Kharon Posted August 12 Posted August 12 Näyttää ihan Kuplan vauhtipyörältä vaan startin hammastus onkin etuseinässä eikä ulkokehällä. Noin muuten näyttää ihan vakiolta ja 180mm kytkinlevy siihen menee. Samalla voisi viedä säkillisen moottorin suojapeltejä, koneen alle tulevat 2 isoa palaa ja joitain pienempiä. Ei maksa mitään jos viitsii noutaa Espoosta (Lansa). YV tavoittaa. Siivoan tallia ja jossain vaiheessa nuo pitää laittaa metalliromuksi, mutta kysellään ensin että josko jollain olisi käyttöä. Quote
P_Valtonen Posted August 13 Posted August 13 Mopo-Matti, tässä sulle sopiva limppu moottoripyöriisi... Quote
Kharon Posted August 13 Author Posted August 13 (edited) Täsmätään: Teollisuusmoottorin suojapeltejä, eivät käy autoon. Tarkistin tuon vauhtipyöränkin vielä ja siinä on jostain syystä 8 kpl 5mm pinnapultteja paikassa kohdassa johon kytkinlevyn pitäisi tulla, varmaan on ollut joku erikoisviritys käyttölaitetta varten. Vaan noistahan pääsee laikalla eroon. Edited August 13 by Kharon Quote
Matti-Pekka Posted August 14 Posted August 14 Mulla on käyttöä tuollaisen vauhtipyörän keskiölle..siis sille mistä sen saa kiinni kampiakseliin..Se kiinnitys pitäis olla hakkaamaton ja kohtuu tiukasti ohjaava. Muuten siitä omasta vauhtiksesta käytetaan n. 150 mmdia. pohjataso johon liitetään alkuperäsen itämopon modattu vauhtiksen tuplakytkin hilut. Sekavasti sössötetty mutta ehkä pari kuvaa selkeyttää. OLEN siis kiinnostunut jos on ehjäkeskiöinen(+ se n.150 dia ehjää pohjarautaa). Quote
Kharon Posted August 14 Author Posted August 14 (edited) Keskiö on ihan priima, tuohan on siis armeijan generaattorista purettu ja generaattorillakin oli ajettu vain ~200 tuntia. Vauhtipyörä irtosi paljain käsin akselista, mutta ihan napakasti se oli kiinni eli ei heilunut oikeastaan mihinkään ennenkuin irtosi kokonaan. Tuossa lähtöaineisto: http://kharon.suomiforum.com/www/generaattori/ Nappaan kuvan kun käyn tallilla myöhemmin tänään, niin selviää että miltä näyttää. Edited August 14 by Kharon Quote
Kharon Posted August 14 Author Posted August 14 Eikös keskiö ole sama? Tämmönen käsitys minulla ainakin on. Pienempi kytkinlevyn reikä toki on. Quote
villemil Posted August 14 Posted August 14 (edited) Edit. Ei kelpaakkaan vauhtipyörä kun niitä pinnapultteja on vähän tiellä autokäyttöön 😂 Edited August 14 by villemil Quote
ovaaliheppu Posted August 14 Posted August 14 (edited) Ei. 25/30hp on 6mm tapeilla 36hp-> 8mm ja väittäisin muistavani että olake on eri halkaisijalla myös, sekä paljon matalampi kuin 36hp malli 25/30hp 36hp + 1300/1500 6V 68-> O-renkaallinen Edited August 14 by ovaaliheppu Quote
Kharon Posted August 14 Author Posted August 14 Äh, totta joo, pienemmät tapit. Tuon olin unohtanut. Quote
Kharon Posted August 14 Author Posted August 14 1 hour ago, villemil said: Edit. Ei kelpaakkaan vauhtipyörä kun niitä pinnapultteja on vähän tiellä autokäyttöön 😂 Pinnapultithan lähtevät laikalla, ei se ole iso este. Pinnan oikaisu tuohon on hyvä tehdä kuitenkin, sillä se härdelli joka siinä oli alunperin kiinni, ei käyttänyt sitä kitkapintaa mihinkään, joten se on koneistettu vähän sinne päin. Samalla tietty häviää pinnapulttien jämätkin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.