Kharon Posted Wednesday at 09:55 PM Posted Wednesday at 09:55 PM -62 Kupla siis kyseessä, vakiokone 1200 (PICT28 käsiryypyllä päällä, edellisen omistajan viriviri) ja nyt kun oli viileämpi keli, niin sai ajaa ryyppy päällä koko ajan että kone toimii kunnolla, pientä nykimistä tasakaasullakin ja kovin tehoton tuntu josko avasi vähän kaasua, jos ryyppyläppä oli kokonaan auki. 30 asteessa toimi paremmin, mutta ei ihan niin hyvin kuin olisin halunnut. Ryyppyläppää vähän kiinni ja koneesta löytyi vetoakin. Pieni nykiminen ei hävinnyt,joten se voi olla sähkövika tai sitten seos on vaan paljon pielessä. Läppäakseli saattaa vuotaa ja kaikkea muutakin (sähkövikaa) voi olla, pitää etsiä, mutta samalla kun panee kaasuttimen osiksi ja putsaa sen, niin voisi vaihtaa modernille bensalle sopivampia suuttimia. Vaan mikä olisi sopiva? Tähän ei manuaalikaan auta, kun se vain kertoo että mitä pitää tehdä jos haluaa ajaa 88-oktaanisella. Quote
ovaaliheppu Posted Thursday at 03:42 AM Posted Thursday at 03:42 AM Mulla -62 kone myös vakiolla 28 pict sähköryypyllä, ja tulpista päätellen puskee rikkaalla kokoajan :D -> mua kiinnostaa myös tietää suutinkoot jos joku on lambdan kanssa moista rustaillut optimaaliseks. Mulla kulkee toki hyvin, mutta sais olla hitusen laihemmalla... Quote
KimmoH Posted Thursday at 01:44 PM Posted Thursday at 01:44 PM Mää oon pitänyt nyrkkisääntönä E10:n kanssa että vakiota pykälää isommat pääsuuttimet niin pelaa hienosti, tämä tietysti sillä oletuksella että kaikki muu on mintissä. Jos pitää ajaa ryyppy päällä, niin onhan bensapumppu kunnossa, samoin bensapinnat ? Quote
Kharon Posted Friday at 09:42 AM Author Posted Friday at 09:42 AM (edited) 19 hours ago, KimmoH said: Jos pitää ajaa ryyppy päällä, niin onhan bensapumppu kunnossa, samoin bensapinnat ? Pumppuun asentelin korjaussarjan eli käytännössä kaikki sisuskalut uusiksi, kaasutin on aivan arpa eli pitää talvella katsoa että mikä sen tilanne on. Suuttimien vaihdolla aloitetaan mutta samalla tietty tarkistaa bensan pinnankin kun kaasutin on pöydällä. Edited Friday at 09:45 AM by Kharon Quote
Kharon Posted 17 hours ago Author Posted 17 hours ago (edited) Thesambasta löytyy jotta: 1200 28PICT/-1: Main 122.5 Pilot g55 Air Corr: 130y Tuossahan on siis 28PICT, ei numeroita, joten pääsuuttimen varmaan pitäisi olla 122.5 , vaan sielläpä on 120. Muut ovat samoja. Toki pitää muistaa että USA-bensiini ei ole ihan samaa tavaraa, ero voi tulla siitäkin. Pistin kaasuttimen osiksi ja uitin sitä vähän ultraäänipesurissa, hiukan se puhdistui kun pesuvesi likaantui, mutta suuttimet näyttivät puhtailta jo ennen pesua. Suutinluettelo ehdottelee että 125 olisi seuraavaksi suurempi koko ja 127,5 sitä seuraava. Näyttävät olevan muutamien eurojen nippeleitä niin aika sama ostaa molemmat ja juuri tuo suutin on tosi helppo vaihtaa purkamatta koko kaasutinta. Tiivistesarjan aika joka tapauksessa on, tiivisteet ovat entiset eli kauppaan. Testailin automaattiryypyn vastuksen ja sehän toimi vielä, hienoa. Pitänee palauttaa automaattikäyttöiseksi, kun ei tällä enää talvipakkasilla ajella. Pannaan thesambasta koko juttu, tuolla on 1300- ja 1500 -kuutioisille myös suuttimet (30PICT-1): https://www.thesamba.com/vw/forum/archive/index.php/o-t--t-169889--.html Edited 17 hours ago by Kharon 1 Quote
Tanhis Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago (edited) Kantsii vahvistaa että kanavat on auki niinkuin pitäisi eli kaasarinputsaus ainetta kanavasta sisään ja tarkastus että tulee ulos sieltä mistä pitää. Myös kuulaventtiilien toiminta hyvä varmistaa että kiihdytyspumppu toimii oikein. Esim täältä, osviittaa miten sisäiset kanavat toimii. https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/looklisten_11/looklisten11_28pict_carburetor.pdf Jos se on aikaisemmin toiminut nykybensalla niin miksi niitä suuttimia vaihtamaan. Itse lähtisin vakioilla liikkeelle jos joku niiden kanssa jo räplännyt. Siittä sitten hienosäätämään jos tarvetta on. Näitä säätäjiä kun on jotka kompensoineen oikeaa vikaa esim vaihtamalla suuttimia. Tai säätämällä kaasaria. Esimerkki, menin kaveria auttamaan kun ei saanut kaasaria säätöihin. Mikä vika sitten oli kun ei kaasarin perussäätö toiminut. Yksi tulppa pimeänä ja toinen pätki, kärkiväli väärin säädetty ja sytkä pielessä. Nämä kuntoon ja kaasarin perussäätö alkoikin onnistumaan. Niin ja vakiosuuttimet ja ennakkosäädöt voi tarkistaa täältä. https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/1965withoutguesswork/1965withouguesswork.pdf Edited 6 hours ago by Tanhis Quote
Kharon Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago (edited) Sehän tuossa on että se jäi seisomaan 2000 ja silloin oli vähemmän etanolia bensassa, on voinutkin toimia ihan ok. Eli ei tiedetä onko koskaan toiminut. Mutta tuo on joka tapauksessa kummallista että on vakiota pienempi pääsuutin. Tuohan toki selviää jos/kun käy hakemassa tankillisen pienkonebensaa, siinä ei etanolia ole. Edited 3 hours ago by Kharon Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.