Kharon Posted Tuesday at 11:40 AM Posted Tuesday at 11:40 AM Näyttää ihan Kuplan vauhtipyörältä vaan startin hammastus onkin etuseinässä eikä ulkokehällä. Noin muuten näyttää ihan vakiolta ja 180mm kytkinlevy siihen menee. Samalla voisi viedä säkillisen moottorin suojapeltejä, koneen alle tulevat 2 isoa palaa ja joitain pienempiä. Ei maksa mitään jos viitsii noutaa Espoosta (Lansa). YV tavoittaa. Siivoan tallia ja jossain vaiheessa nuo pitää laittaa metalliromuksi, mutta kysellään ensin että josko jollain olisi käyttöä. Quote
P_Valtonen Posted yesterday at 05:45 AM Posted yesterday at 05:45 AM Mopo-Matti, tässä sulle sopiva limppu moottoripyöriisi... Quote
Kharon Posted yesterday at 09:01 AM Author Posted yesterday at 09:01 AM (edited) Täsmätään: Teollisuusmoottorin suojapeltejä, eivät käy autoon. Tarkistin tuon vauhtipyöränkin vielä ja siinä on jostain syystä 8 kpl 5mm pinnapultteja paikassa kohdassa johon kytkinlevyn pitäisi tulla, varmaan on ollut joku erikoisviritys käyttölaitetta varten. Vaan noistahan pääsee laikalla eroon. Edited yesterday at 09:10 AM by Kharon Quote
Matti-Pekka Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago Mulla on käyttöä tuollaisen vauhtipyörän keskiölle..siis sille mistä sen saa kiinni kampiakseliin..Se kiinnitys pitäis olla hakkaamaton ja kohtuu tiukasti ohjaava. Muuten siitä omasta vauhtiksesta käytetaan n. 150 mmdia. pohjataso johon liitetään alkuperäsen itämopon modattu vauhtiksen tuplakytkin hilut. Sekavasti sössötetty mutta ehkä pari kuvaa selkeyttää. OLEN siis kiinnostunut jos on ehjäkeskiöinen(+ se n.150 dia ehjää pohjarautaa). Quote
Kharon Posted 8 hours ago Author Posted 8 hours ago (edited) Keskiö on ihan priima, tuohan on siis armeijan generaattorista purettu ja generaattorillakin oli ajettu vain ~200 tuntia. Vauhtipyörä irtosi paljain käsin akselista, mutta ihan napakasti se oli kiinni eli ei heilunut oikeastaan mihinkään ennenkuin irtosi kokonaan. Tuossa lähtöaineisto: http://kharon.suomiforum.com/www/generaattori/ Nappaan kuvan kun käyn tallilla myöhemmin tänään, niin selviää että miltä näyttää. Edited 8 hours ago by Kharon Quote
Kharon Posted 5 hours ago Author Posted 5 hours ago Eikös keskiö ole sama? Tämmönen käsitys minulla ainakin on. Pienempi kytkinlevyn reikä toki on. Quote
villemil Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago (edited) Edit. Ei kelpaakkaan vauhtipyörä kun niitä pinnapultteja on vähän tiellä autokäyttöön 😂 Edited 4 hours ago by villemil Quote
ovaaliheppu Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago (edited) Ei. 25/30hp on 6mm tapeilla 36hp-> 8mm ja väittäisin muistavani että olake on eri halkaisijalla myös, sekä paljon matalampi kuin 36hp malli 25/30hp 36hp + 1300/1500 6V 68-> O-renkaallinen Edited 4 hours ago by ovaaliheppu Quote
Kharon Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago Äh, totta joo, pienemmät tapit. Tuon olin unohtanut. Quote
Kharon Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago 1 hour ago, villemil said: Edit. Ei kelpaakkaan vauhtipyörä kun niitä pinnapultteja on vähän tiellä autokäyttöön 😂 Pinnapultithan lähtevät laikalla, ei se ole iso este. Pinnan oikaisu tuohon on hyvä tehdä kuitenkin, sillä se härdelli joka siinä oli alunperin kiinni, ei käyttänyt sitä kitkapintaa mihinkään, joten se on koneistettu vähän sinne päin. Samalla tietty häviää pinnapulttien jämätkin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.