Jump to content

http://www.classicvw.se/ (Suomi - Ruotsi -maaottelu :)


Guest migu

Recommended Posts

Guest migu

Bongasin yhdestä myynti-ilmosta tällaisen linkin Barnin jäljiltä. Onko kukaan tilannut tuolta, millaisia kokemuksia tuosta firmasta on?

 

Mulla ei tuo ruåtsi taivu pätkääkään, ei oo sanakirjaa eikä babelfish tue ruotsi - enkku -käännöksiä. Olisin tutkinu toimitusehtoja.. :)

Link to comment
Guest migu

Ei tarvii taivutella ruåtsia.

 

Tuolla palvelee mm. Mauri Hiltula, joka ymmärtää hyvin suomea. Vastaa tosin mielellään englanniksi, kun kirjoittaminen ei kovin hyvin ole hallussa.

 

Toimittaminen onnistuu kuulemma Matkahuollon tai postin kautta.

 

Meiliin vastattiin todella nopeasti, muutaman minuutin vasteajalla.

 

Tuolta pitää tilailla tavaraa, kunhan saan muut rahareiät tukittua.. omasta ajokista laukesi tänään mylly :(

Link to comment
Guest migu

Ei ikinä pidä tilailla tavaraa vai ei ikinä pidä tukkia rahareikiä? Jälkimmäistä ei tartte perustella, mut jos ensimmäinen niin kerropa miks.

 

Kiinnostaa siksi, että jos perustelut on hyvät niin ei tule turhaan tilailtua.

Link to comment
Guest Raggare

Kaupunki on kaksikielinen ja enemmistönä 55 prosenttia asukkaista puhuu ruotsia ja 42 prosenttia puhuu suomea.

 

hmm..

Link to comment
Guest migu
jep siinä löytyy 1 syy

 

muutappa tänne asumaan ni et puhu ruottalaisista hyvää enää ikää

 

Mikä ihme Pietarsaaren ruotsinkielisiä riivaa, kaveri asu muutaman vuoden siellä ja sen jälkeen on vihannu ruotsalaisia.. :)

Link to comment
Guest Barn

Suomen Ruotsalaiset onkin enempi Ruotsalaisia kuin Ruotsalaiset.Ja Ruotsalaiset suvaitsevaisempia kuin Suomen Ruotsalaset.

 

Juu ja minä käyn työkseni aika usein Skelleftessä.Mutta en rupea tuomaan osia.

Link to comment
Savossa on hyvä asua, 9 vuotta vasta takana ja kohta tätä savoa alkaa jo ymmärtämään.. :)

suattaapa olla että ee oo vielä hätteekää että ymmärtäsit´savolaesia...tae savvoo...minnoon syntyperäne savolaesj´julli enkä itekkää aena pysy perillä savolaesista...hehe...joojoo tää nyt meni hiukan offtopic mutta....

Link to comment
jep siinä löytyy 1 syy

 

muutappa tänne asumaan ni et puhu ruottalaisista hyvää enää ikää

 

Mikä ihme Pietarsaaren ruotsinkielisiä riivaa, kaveri asu muutaman vuoden siellä ja sen jälkeen on vihannu ruotsalaisia.. :)

 

Itse olen Pietarsaaresta ja ruotsinkielinen, enkä mielestäni ole kenellekään suomenkieliselle saanut traumoja aikaan, vaimokin sen voi todistaa, suomenkielinen kun on! Ja me kaksikieleisenä perheenä olemme molemmista kielistä ylpeitä!!! Ja ihmisiähän me kaikki olemme vai...?

Link to comment
Guest migu

 

Itse olen Pietarsaaresta ja ruotsinkielinen, enkä mielestäni ole kenellekään suomenkieliselle saanut traumoja aikaan, vaimokin sen voi todistaa, suomenkielinen kun on! Ja me kaksikieleisenä perheenä olemme molemmista kielistä ylpeitä!!! Ja ihmisiähän me kaikki olemme vai...?

 

Vois olla meininki toinen jos kirjoittaisit tänne ruotsiksi,vaatisit muilta samaa ja kommentoisit muiden kielioppivirheistä ;)

 

Oikeasti,ei pitäis yleistää. Suurin osa tuntemistani äidinkielenään mieluummin ruotsia puhuvista henkilöistä ovat olleet jopa mukavampia kuin jäykät yksikieliset :)

Link to comment
Guest BugPower

ei oo paha jos opettelis suomee suomessa! kun useimmat "suomenruotsalaiset"

ei sitä osaa! hyvä kun kaupoissa osataan suomee -.-

Link to comment

En viitsis kommentoida edellistä, mutta ei auta. Minäkin olen kaksikielinen, äiti suomenkielinen ja isä umpiruotsalainen. Äiti kertoi nuoruudestaan että silloin ne vielä huuteli toisilleen että Hurrinpoika! ja takas tuli Finnjävel! No, ei se mitään tämä on varmaan Pietarsaaren meininkiä.. Ja Pietarsaaren suomenruotsalaiset ovat kyllä suht suvaitsevia. Ne jotka ovat vähemmän suomea osaavat tulevat lähinnä lähi kunnista jotka ovat täysin umpi ruotsalaisia.

 

Kyllähän se mun faijakin jopa oppi suomea vaikka se ei osannu sanaakaan mun se tapa mutsia ekaks... :D

 

Suvaitsevuus on kaksisuuntaista... ;)

 

Asiaan. En ole minäkään tilannu tuolta vielä mitään mutta Bussgods:illa tulee tavarat edullisesti perille. Mulla tuli samasta kaupungista possun 6:s kone samalla kuljetuksella alle 170e...

 

(korjattu...) :)

Link to comment

En voi vastustaa ;^)

 

En viitsis kommentoida edellistä, mutta ei auta. Minäkin olen kaksikielinen, äiti suomenkielinen ja isä umpiruotsalainen.

Kyllähän se mun faijakin jopa oppi ruotsia vaikka se ei osannu sanaakaan mun se tapa mutsia ekaks... :D

 

On se hyvä, että umpiruotsalaiset oppii puhumaan ruotsia. ;^)

 

Joo, oon väsyny.

Link to comment
Guest BugPower

JEEEEEE! LISÄÄ RUOTSALAISIA SUOMEEN OLIS VÄHÄ SIISTIÄ JOS OLIS SUOMESSA 80% RUOTTALAISIA! eiks je?! ;)

 

 

JEE OIS VITTU SIISTIÄ JOS OPETTELISIT KIRJOITTAMAAN ILMAN HUUTAMISTA. --ylläpito

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...