Guest migu Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Bongasin yhdestä myynti-ilmosta tällaisen linkin Barnin jäljiltä. Onko kukaan tilannut tuolta, millaisia kokemuksia tuosta firmasta on? Mulla ei tuo ruåtsi taivu pätkääkään, ei oo sanakirjaa eikä babelfish tue ruotsi - enkku -käännöksiä. Olisin tutkinu toimitusehtoja.. :)
GT78 Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Mulla ei tuo ruåtsi taivu pätkääkään, ei oo sanakirjaa eikä babelfish tue ruotsi - enkku -käännöksiä. Olisin tutkinu toimitusehtoja.. :) Tällä taipuu: http://www.ilmainensanakirja.fi/trans?Q2=&Q=svenska&P=30
Guest migu Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Ei tarvii taivutella ruåtsia. Tuolla palvelee mm. Mauri Hiltula, joka ymmärtää hyvin suomea. Vastaa tosin mielellään englanniksi, kun kirjoittaminen ei kovin hyvin ole hallussa. Toimittaminen onnistuu kuulemma Matkahuollon tai postin kautta. Meiliin vastattiin todella nopeasti, muutaman minuutin vasteajalla. Tuolta pitää tilailla tavaraa, kunhan saan muut rahareiät tukittua.. omasta ajokista laukesi tänään mylly :(
Guest migu Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Ei ikinä pidä tilailla tavaraa vai ei ikinä pidä tukkia rahareikiä? Jälkimmäistä ei tartte perustella, mut jos ensimmäinen niin kerropa miks. Kiinnostaa siksi, että jos perustelut on hyvät niin ei tule turhaan tilailtua.
Guest Raggare Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Kaupunki on kaksikielinen ja enemmistönä 55 prosenttia asukkaista puhuu ruotsia ja 42 prosenttia puhuu suomea. hmm..
Guest BugPower Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 jep siinä löytyy 1 syy muutappa tänne asumaan ni et puhu ruottalaisista hyvää enää ikää
Guest migu Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 No just tuossa mainitsin että ei tarvitse osata yhtään ruåtsia. Tilaat suomeks,saat vastaukset enkuks, kuvat puhuu sivuilla puolestaan ja kruunut saat euroiks http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html Helppoo kuin heinänteko. Luulis.
Guest migu Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 jep siinä löytyy 1 syy muutappa tänne asumaan ni et puhu ruottalaisista hyvää enää ikää Mikä ihme Pietarsaaren ruotsinkielisiä riivaa, kaveri asu muutaman vuoden siellä ja sen jälkeen on vihannu ruotsalaisia.. :)
Guest migu Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Savossa on hyvä asua, 9 vuotta vasta takana ja kohta tätä savoa alkaa jo ymmärtämään.. :)
Guest Barn Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Suomen Ruotsalaiset onkin enempi Ruotsalaisia kuin Ruotsalaiset.Ja Ruotsalaiset suvaitsevaisempia kuin Suomen Ruotsalaset. Juu ja minä käyn työkseni aika usein Skelleftessä.Mutta en rupea tuomaan osia.
Guest Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Savossa on hyvä asua, 9 vuotta vasta takana ja kohta tätä savoa alkaa jo ymmärtämään.. :) suattaapa olla että ee oo vielä hätteekää että ymmärtäsit´savolaesia...tae savvoo...minnoon syntyperäne savolaesj´julli enkä itekkää aena pysy perillä savolaesista...hehe...joojoo tää nyt meni hiukan offtopic mutta....
Volkkariukko Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 jep siinä löytyy 1 syy muutappa tänne asumaan ni et puhu ruottalaisista hyvää enää ikää Mikä ihme Pietarsaaren ruotsinkielisiä riivaa, kaveri asu muutaman vuoden siellä ja sen jälkeen on vihannu ruotsalaisia.. :) Itse olen Pietarsaaresta ja ruotsinkielinen, enkä mielestäni ole kenellekään suomenkieliselle saanut traumoja aikaan, vaimokin sen voi todistaa, suomenkielinen kun on! Ja me kaksikieleisenä perheenä olemme molemmista kielistä ylpeitä!!! Ja ihmisiähän me kaikki olemme vai...?
Tuomo Lehmikangas Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 ruotsi sananakin tekee huonon olon ei ikää... Joo, mutta kun ikää kertyy niin sitä sitten oppii suvaitsemammaksi ja asiallisemmaksi.
Guest Raggare Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 minusta virkamiesruotsi oli kohtuullisen hauska kurssi :D
Guest migu Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Itse olen Pietarsaaresta ja ruotsinkielinen, enkä mielestäni ole kenellekään suomenkieliselle saanut traumoja aikaan, vaimokin sen voi todistaa, suomenkielinen kun on! Ja me kaksikieleisenä perheenä olemme molemmista kielistä ylpeitä!!! Ja ihmisiähän me kaikki olemme vai...? Vois olla meininki toinen jos kirjoittaisit tänne ruotsiksi,vaatisit muilta samaa ja kommentoisit muiden kielioppivirheistä ;) Oikeasti,ei pitäis yleistää. Suurin osa tuntemistani äidinkielenään mieluummin ruotsia puhuvista henkilöistä ovat olleet jopa mukavampia kuin jäykät yksikieliset :)
Guest BugPower Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 ei oo paha jos opettelis suomee suomessa! kun useimmat "suomenruotsalaiset" ei sitä osaa! hyvä kun kaupoissa osataan suomee -.-
Guest Mika Raussi Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Onks pakko asua siellä Pietarsaaressa jos tuntuu noin pahalta?
Hebster52 Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 En viitsis kommentoida edellistä, mutta ei auta. Minäkin olen kaksikielinen, äiti suomenkielinen ja isä umpiruotsalainen. Äiti kertoi nuoruudestaan että silloin ne vielä huuteli toisilleen että Hurrinpoika! ja takas tuli Finnjävel! No, ei se mitään tämä on varmaan Pietarsaaren meininkiä.. Ja Pietarsaaren suomenruotsalaiset ovat kyllä suht suvaitsevia. Ne jotka ovat vähemmän suomea osaavat tulevat lähinnä lähi kunnista jotka ovat täysin umpi ruotsalaisia. Kyllähän se mun faijakin jopa oppi suomea vaikka se ei osannu sanaakaan mun se tapa mutsia ekaks... :D Suvaitsevuus on kaksisuuntaista... ;) Asiaan. En ole minäkään tilannu tuolta vielä mitään mutta Bussgods:illa tulee tavarat edullisesti perille. Mulla tuli samasta kaupungista possun 6:s kone samalla kuljetuksella alle 170e... (korjattu...) :)
Kurre Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 En voi vastustaa ;^) En viitsis kommentoida edellistä, mutta ei auta. Minäkin olen kaksikielinen, äiti suomenkielinen ja isä umpiruotsalainen. Kyllähän se mun faijakin jopa oppi ruotsia vaikka se ei osannu sanaakaan mun se tapa mutsia ekaks... :D On se hyvä, että umpiruotsalaiset oppii puhumaan ruotsia. ;^) Joo, oon väsyny.
Guest migu Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Muutin topicin vastaamaan keskustelun sisältöä.. ;-)
Guest BugPower Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 JEEEEEE! LISÄÄ RUOTSALAISIA SUOMEEN OLIS VÄHÄ SIISTIÄ JOS OLIS SUOMESSA 80% RUOTTALAISIA! eiks je?! ;) JEE OIS VITTU SIISTIÄ JOS OPETTELISIT KIRJOITTAMAAN ILMAN HUUTAMISTA. --ylläpito
Recommended Posts