kokki Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Hep, Tuli madallettua kuplan keulaa, KK:sta aksilo ja vanha pois. kaikki pultit lähti ehjänä auki, paitsi yks tankin pulttim eli hieno homma tuolta osin. Muutamaan juttuun kaipailisin apuja. - Auraukset, kansiiko säädellä itse? Tais olla 5 mm? Kaikki osat liikkuu hyvin joten ammattimiehellä ei menis availuun aikaa. - Keula putosi noin 5 cm ja lyhemmät iskarit lähti tilaukseen, ei ollu alasjoustoja juurikaan enää tarjolla vanhoissa. Mitenkäs nivelet, ovatko kohta entiset? - Ohjauksen jäykkyys ja palautuminen askarruttaa, ei nimittäin palauta kunnolla, ohjausiskarin ja rättinivelen ajattelin vaihtaa uusiin, toivottavasti tokenee niillä toimilla, myös simpukan säätö pitää tarkastaa vaikkakin tuntuisi oudolta että se olisi muuttunut tässä operaatiossa. Miten ratin liikeet, jos rätti on irti niin pyöriikö ratti putkessaan ihan vapaasti vai onko jotain rajottimia? Eli hieman kovalta tuntuu, pitänee pudottaa vielä perää yks boori ja kattoa mikä on tuomio, oiskohan sittenkin kantsinut investoida droppiolkiin :) R Quote Link to comment
mikan Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Palautukseen auttaa caster-palat, jos et sellaisia jo laittanut. t. Mika Quote Link to comment
kokki Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 en laittanut, korjautuuko perän pudotuksella, tartteeko Noihin porata reijät vai tuleeko pulttien viereen? R Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Tulee pulttien vierereen ja kyl perän madallus auttaa. Sen lisäkäs jos siulla pyörät harittaa, niin se vaikuttaa ohjaukseen enemmin negatiivisesti kun auraus. Kannattaa auraukset säädellä ihan iten, kun ei ne kuitenkaan pysy samana jos keulan korkeutta muuttaa. Eikä se suinkaan rakettitiedettä ole. Quote Link to comment
Guest ropes Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Onko kellään tietoo noista pyörän kulmista.. Ajattelin säätää ihan "oikeesti" kohilleen. Ei löydy enää (yllätys) tän ikäisiin niin säätöarvoja yleisestä kirjasta. Auraus, camber ja casterit jos on tiedossa. Quote Link to comment
Guest Jukki Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 Hep, Eli hieman kovalta tuntuu, pitänee pudottaa vielä perää yks boori ja kattoa mikä on tuomio, oiskohan sittenkin kantsinut investoida droppiolkiin :) R Eikös nää säätökeulaset oo aina kovia? Droppiolkien kanssa saattaa silti tarvita myös säädettävän etuakselin, riippuu katsastumiehestä... Quote Link to comment
Guest Jukitsu Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Onkos kenelläkään kuvaa kuplasta, jota on madallettu takaa yksi boori, ja toista kuvaa, jossa madallettu kaksi booria? Kiinnostaisi nähdä kuinka paljon se laskee, kun säätöakseli on jo edessä ja droppi-olat harkinnassa. EDIT: ja "ennen" ja "jälkeen" -kuvatkin käy kummassakin tapauksessa. Quote Link to comment
Guest PaKe Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Onkos kenelläkään kuvaa kuplasta, jota on madallettu takaa yksi boori, ja toista kuvaa, jossa madallettu kaksi booria? Kiinnostaisi nähdä kuinka paljon se laskee, kun säätöakseli on jo edessä ja droppi-olat harkinnassa Kiinnostais itteeki, onko joku mitannu paljoko tippuu yhellä tai kahella boorilla? Quote Link to comment
hanski. Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 yhden boorin muutos ulkopäästä on 6cm..... Quote Link to comment
hanski. Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 niin ja vääntösauvvoissakin on eroja, mutta tuo mitattiin 1200 -69 kuplasta... Quote Link to comment
Guest Jukitsu Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Hmm, no sitten kannattaa varmaan madaltaa vain yksi boori nyt ensin jos madaltaa pelkällä säätökeulalla sen 40mm, mitä sillä "voi" madaltaa normi iskareilla. Ja sit jos madaltais sen toisen boorin sitten kun on hankkinut ne droppi-olat. Jeps, kiitos hanskille. E:typo Quote Link to comment
Guest Perämettä Gruising Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Ja haulla pitäis muistaakseni löytyä kaavio. Vääntösauvoissa eri spoori ulko ja sisäpäässä. Quote Link to comment
ars Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Kuvia pudotuksista, toivottavasti näistä näkee tarpeeksi: Renkaiden tarkat koot eivät muistu mieleen, voin toki tarkastaa päivällä jos kiinnostaa. Kahden boorin pudotuksessa alkaa itsellä olla ongelmana käärmeenpesän ja hideout vaimentajan pieni maavara. Raapii kiinni hyvin helposti, etenkin kynnyksiltä alas ajo melkoista taiteilua toisinaan... Pohjaanlyöntikumeja lyhennetty siten, että muokkaamattomat latat eivät pääse hakkaamaan metallia vasten töyssyissä. Quote Link to comment
ars Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Samalla voisin kysäistä tässä droppiolista, kun haulla en yhtäkkiä löytänyt. Eli kuinka paljon dropit lisäävät leveyttä? -Ari Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Jumppasin alkuviikosta akselin ja droppiolat alle. Kaikki pultit lähti helposti irti. Taisin päästä helpolla. Asiaa autto selkeästi se, että alusta on massattu joskus oikein kunnolla. Meinas epätoivo iskeä niitä jousilehtiä pujotellessa siinne uuteen akseliin. Kyllä ne sinne sit lopulta uppos, kun otti päällimäisen kapean lehden pois ja pujotti sen viimeisenä. Simpukan asentoa vähän tuli hierottua, kun caster palat käänsi akselia niin, että rattiputken linja meni vinoon ja alkoi ahdistaa niin paljon, ettei ratti meinannut pyöriä ollenkaan. Kallistuksenvakaajaa sovittelin molemmin päin. Laitoin niin päin miten sain enemmän maavaraa. Muista enää kuinka päin se siellä oli, mutta eiköhän se noinkin toimi. Äkkiä näytti siltä, että sen olisi voinut yhtä hyvin laittaa vaikka tukivarsien päälle. En koittanut enää, kun oli jo pari kertaa tullut naputeltua ne pannat auki-kiinni. Ainut isompi sössiminen tuli, kun rattiakseli tuli pujotettua rättiniveleen väärään asentoon. No kiireessä pikapaikka: pienempi pultti vaan paikalleen, et kyllä se niillä booreillaan pysyy. Eipä pysyny. Tiellä pysy kuitenkin. Auraukseen en koskenut vielä. Mittasin sen verran, että aurausta on. Kokeilee ensin miltä se tuntuu ajossa ja säätää sitten. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 olkatappi 1/4" ja pallonivelet 1/2" cb olilla. tai sinnepäi. Quote Link to comment
ars Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 olkatappi 1/4" ja pallonivelet 1/2" cb olilla. tai sinnepäi. Oli muuten toisinpäin.. olkatappi 1/2" ja pallonivel 1/4". Tieto löyty cb:n sivuilta tietenkin. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 seison korjattuna Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 Katos vaan niinpä levittääkin. Silmä väitti, että haritusta olisi. Pikaisesti sitten mittanauhalla mittasin, että aurauksella ollaan vielä kuitenkin. Oliskohan käyny meikäläiselle joku mittavirhe. Raidetankoja en siis säätänyt olkia vaihtaessa. No täytyy tutustua tarkemmin. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 20, 2007 Share Posted July 20, 2007 En usko että droppiolat vaikuttaa raidetankojen kiinnityspisteisin, vaan ne tuo vain itse olka-askelitappia (siis sitä johon laakerit tulee) ulommas. Quote Link to comment
peetee Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Miten pitääkö olkatappeja asentaessa niistä puslista hoonata tai jotain aavistus pois, kun ei meinaa mennä edes väkivalloin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.