Jump to content

66 kuplaan pitkät vetarit


JaniA

Recommended Posts

Posted

Nykyiset vanteet pitäisi saada ulommas ilman spacereita. Tavoitteena siis lisätä raideleveyttä taakse. Löytyisikö täältä tietoa, miten homma onnistuisi vetareita muuttamalla. Riittääkö, että hankin pitkät vetarit + suojaputket ja laitan niihin 66 jarruosat? Vai pitääkö modata jotakin? 

Posted (edited)

Sulla taitaa ne pisimmät olla siellä jo...

 

Pitkissä noin 114mm jousilatan kiinnityspinnasta jarrukilven kiinnityspintaan, lyhyessä noin 95mm mikäli muistan oikein

Edited by ovaaliheppu
Posted (edited)
4 hours ago, Tutkija said:

Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia.

 

Ok, mistä löytyis sopivat laakerinkannet?

Edited by JaniA
Posted

Ja ainakin CSP ja Paruzzi myy pitkälle vetarille 5-pulttisia jarrurumpuja. Saa päivitettyä 40 mm:n jarrut taakse mikä ei ole huono asia, eikä tarvii mitään holkkeja rummun ja mutterin väliin.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla



Posted
Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia.
 
-67 vetarit + putket olisi muutenkin parhaat koska niihin menee -66 jarrukamat suoraan.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Posted
24 minutes ago, metake said:

-67 vetarit + putket olisi muutenkin parhaat koska niihin menee -66 jarrukamat suoraan.

 

Aivan. Jos jollakin olis tällaiset ylimääräisenä, niin laitelkaahan viestiä.

 

Mutta jos ei löydy, niin täytynee hommata myöhemmän malliset pitkät vetarit ja tutkia miten ne tuonne saisi soviteltua.

Posted (edited)

Miten muuten 67 vetarin ja suojaputken voi erottaa / tunnistaa muista pitkistä vetareista? Jos siis osat ovat irrallaan.

Edited by JaniA
Posted (edited)

Menee uudempikin (pidempi) malli, tarttet vaan tilkettä sinne rummun ja mutterin väliin erotuksen verran. Voi olla haastava löytää tota välimallin vetaria. Putket pitkissä samat joo.

 

Lisäks syytä sit mittailla vetarin lootan pään paksuus ja tasauspyörästön päässä oleva tila puolikuiden kanssa. Että pysyy järjellisissä toleransseissa. Noita tais olla kahta vai kolmee eri paksuusyhdistelmää.

 

 

Ne spacerit ois plug'n play verrattuna vetarijumppaan ja kaikkeen shimmaamiseen akselivälyksien ja putken/ lootan välyksen kanssa

Edited by ovaaliheppu
Posted

Ihan nyt mielenkiinnosta kyselen että millainen vannekombo sulla on. Yleisesti kun kapeat vetarit ovat haluttavampi yhdistelmä kun mahdollistaa erilaiset vanneyhdistelmät paremmin.

Posted

Ei ole pitkät putket kaikki samanlaisia, -67 ja alkupään -68 on laakeripesä vielä lyhyen putken mitoituksella, eli laakeri 3 mm ulompana kuin pitkät putket siitä eteenpäin. Ja tarvii siis laakerikannet vanhemmista putkista.

Juniksesta meni mulla jarrurummusta spoorit sileiksi pitkällä vetarilla + holkilla, ei tule sellaista enää ainakaan itselleni.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...