Jump to content

Lämpökanavat -66 kuplaan


Recommended Posts

Posted

Viimeksi ostin Hot Carsista, mutta siitä on aikaa jo aikalailla. Silloin tuli ihan asiallista laatua ja istuivat autoon isommin sovittelematta. 

 

Lämpökanava tietenkin pyöreätä putkea eikä profiilia niinkuin alunperin, mutta kyllä sekin paransi Kuplan lämmitystä kovasti verrattuna kanavaan joka on kadonnut.

 

Osakaupalla ja Paruzzilla näkyy olevan myös. Paruzzi ilmoittaa että Klokkerholmia, muut eivät kerro että kuka on tehnyt.

  • Like 1
Posted

Aika vaikea on löytää enää pre -68 lämpökoteloita sekä oikealla muodolla, että sisäputkella.

 

Klassikfabilta varmaan, mutta hinta on suolainen ja kaikki on loppu... 

https://www.klassicfabeurope.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/

 

Osakauppa myy muodoltaan oikeaa, mutta ilman sisäputkea olevaa:

Lämpökotelo, lämpöaukoilla, ilman sisäputkea, vasen, T-1, ->7/67 | Osakauppa.com

Lämpökotelo, lämpöaukoilla, ilman sisäputkea, oikea, T-1, ->7/67 | Osakauppa.com

 

Osakaupan kotelot ovat IGPn tekeleet, eli peruslaatua. Niihin kyllä varmaan uittaa sisälle esim. haitarilämpöputken aika vaivatta, tai näin ainakin itse tekisin, jos sellaiset ostaisin.

 

Klocker on kokonaan väärän muotoinen vaikka onkin ehkä vähän paksumpaa matskua.

 

 

  • Like 1
Posted

Vaan sitä haitaria on haastavaa saada etupäästään ilman pohjan avaamista ja erillisen muotopalan tekemistä niin, että ilma jakaantuu sekä jaloille että ylös. Eikä puhalla vaan suoraa osuutta haitaria pitkin + sitten leviää koko koteloon ja pistehitsien irvistävistä saumoista ulos ympäriinsä.  Koitettu on, lämpöteho hukkuu aika nopsaan, kotelo on käteen pinnaltaan kuuma kauttaaltaan.   Jos noita tarvikkeita sais pohjaosa irrallaan, ois mielekkäämpää askarrella keskiputki sisään 

  • Like 1
Posted

DKB metallilta pitäs olla tulossa lämpökanvia -60 lukuisiin mutta aiktaulusta ei tarkempaa tietoa. Laadun pitäisi olla erittäin hyvä. Klassikfabin kanavat joskus hommasin 56 ovaliin ja kyllä niissäkin oli aika paljon sanomista vaikka piti olla viimisen päälle, tuumaisia kierteitä, lämmön ulostuloreikä jaloille monta senttiä väärässä paikassa, ja lämmön sisäänmenoputki väärän muotoinen, mattolista väärään kohtaan hitsattu, samalla vaivalla ois melkein korjannu alkuperäiset. 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...