Jump to content

Kupla -72 ongelmia


Guest Apex

Recommended Posts

Guest Apex
Posted

Asian tuntevilta apua. Elikkä kupla on vuodelta -72 1300. Ongelmat on: Kaasua nopeasti painettuna meinaa sammua eli ei voi ajaa kovin lujaa vaikka yrittää painaa kaasua hiljalleen. Alkaa kuulumaan päsähtelyä ja välistä polttaa putkessa. ajoitusta olen kokeillut säätää,mutta ei tunnu auttavan. Koneen pitäisi olla täysin vakio. Ei ota täysiä kierroksia.Uutta osaa on pyörrin,katkojankärjet,kondensaattori,tulpanjohdot+puolan johto,uudet tulpat toimi vähän aikaa mutta vaihdoin vanhat takaisin kun ei enää käynnistynyt uusilla. Kiihdytys pumppua olen säätänyt aikaisemmalle. Kaasarin olen puhdistanut lähiaikoina noin 3 kertaa.Missä voisi olla vika??

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Alkoko oireet ennen tulpanjohtojen vaihtoa?

Onko auto seissy talven, bensat tankissa?

Guest Apex
Posted

Seisoi noin 1-2vuotta. Vaihdettiin bensat ennen käynnistämistä.Moottori ei käynnistynyt ennen remonttia muistaakseni..Otin moottorin irti ja käytin kannet koneistamolla kun niissä taisi olla halkeama.Samaan syssyyn sitten vaihdettiin osat.

Guest Apex
Posted

Kalvo on hieman jämäkän oloinen.Ei tietääkseni vaihdettu ikinä.Polttoaineen pintaa en ole tainnut katsoa.Bensa pumppu toimii.Auto kyllä käynnistyy hyvin.

Posted

Kaasari kandee ainakin putsaa läpikotaisin, jos on seissä useamman vuoden.

Guest Apex
Posted

Putsattu on korjaamon pesurissa pari kertaa ja sitten kotona vielä. Seisonnasta otettiin suoraan remonttiin.

Posted

Minulla (kuplalla) oli paljon samanlaiset kevät oireet paitsi päksähtely ja putkessa palaminen.

 

Virranjakajan ennakonsäätö oli jumissa.

 

-Tuomas

Guest Apex
Posted

Imusarjan putkessa oli muutama reikä mutta paikkasin sikajätkällä.Voisko se vaikuttaa jotenkin?Nytten niitten pitäisi olla tukossa..Voisko alipainesäädin olla rikki kun nykäsee letkun irti säätimestä koneen käydessä niin ei tuntuisi vaikuttavan mitenkään koneen käyntiin?

Guest migu
Posted

Imuvuoto aiheutti mullakin samoja oireita. Jos sait kaikki vuotokohdat fiksattua pitäis nyt toimia :)

Guest IkuinenProjekti
Posted

Annapa letku olla kiinni virranjakajassa ja imeskele toisesta päästä. Pitäisi aika pienellä imulla lopsahtaa kalvo...

Guest Apex
Posted

Olen kokeillut imeä.Osia liikkuu jakajassa mutta ei siitä mitään ääniä kuulu..Pitää vielä tarkistaa se imu puoli..

Posted

Lähteekös ryyppy pois päältä...? Jos ei saa ilmaa, vaan sikana bensaa, ni tekee kans tota

Guest Apex
Posted

Kyllä pitäisi.Olen kokeillut säätää ilmasuutinta ja seoksia.välillä paranee ja sitten saattaa yhtä äkkiä sammua.Mulla on muuten jakajan kiristin rikki niin jakajaa voi liikuttaa löystämättä kiristintä.Voisko sekin vaikuttaa kun se voi päästä ajossa liikkumaan??

Posted
Mulla on muuten jakajan kiristin rikki niin jakajaa voi liikuttaa löystämättä kiristintä.Voisko sekin vaikuttaa kun se voi päästä ajossa liikkumaan??

 

Kyllä varmasti vaikuttaa koneen toimintaan jos pääsee ajotus muuttumaan. Loogisestihan tuo kai vääntää löysällä olevaa jakajaa pyörimissuuntaan eli myöhäiselle. Sopisi hyvin oireisiin, käy tyhjää mutta ei jaksa mennä ja paukuttaa kun tulee kipinä myöhään.

 

Säädä se ennakko nyt oikein ja pistä merkki jakajaan ja pantaan kohdakkain, pistä käyntiin ja aja ja jos ei toimi, katso onko jakaja kääntynyt. Tietysti joka tapauksessa kannattaa ensi tilassa hommata ehjä kiinnityspanta tuohon jakajaan.

Guest Apex
Posted

Nyt en ole kotosalla niin pitää huomenna kokeilla.Voisko pääsuutin olla jollain tavoin rikki?Kaverin kaveri sano että voisi olla rikki ja sopisi kuulemma oireisiin sekin..

Posted

huono jakajan kiinnitys voi aiheuttaa patkimista myos huonon maadoituksen takia, semmoisenkin olen nahnyt. Ehdottomasti klemmari kuntoon.

 

Jan

Guest Apex
Posted

Samanlaista temppuilua oli silloinkin kun kiristin oli kunnossa..Olisiko puolassa jotain vikaa kun kuulin että sekin voi aiheuttaa pätkimistä??Mulla kyllä meni ekalla kerralla konkon johto väärään paikkaan niin suli johto poikki.

Guest Apex
Posted

Vaikuttaako tuo kampiakselin hihnapyörä mitenkään kun se on vähän soikea??

Guest Apex
Posted

Eilen kokeilin herkistää ennakkosäädintä.Hieman auttoi.Laitoin vielä klemmarit letkuun niin ei pitäisi vuotaa..Löysin samalla muutaman pikku reiän imuputkesta ja paikkasin ne sikajätkällä..En ole kokeillut vielä paikkauksen jälkeen..

Guest Apex
Posted

Kyllä näin alustavasti.Hyvinhän nuo on kestänyt..

Guest Apex
Posted

Nyt sain uuden kiristimen jakajaan.. ei tuo kiristimen laitto ole ainakaan vielä auttanut.. Tänään pitää kokeilla vaihtaa puola ja säädellä kaasaria..

Guest Apex
Posted

Eilen vaihdoin puolan ja tuntu vahän auttavan,säädin ajotuksen kohdilleen, yritin vielä säädellä kaasaria ja säädin kiihdytyspumppua myöhemmälle..Hitusen verran ottaa kierroksia paremmin mutta tukehtuu edelleen nopeasti kaasua painaessa ja pätkii ja polttaa putkessa edelleen..Olisko sitten imupuolessa vuotoja??Olen yrittänyt kyllä paikkailla..

Guest T-Bag
Posted

Starttipilottia suihkit imusarjojen liitoksiin niin paljastuu vuodot

Guest Apex
Posted

Mitenkä ilmenee vuodot??Kylmänä olevaan moottoriin vai kuumaan??Herkästi syttyy niin siks kysyn...

Guest Apex
Posted

Vaikuttaako mitään jos puuttuu se letku mikä menee ilmanputsarista sinne koneen alapuolelle??Mulla ei kyllä ole niitä alapeltejäkään..

Posted
Vaikuttaako mitään jos puuttuu se letku mikä menee ilmanputsarista sinne koneen alapuolelle??Mulla ei kyllä ole niitä alapeltejäkään..

Se on imuilman esilämmitysletku. Tuskin sen puute vaikuttaa tässä tapauksessa.

Guest Apex
Posted

Just kävin kokeilemassa sitä starttipilottia suihkuttelemassa imusarjoihin..Ei kierrokset noussut..Kylmänä tuntuisi ottavan paremmin kierroksia kuin lämpimänä..Kokeilin senkin äsken..kaasari ei ole vielä ihan säädöissään niin pitää sitä vielä kokeilla..

Guest Apex
Posted

Ei meinaa mitkään säädöt kelvata tolle koneelle..Ei jaksa kunnolla vääntää,saattaa sammua tyhjäkäynnillä,ei ota edelleen kunnolla kierroksia...APUA!!!

Guest Apex
Posted

No niin..Nyt katoin tuon nestepinnan kaasarista ja se oli hieman korkealla..Kokeilin säätää sitä ja kyllä Käynti parani..Säädin samalla kaasaria..Tarkkaa pinnankorkeutta en tiedä niin vaikea säätää kohdalleen..Kaasari on 31PICT-3.Jos joku tietää paljon se olisi niin olisi hyvä jos ilmottelisitte sitten siitä..

  • 3 years later...
Guest Apex
Posted

tervehdys.nyt tuli kuplaan semmoinen vika että noin vuoden seisomisen jälkeen ei lähde käyntiin virtalukosta..kyllä se käyntiin lähtee kun akulta vetää suoran virran startille ja pystyy ihan normaalisti ajelemaan..voisiko olla että virtalukko on mennyt rikki vaikka sitä ei käytetty kertaakaan tuona seisomisen aikana ja sitä ennen toimi ihan moitteettomasti??

Guest Apex
Posted

eihän vetoakselin suojaputkessa pidä olla vaihteistoöljyä??

Guest Apex
Posted

jaa..jotain mennyt sitten ohi=). pitääkös öljyn tulla ihan pyörän laakerin läpi? kun aukasin sen kannen niin valu lattialle sieltä =) ja onko muuten ihan älytön homma vaihtaa tiivisteet sinne laatikon puolelle vetarille?

Guest janie79
Posted
jaa..jotain mennyt sitten ohi=). pitääkös öljyn tulla ihan pyörän laakerin läpi? kun aukasin sen kannen niin valu lattialle sieltä =) ja onko muuten ihan älytön homma vaihtaa tiivisteet sinne laatikon puolelle vetarille?

 

Jos niitä poskitiivisteitä tarkoitat niin onhan siinä jonkinlainen homma, vetarinputket pitää irroittaa ja ainakin omakohtainen kokemus oli että helpompi tehdä kun laatikko on irti autosta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...