askis Posted Monday at 06:19 AM Posted Monday at 06:19 AM Mistä olette ostaneet lämpökanavat, laadukkaat, pitäisi olla sellainen missä lämpöputki sisällä valmiina. Quote
Kharon Posted Monday at 11:09 AM Posted Monday at 11:09 AM Viimeksi ostin Hot Carsista, mutta siitä on aikaa jo aikalailla. Silloin tuli ihan asiallista laatua ja istuivat autoon isommin sovittelematta. Lämpökanava tietenkin pyöreätä putkea eikä profiilia niinkuin alunperin, mutta kyllä sekin paransi Kuplan lämmitystä kovasti verrattuna kanavaan joka on kadonnut. Osakaupalla ja Paruzzilla näkyy olevan myös. Paruzzi ilmoittaa että Klokkerholmia, muut eivät kerro että kuka on tehnyt. 1 Quote
Tomppa Posted yesterday at 12:49 PM Posted yesterday at 12:49 PM Aika vaikea on löytää enää pre -68 lämpökoteloita sekä oikealla muodolla, että sisäputkella. Klassikfabilta varmaan, mutta hinta on suolainen ja kaikki on loppu... https://www.klassicfabeurope.com/product-category/type-1-beetle/heater-channels/ Osakauppa myy muodoltaan oikeaa, mutta ilman sisäputkea olevaa: Lämpökotelo, lämpöaukoilla, ilman sisäputkea, vasen, T-1, ->7/67 | Osakauppa.com Lämpökotelo, lämpöaukoilla, ilman sisäputkea, oikea, T-1, ->7/67 | Osakauppa.com Osakaupan kotelot ovat IGPn tekeleet, eli peruslaatua. Niihin kyllä varmaan uittaa sisälle esim. haitarilämpöputken aika vaivatta, tai näin ainakin itse tekisin, jos sellaiset ostaisin. Klocker on kokonaan väärän muotoinen vaikka onkin ehkä vähän paksumpaa matskua. 1 Quote
ovaaliheppu Posted yesterday at 12:59 PM Posted yesterday at 12:59 PM Vaan sitä haitaria on haastavaa saada etupäästään ilman pohjan avaamista ja erillisen muotopalan tekemistä niin, että ilma jakaantuu sekä jaloille että ylös. Eikä puhalla vaan suoraa osuutta haitaria pitkin + sitten leviää koko koteloon ja pistehitsien irvistävistä saumoista ulos ympäriinsä. Koitettu on, lämpöteho hukkuu aika nopsaan, kotelo on käteen pinnaltaan kuuma kauttaaltaan. Jos noita tarvikkeita sais pohjaosa irrallaan, ois mielekkäämpää askarrella keskiputki sisään 2 Quote
Castaway Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago DKB metallilta pitäs olla tulossa lämpökanvia -60 lukuisiin mutta aiktaulusta ei tarkempaa tietoa. Laadun pitäisi olla erittäin hyvä. Klassikfabin kanavat joskus hommasin 56 ovaliin ja kyllä niissäkin oli aika paljon sanomista vaikka piti olla viimisen päälle, tuumaisia kierteitä, lämmön ulostuloreikä jaloille monta senttiä väärässä paikassa, ja lämmön sisäänmenoputki väärän muotoinen, mattolista väärään kohtaan hitsattu, samalla vaivalla ois melkein korjannu alkuperäiset. 1 Quote
ovaaliheppu Posted 18 hours ago Posted 18 hours ago (edited) Virtaselta saa oikeasti hyvät ja istuvat, mutta valikoima malleista rajoituun 50-luvun loppupuolelle. Toki Mika varmaan tekis ilman jalksatilareikiä jos haluaa myöhemmän malliseksi askarrella. Ja saa pohjat irrallaan myös jos haluaa sisälle askarrella tavaraa Edited 18 hours ago by ovaaliheppu Quote
askis Posted 9 hours ago Author Posted 9 hours ago Näyttää siltä, että tekee miten päin vain niin jonkinmoiseen kompromissiin päädyttävä. Saatavuus yllättävän heikko, nämä kun on niitä joita joutuu ainakin korjaamaan usein. Askartelua vaatii joka tapauksessa. Quote
ovaaliheppu Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago Torissa välillä näkee koteloita tyrkyllä, osassa on ollu jopa sisäputket. Paskin homma tossa on porailla pohja irti ja hitsata uudelleen takaisin, ellei osta toisia irtopohjia mitkä saa sitte pistehitsillä takasin. Käyttöautoon laitoin rosterisen joustavan pakoputken koteloon, kun pohjat aikanaan vaihdoin. Pää vaan kotelosta ulos takapäästä, siihen sai just 50mm haitariputken päälle. Etupäässä sitte laippa joka tukkii kanavan pituussuunnassa ja siitä tuo läpi A pilarin kohdalla, josta pienempi putkenpää kaappaa ilmaa lasille. Toinen laippa tuon jälkeen josta pienemmällä putkella kotelon etuosan jalkatilareikään jatko. Isotöinenhän se oli mutta tulipa tehtyä. Putket hitsasin tulppahitsillä kahdesta sivusta kynnyskotelon yläreunaan kii läpi että alaosa jää vapaaks + putki ei liiku ja resonoi Ovaaliin tää oli selkee muutos lämmön siirtymiseen, niissä alkujaan kunnon tyhjä kotelo. Rosteriputki ny ei paras mahdollinen ole tuolla. Monikerrospahvi eristäisi paremmin, mutten tiedä mitä se tykkää kotelovahoista ja mahdollisesta vedestä pitkällä juoksulla ellei sitä saa askarreltua myös ylös kiinni. Olisi toki voinut jotain armaflexiä askarrella myös putken ympäri, mutta niistä tuli myös mieleen mahdollinen liimojen sulaminen lämmöstä ja aikanaan se kosteuden kerääminen. Harva kai enää ajelee lumien sulamisesta joulukuulle päivittäin. Jos ajelee niin kannattaa nähdä vaivaa tän kanssa Quote
tijula Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago Armaflexit ja pahviputket on varmaan muuten ajatuksen arvoisia tuolla kotelon sisällä, mutta siinä tilanteessa kun mahdollisesti jatkossa joutuu näyttämään hitsipilliä/kolvia kotelon kylkeen, niin siinä voi riemu revetä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.