lootan välyksen kanssa Mulla on nyt 25mm spacerit paikoillaan ja haluaisin nistä eroon. Tai vaihtoehtoisesti löytää kiinnitettävät spacerit, jotka ei vaadi pitkiä pultteja. Quote
JaniA Posted Friday at 07:41 AM Author Posted Friday at 07:41 AM (edited) 20 hours ago, Tanhis said: Ihan nyt mielenkiinnosta kyselen että millainen vannekombo sulla on. Yleisesti kun kapeat vetarit ovat haluttavampi yhdistelmä kun mahdollistaa erilaiset vanneyhdistelmät paremmin. Takana siis 25mm spacerit ja 205/60 renkaat. Näillä mahtui hyvin pyörimään. Tarkoitus olisi laittaa 185/65 renkaat taakse ja levittää raideväliä + poistaa spacerit. Perä tässä vähän pystyssä, kun kone ei ole paikoillaan. Edit: Edessä droppiolat, joten siksi vanteet tulee noin ulos. Edited Friday at 08:04 AM by JaniA 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.