JaniA Posted yesterday at 08:41 AM Posted yesterday at 08:41 AM Nykyiset vanteet pitäisi saada ulommas ilman spacereita. Tavoitteena siis lisätä raideleveyttä taakse. Löytyisikö täältä tietoa, miten homma onnistuisi vetareita muuttamalla. Riittääkö, että hankin pitkät vetarit + suojaputket ja laitan niihin 66 jarruosat? Vai pitääkö modata jotakin? Quote
ovaaliheppu Posted yesterday at 09:22 AM Posted yesterday at 09:22 AM (edited) Sulla taitaa ne pisimmät olla siellä jo... Pitkissä noin 114mm jousilatan kiinnityspinnasta jarrukilven kiinnityspintaan, lyhyessä noin 95mm mikäli muistan oikein Edited yesterday at 09:27 AM by ovaaliheppu Quote
Tanhis Posted yesterday at 10:31 AM Posted yesterday at 10:31 AM Tässä lyhkäsen ja pitkän ero kuvan muodossa. 1 Quote
JaniA Posted yesterday at 12:48 PM Author Posted yesterday at 12:48 PM (edited) Vaihdelaatikosta jarrukilpeen vetarin pituus näyttää olevan 52cm. Edited yesterday at 12:58 PM by JaniA Quote
JaniA Posted yesterday at 12:55 PM Author Posted yesterday at 12:55 PM (edited) 8,5 senttiä on jarrukilven ja jousilatan väli. Edited yesterday at 12:58 PM by JaniA Quote
ovaaliheppu Posted yesterday at 12:58 PM Posted yesterday at 12:58 PM Sit on lyhyet vielä. Pidemmät putket ja vetarit vaan hakuun, mulla saattaa ehkä olla irrallaan pitkiä, kurkkaan huomenna aamusta Quote
JaniA Posted yesterday at 01:02 PM Author Posted yesterday at 01:02 PM Eli lyhkäset näyttis alla olevan. Onko kokemuksia meneekö pidempi vetari ja suojaputki tilalle suoraan vai onko jotain huomioitavaa muutoksessa? Quote
JaniA Posted yesterday at 01:03 PM Author Posted yesterday at 01:03 PM Kiitos. Oispa hyvä jos joltakulta löytyis tätä kautta. Quote
Tutkija Posted yesterday at 03:22 PM Posted yesterday at 03:22 PM Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia. Quote
JaniA Posted yesterday at 03:27 PM Author Posted yesterday at 03:27 PM (edited) 4 hours ago, Tutkija said: Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia. Ok, mistä löytyis sopivat laakerinkannet? Edited yesterday at 07:30 PM by JaniA Quote
metake Posted yesterday at 07:30 PM Posted yesterday at 07:30 PM Ja ainakin CSP ja Paruzzi myy pitkälle vetarille 5-pulttisia jarrurumpuja. Saa päivitettyä 40 mm:n jarrut taakse mikä ei ole huono asia, eikä tarvii mitään holkkeja rummun ja mutterin väliin. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
metake Posted yesterday at 07:32 PM Posted yesterday at 07:32 PM Pyöränpään laakerinkannet suojaputkessa menee myös uusiksi ellet löydä jostakin 67 vuosimallin pitkiä suojaputkia. -67 vetarit + putket olisi muutenkin parhaat koska niihin menee -66 jarrukamat suoraan. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
JaniA Posted yesterday at 08:05 PM Author Posted yesterday at 08:05 PM 24 minutes ago, metake said: -67 vetarit + putket olisi muutenkin parhaat koska niihin menee -66 jarrukamat suoraan. Aivan. Jos jollakin olis tällaiset ylimääräisenä, niin laitelkaahan viestiä. Mutta jos ei löydy, niin täytynee hommata myöhemmän malliset pitkät vetarit ja tutkia miten ne tuonne saisi soviteltua. Quote
JaniA Posted 16 hours ago Author Posted 16 hours ago (edited) Miten muuten 67 vetarin ja suojaputken voi erottaa / tunnistaa muista pitkistä vetareista? Jos siis osat ovat irrallaan. Edited 16 hours ago by JaniA Quote
ovaaliheppu Posted 13 hours ago Posted 13 hours ago (edited) Mulla kaikki irralliset lyhyitä paitsi yksi pitkä joka saanut kipeetä. Torissa 50€/kpl https://www.tori.fi/25747372 Edited 12 hours ago by ovaaliheppu 1 Quote
JaniA Posted 13 hours ago Author Posted 13 hours ago Ilmeisesti tarvitaan sellainen pitkä vetari, jossa booritetun osan pituus on n.53 mm. Putki lienee sama kaikissa pitkissä vetareissa? https://www.airkewld.com/VW-Axle-Indentification-s/2483.htm Quote
ovaaliheppu Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago (edited) Menee uudempikin (pidempi) malli, tarttet vaan tilkettä sinne rummun ja mutterin väliin erotuksen verran. Voi olla haastava löytää tota välimallin vetaria. Putket pitkissä samat joo. Lisäks syytä sit mittailla vetarin lootan pään paksuus ja tasauspyörästön päässä oleva tila puolikuiden kanssa. Että pysyy järjellisissä toleransseissa. Noita tais olla kahta vai kolmee eri paksuusyhdistelmää. Ne spacerit ois plug'n play verrattuna vetarijumppaan ja kaikkeen shimmaamiseen akselivälyksien ja putken/ lootan välyksen kanssa Edited 11 hours ago by ovaaliheppu Quote
Tanhis Posted 11 hours ago Posted 11 hours ago Ihan nyt mielenkiinnosta kyselen että millainen vannekombo sulla on. Yleisesti kun kapeat vetarit ovat haluttavampi yhdistelmä kun mahdollistaa erilaiset vanneyhdistelmät paremmin. Quote
metake Posted 8 hours ago Posted 8 hours ago Ei ole pitkät putket kaikki samanlaisia, -67 ja alkupään -68 on laakeripesä vielä lyhyen putken mitoituksella, eli laakeri 3 mm ulompana kuin pitkät putket siitä eteenpäin. Ja tarvii siis laakerikannet vanhemmista putkista.Juniksesta meni mulla jarrurummusta spoorit sileiksi pitkällä vetarilla + holkilla, ei tule sellaista enää ainakaan itselleni. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.