Guest Apex Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Asian tuntevilta apua. Elikkä kupla on vuodelta -72 1300. Ongelmat on: Kaasua nopeasti painettuna meinaa sammua eli ei voi ajaa kovin lujaa vaikka yrittää painaa kaasua hiljalleen. Alkaa kuulumaan päsähtelyä ja välistä polttaa putkessa. ajoitusta olen kokeillut säätää,mutta ei tunnu auttavan. Koneen pitäisi olla täysin vakio. Ei ota täysiä kierroksia.Uutta osaa on pyörrin,katkojankärjet,kondensaattori,tulpanjohdot+puolan johto,uudet tulpat toimi vähän aikaa mutta vaihdoin vanhat takaisin kun ei enää käynnistynyt uusilla. Kiihdytys pumppua olen säätänyt aikaisemmalle. Kaasarin olen puhdistanut lähiaikoina noin 3 kertaa.Missä voisi olla vika?? Quote
Guest Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Alkoko oireet ennen tulpanjohtojen vaihtoa? Onko auto seissy talven, bensat tankissa? Quote
Guest Apex Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Seisoi noin 1-2vuotta. Vaihdettiin bensat ennen käynnistämistä.Moottori ei käynnistynyt ennen remonttia muistaakseni..Otin moottorin irti ja käytin kannet koneistamolla kun niissä taisi olla halkeama.Samaan syssyyn sitten vaihdettiin osat. Quote
-MITO- Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Kiihdytyspumpun kalvon kunto, polttoaineenpinta ok? bensapumppu kunnossa? Quote
Guest Apex Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Kalvo on hieman jämäkän oloinen.Ei tietääkseni vaihdettu ikinä.Polttoaineen pintaa en ole tainnut katsoa.Bensa pumppu toimii.Auto kyllä käynnistyy hyvin. Quote
Guest Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Kaasari kandee ainakin putsaa läpikotaisin, jos on seissä useamman vuoden. Quote
Guest Apex Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Putsattu on korjaamon pesurissa pari kertaa ja sitten kotona vielä. Seisonnasta otettiin suoraan remonttiin. Quote
tmm Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Minulla (kuplalla) oli paljon samanlaiset kevät oireet paitsi päksähtely ja putkessa palaminen. Virranjakajan ennakonsäätö oli jumissa. -Tuomas Quote
Guest Apex Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Imusarjan putkessa oli muutama reikä mutta paikkasin sikajätkällä.Voisko se vaikuttaa jotenkin?Nytten niitten pitäisi olla tukossa..Voisko alipainesäädin olla rikki kun nykäsee letkun irti säätimestä koneen käydessä niin ei tuntuisi vaikuttavan mitenkään koneen käyntiin? Quote
Guest migu Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Imuvuoto aiheutti mullakin samoja oireita. Jos sait kaikki vuotokohdat fiksattua pitäis nyt toimia :) Quote
Guest IkuinenProjekti Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Annapa letku olla kiinni virranjakajassa ja imeskele toisesta päästä. Pitäisi aika pienellä imulla lopsahtaa kalvo... Quote
Guest Apex Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Olen kokeillut imeä.Osia liikkuu jakajassa mutta ei siitä mitään ääniä kuulu..Pitää vielä tarkistaa se imu puoli.. Quote
Guest Posted May 11, 2007 Posted May 11, 2007 Lähteekös ryyppy pois päältä...? Jos ei saa ilmaa, vaan sikana bensaa, ni tekee kans tota Quote
Guest Apex Posted May 12, 2007 Posted May 12, 2007 Kyllä pitäisi.Olen kokeillut säätää ilmasuutinta ja seoksia.välillä paranee ja sitten saattaa yhtä äkkiä sammua.Mulla on muuten jakajan kiristin rikki niin jakajaa voi liikuttaa löystämättä kiristintä.Voisko sekin vaikuttaa kun se voi päästä ajossa liikkumaan?? Quote
Olli Ristimäki Posted May 12, 2007 Posted May 12, 2007 Mulla on muuten jakajan kiristin rikki niin jakajaa voi liikuttaa löystämättä kiristintä.Voisko sekin vaikuttaa kun se voi päästä ajossa liikkumaan?? Kyllä varmasti vaikuttaa koneen toimintaan jos pääsee ajotus muuttumaan. Loogisestihan tuo kai vääntää löysällä olevaa jakajaa pyörimissuuntaan eli myöhäiselle. Sopisi hyvin oireisiin, käy tyhjää mutta ei jaksa mennä ja paukuttaa kun tulee kipinä myöhään. Säädä se ennakko nyt oikein ja pistä merkki jakajaan ja pantaan kohdakkain, pistä käyntiin ja aja ja jos ei toimi, katso onko jakaja kääntynyt. Tietysti joka tapauksessa kannattaa ensi tilassa hommata ehjä kiinnityspanta tuohon jakajaan. Quote
Guest Apex Posted May 12, 2007 Posted May 12, 2007 Nyt en ole kotosalla niin pitää huomenna kokeilla.Voisko pääsuutin olla jollain tavoin rikki?Kaverin kaveri sano että voisi olla rikki ja sopisi kuulemma oireisiin sekin.. Quote
Guest Posted May 12, 2007 Posted May 12, 2007 huono jakajan kiinnitys voi aiheuttaa patkimista myos huonon maadoituksen takia, semmoisenkin olen nahnyt. Ehdottomasti klemmari kuntoon. Jan Quote
Guest Apex Posted May 12, 2007 Posted May 12, 2007 Samanlaista temppuilua oli silloinkin kun kiristin oli kunnossa..Olisiko puolassa jotain vikaa kun kuulin että sekin voi aiheuttaa pätkimistä??Mulla kyllä meni ekalla kerralla konkon johto väärään paikkaan niin suli johto poikki. Quote
Guest Apex Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Vaikuttaako tuo kampiakselin hihnapyörä mitenkään kun se on vähän soikea?? Quote
Guest Apex Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Eilen kokeilin herkistää ennakkosäädintä.Hieman auttoi.Laitoin vielä klemmarit letkuun niin ei pitäisi vuotaa..Löysin samalla muutaman pikku reiän imuputkesta ja paikkasin ne sikajätkällä..En ole kokeillut vielä paikkauksen jälkeen.. Quote
Guest Apex Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Kyllä näin alustavasti.Hyvinhän nuo on kestänyt.. Quote
Guest Apex Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Nyt sain uuden kiristimen jakajaan.. ei tuo kiristimen laitto ole ainakaan vielä auttanut.. Tänään pitää kokeilla vaihtaa puola ja säädellä kaasaria.. Quote
Guest Apex Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Eilen vaihdoin puolan ja tuntu vahän auttavan,säädin ajotuksen kohdilleen, yritin vielä säädellä kaasaria ja säädin kiihdytyspumppua myöhemmälle..Hitusen verran ottaa kierroksia paremmin mutta tukehtuu edelleen nopeasti kaasua painaessa ja pätkii ja polttaa putkessa edelleen..Olisko sitten imupuolessa vuotoja??Olen yrittänyt kyllä paikkailla.. Quote
Guest T-Bag Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Starttipilottia suihkit imusarjojen liitoksiin niin paljastuu vuodot Quote
Guest Apex Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Mitenkä ilmenee vuodot??Kylmänä olevaan moottoriin vai kuumaan??Herkästi syttyy niin siks kysyn... Quote
-MITO- Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Kierrokset lisääntyy. Kylmällä moottorilla testaat. Quote
Guest Apex Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Vaikuttaako mitään jos puuttuu se letku mikä menee ilmanputsarista sinne koneen alapuolelle??Mulla ei kyllä ole niitä alapeltejäkään.. Quote
MESIKÄMMEN Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Vaikuttaako mitään jos puuttuu se letku mikä menee ilmanputsarista sinne koneen alapuolelle??Mulla ei kyllä ole niitä alapeltejäkään.. Se on imuilman esilämmitysletku. Tuskin sen puute vaikuttaa tässä tapauksessa. Quote
Guest Apex Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Just kävin kokeilemassa sitä starttipilottia suihkuttelemassa imusarjoihin..Ei kierrokset noussut..Kylmänä tuntuisi ottavan paremmin kierroksia kuin lämpimänä..Kokeilin senkin äsken..kaasari ei ole vielä ihan säädöissään niin pitää sitä vielä kokeilla.. Quote
Guest Apex Posted May 16, 2007 Posted May 16, 2007 Ei meinaa mitkään säädöt kelvata tolle koneelle..Ei jaksa kunnolla vääntää,saattaa sammua tyhjäkäynnillä,ei ota edelleen kunnolla kierroksia...APUA!!! Quote
Guest Apex Posted May 19, 2007 Posted May 19, 2007 No niin..Nyt katoin tuon nestepinnan kaasarista ja se oli hieman korkealla..Kokeilin säätää sitä ja kyllä Käynti parani..Säädin samalla kaasaria..Tarkkaa pinnankorkeutta en tiedä niin vaikea säätää kohdalleen..Kaasari on 31PICT-3.Jos joku tietää paljon se olisi niin olisi hyvä jos ilmottelisitte sitten siitä.. Quote
Guest Apex Posted May 9, 2011 Posted May 9, 2011 tervehdys.nyt tuli kuplaan semmoinen vika että noin vuoden seisomisen jälkeen ei lähde käyntiin virtalukosta..kyllä se käyntiin lähtee kun akulta vetää suoran virran startille ja pystyy ihan normaalisti ajelemaan..voisiko olla että virtalukko on mennyt rikki vaikka sitä ei käytetty kertaakaan tuona seisomisen aikana ja sitä ennen toimi ihan moitteettomasti?? Quote
Guest Apex Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 eihän vetoakselin suojaputkessa pidä olla vaihteistoöljyä?? Quote
Guest Apex Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 jaa..jotain mennyt sitten ohi=). pitääkös öljyn tulla ihan pyörän laakerin läpi? kun aukasin sen kannen niin valu lattialle sieltä =) ja onko muuten ihan älytön homma vaihtaa tiivisteet sinne laatikon puolelle vetarille? Quote
vwagen Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 Takapyörän laakeri saa voitelunsa vaihteistoöljystä,akselin sisäpäässä ei ole tiivistettä. Quote
Guest janie79 Posted May 15, 2011 Posted May 15, 2011 jaa..jotain mennyt sitten ohi=). pitääkös öljyn tulla ihan pyörän laakerin läpi? kun aukasin sen kannen niin valu lattialle sieltä =) ja onko muuten ihan älytön homma vaihtaa tiivisteet sinne laatikon puolelle vetarille? Jos niitä poskitiivisteitä tarkoitat niin onhan siinä jonkinlainen homma, vetarinputket pitää irroittaa ja ainakin omakohtainen kokemus oli että helpompi tehdä kun laatikko on irti autosta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.