Jump to content

Inertta Primer


Recommended Posts

Posted

Mitä se usesti kehuttu hyvä tai muka paras ruosteenestopohjamaali oli jotakin inerttaa mutta noita on kuulemma monenlaisia olisko se ollut inertta primer 3:sta vai mitä? onko tuo kenenkä valmistamaa ja myös hyvää ja kestävää ruosteenestopohjamaalia?,pitäs maalata muutaman viikon päästä hiekkapuhallettu pohjalevy ja myöhemmin myös koria.

onhan tuo 2K maalia?

Guest Mika Raussi
Posted

Miulle löivät maalikaupassa Temaa käteen. Kuulemma käytännössä sama peli kun Inerta ja sitä käyttää monet rautarakenteita valmistavat firmatkin.

Posted

Olis mielenkiintosta lukea asiasta joku juttu henkeen "TM-testaa". Kilpailijoina pulverimaalaus, epoksimaalaus, Inertajutskat, Hammerite ja Pilteeman pohjamaali jne.

Guest Toheltaja
Posted

pulverimaalaus kannattaa jarusatuloihin , tukivarsin ja muihin hieman lämpimämmässä oleviin osiin koska sillä on suurempi lämmönkesto sekä kulutuskestävyys. Siitä saattaa lohjeta pienen pieniä palasia, mutta ruoste ei leviä maalin alle kuten normaalit komponenttimaalit tekee. Taasen yleensä kovin isoja kokonaisuuksia ei voi pulverimaaliin laittaa ellet satu saamaan sitä johonkin oikeen teollisuusmaalaamon linjalle. Esimerkkinä nyt vaika pohjalevy. Itse on tarkoituksen laittaa etuakselistot sekä takatukivarret, moottoripellitkset kuten penkin rungot pulverimaaliin. Myöhemmin sitten kaikki osat jotka pitäisivät olla kromattuja mutta joista sellaisia ei enää saa. Ne pulverimaalataan hopealla, joka on aika lähellä kromia kun sen kiilloittaa maalaamisen jälkeen. Toki se enemmän näyttää maalatulta.

 

Inertaa ollaan vedettu hiekkapuhalletulle pinnalle ja sen päälle sitten alustaan keinohartsimaali, ja parin välihionnan jälkeen koriin 2k akryyli. Inerttaa voi käyttää vaikka hiontavärinä tarvittaessa, ja on hiton paljon halvempaa ku kaupan hiontamassat. Ja se on 2K väriä. Helppoa maalata kun aloittaa rauhallisesti. Inertalla maalattu -53 kori on säilynyt kohta 3 vuotta täysin ruosteettomana pressun alla ulkona...

 

Eikös hammerite tee vasaralakkaa... SIllä vetäsin hiekkapuhalluksen jälkeen suoraan tuon eberin sonderiin, ja hyvä tuli. Nyt 4 vuotta ollu ulkosalla kylmävarastossa eikä mitään jälkiä ruosteesta.

 

Bilteman pohjamaali liene sitä mitä purkissa lukee. Kannattaa kattoa että se varmasti käy akryylimaalien alle tms.

Posted
Mitä se usesti kehuttu hyvä tai muka paras ruosteenestopohjamaali oli jotakin inerttaa mutta noita on kuulemma monenlaisia olisko se ollut inertta primer 3:sta vai mitä? onko tuo kenenkä valmistamaa ja myös hyvää ja kestävää ruosteenestopohjamaalia?,pitäs maalata muutaman viikon päästä hiekkapuhallettu pohjalevy ja myöhemmin myös koria.

onhan tuo 2K maalia?

 

 

Teknoksen maali:

 

http://www.teknos-group.com/tseloste.ns ... enDocument

 

t. Mika

Posted

Joskus kuullut asiantuntevasta lähteestä väitteen, että Inerta

olisi liian kovaa tavaraa (ei joustaisi tarpeeksi kovetettuaan)

ohuen pellin maalaamiseen, mutta jäykässä ja hiekkapuhalletussa

osassa pysyy kuin tauti.

 

Inerta 5:ssa näyttäis olevan sinkkifosfaattia mukana.

Posted

Mitäs olette inertasta maksaneet? Mä kysyin joskus joltain ja kertoili jostain aivan järjettömistä litrahinnoista.

 

Mitä mieltä porukka on näistä sinkkimaaleista?

 

http://www.scanferro.fi/default.asp

 

Tollasta olis kaksi kiloa. Ajattelin että hiekkapuhalletulle pinnalle tota, jonka jälkeen epoksia ja päälle akryyli.

 

Pitäis kait olla ok tavaraa?

Posted

Sitten vielä pari kysymystä: oletteko vetäneet ensin pohjaan inertta tai jotain muuta pohjamaalia ja sitten vasta saumaliimat peltisaumoihin. vai

ensin liimat ja sitten pohjamaali? Mikäs pintamaali inerttan päälle joka myös kestää jotain 2K akryyliäkö?

Posted

"vasta saumaliimat peltisaumoihin. vai

ensin liimat ja sitten pohjamaali? Mikäs pintamaali "

 

 

ekaks maalit, sit muut paskat jos haluaa.

päälimaaliksi käy joko 1- tai 2-komponenttimaalit.

 

ja sitten faktaa:

 

vrt. esim "uudet" mondeot (yleensäkin yliarvostetut saksalaiset mosset)Vertailukohtana 12 tkm ajettu toukokuussa 03 käyttöönotettu mondeo, pesty ja vahattu ja muutenkin pidetty keskivertoa autoa paremmin. Kaikissa luukuissa saumakitin alla ruostetta--> vaihtoon kaikki ovet..

itse jälkeenpäin tutkailin ko. ruostevaurioita, ja totesin että eipä saksan pojjaat ole käyttäneet pohjamaalia kitin alla, ja josko ovatkin, sitä ei ole paljoa.

 

ja toinen huomionarvoinen seikka: samaa kittiä ovatten sitten käyttäneet VW, Mercedes Benz, Ford, ja varmasti koko joukko muitakin autojen valmistajia..juu, ja mersun ovia fordin korjaamopäällikön tuttu vaihtelee päätyönään veholla:)

Noista volkkarinpaskoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta suosittelisinkin itse kunkin uudemman vw:n omistajaa tutkailemaan autoaan hieman kriittisemmin, etenkin kun muistamme, että vw:n maalitakuuasiat EIVÄT ole niitä kaikkein helpoimpia tapauksia.

 

No juttu karkasi hieman raiteiltaan, mutta jos vielä on joku joka ei tätä ole tiennyt, niin nyt ainakin tietää.

 

-Matti

Posted

Onko kukaan maalannut Inertta vitosen päälle Teknoksen siihen tarkoittamaa Inerta 50 tai Inerta 50 MIOX maaleja? Kiinnostaisi tietää millainen pinta tullut ruiskulla?

Posted
Mitäs olette inertasta maksaneet? Mä kysyin joskus joltain ja kertoili jostain aivan järjettömistä litrahinnoista.

 

 

Halpaahan tuo on verrattuna markettien ferrex ym. hintoihin. Lauantaina Tampereen RTV:llä rokottivat outoa seuraavasti:

 

- Inerta Primer 5 --- 8 litraa --- 48eskoa

- Inerta Primer 5 kovete --- 2 litraa --- 15eskoa

- Teknoplast solv ohenne --- 3 litraa --- 19,35eskoa

- Inerta 50 --- 2,02litraa --- 25,90 eskoa

- Inerta 50 kovete --- 0,75 litraa --- 8,85eskoa

Posted

kerroppa kun saat maalattua minkälaisia kokemuksia tuli inerta 50 pintamaalista jne.

 

Uskaltaako tuota inerta 5:sta maalata esim.pintapeltejä ja hioa karheaksi jonka jälkeen kitti päälle ettei kiehu automaalien kanssa / muuta ongelmia onko kokemuksia? oma 70 kupla on maalattu viime kerran vuonna 94 ja siinä on puhalluksen / hionnan jälkeen vedetty joku harmaa pohjamaali pellille (ei spraytä) ja sen päälle tehty kittaus / pohjatyöt ja yli 10 vuoden käytön jälkeen maalipinnassa ei missään kuki läpi / muuta vikaa. tosin nyt kun auto käydään kunnolla läpi niin menee kaikki alapellit puhalluksen ja maalauksen kautta varmuuden vuoksi myös ennen pohjatöitä ja pintamaalausta.

Posted
Noista volkkarinpaskoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta suosittelisinkin itse kunkin uudemman vw:n omistajaa tutkailemaan autoaan hieman kriittisemmin, etenkin kun muistamme, että vw:n maalitakuuasiat EIVÄT ole niitä kaikkein helpoimpia tapauksia.

Toisin kuin uudet voortin paskat, vw:t on sinkitty...

Ja kaikki tietää voortien laadun muutenkin ;)

  • 2 weeks later...
Posted

"Lainaus:

Noista volkkarinpaskoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta suosittelisinkin itse kunkin uudemman vw:n omistajaa tutkailemaan autoaan hieman kriittisemmin, etenkin kun muistamme, että vw:n maalitakuuasiat EIVÄT ole niitä kaikkein helpoimpia tapauksia.

 

 

Toisin kuin uudet voortin paskat, vw:t on sinkitty...

Ja kaikki tietää voortien laadun muutenkin ;)"

 

joo, siksipä juuri "volkkarinpaskat"

tallikaverilla oli autonsa (passat, vm 2000) pieni sinkkikupla, joka keräs kondenssivedet sisäänsä, ja puhkes pestessä, eipä auttanu sinkitys siinä vaiheessa kun totesin, et ruosteessa mikä ruosteessa.ja takuuasiat tökki:)

  • 4 weeks later...
Posted

Eikös tuo Inerta "muovimaali" sitten kutistu kuivuessaan ja voiko tuon esim. 5.sen päälle vetää 1 tai 2-K pintamaalia suoraan vai vaatiiko jonkin topparin väliin ?

Guest Toheltaja
Posted

päälle ollana hionnan jälkeen vedetty massavärit ja akryylit, kaikki on toistaseks toiminnu.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...