Racing Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Mitä se usesti kehuttu hyvä tai muka paras ruosteenestopohjamaali oli jotakin inerttaa mutta noita on kuulemma monenlaisia olisko se ollut inertta primer 3:sta vai mitä? onko tuo kenenkä valmistamaa ja myös hyvää ja kestävää ruosteenestopohjamaalia?,pitäs maalata muutaman viikon päästä hiekkapuhallettu pohjalevy ja myöhemmin myös koria. onhan tuo 2K maalia? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 9, 2004 Share Posted September 9, 2004 Miulle löivät maalikaupassa Temaa käteen. Kuulemma käytännössä sama peli kun Inerta ja sitä käyttää monet rautarakenteita valmistavat firmatkin. Quote Link to comment
Guest juse Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Olis mielenkiintosta lukea asiasta joku juttu henkeen "TM-testaa". Kilpailijoina pulverimaalaus, epoksimaalaus, Inertajutskat, Hammerite ja Pilteeman pohjamaali jne. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 pulverimaalaus kannattaa jarusatuloihin , tukivarsin ja muihin hieman lämpimämmässä oleviin osiin koska sillä on suurempi lämmönkesto sekä kulutuskestävyys. Siitä saattaa lohjeta pienen pieniä palasia, mutta ruoste ei leviä maalin alle kuten normaalit komponenttimaalit tekee. Taasen yleensä kovin isoja kokonaisuuksia ei voi pulverimaaliin laittaa ellet satu saamaan sitä johonkin oikeen teollisuusmaalaamon linjalle. Esimerkkinä nyt vaika pohjalevy. Itse on tarkoituksen laittaa etuakselistot sekä takatukivarret, moottoripellitkset kuten penkin rungot pulverimaaliin. Myöhemmin sitten kaikki osat jotka pitäisivät olla kromattuja mutta joista sellaisia ei enää saa. Ne pulverimaalataan hopealla, joka on aika lähellä kromia kun sen kiilloittaa maalaamisen jälkeen. Toki se enemmän näyttää maalatulta. Inertaa ollaan vedettu hiekkapuhalletulle pinnalle ja sen päälle sitten alustaan keinohartsimaali, ja parin välihionnan jälkeen koriin 2k akryyli. Inerttaa voi käyttää vaikka hiontavärinä tarvittaessa, ja on hiton paljon halvempaa ku kaupan hiontamassat. Ja se on 2K väriä. Helppoa maalata kun aloittaa rauhallisesti. Inertalla maalattu -53 kori on säilynyt kohta 3 vuotta täysin ruosteettomana pressun alla ulkona... Eikös hammerite tee vasaralakkaa... SIllä vetäsin hiekkapuhalluksen jälkeen suoraan tuon eberin sonderiin, ja hyvä tuli. Nyt 4 vuotta ollu ulkosalla kylmävarastossa eikä mitään jälkiä ruosteesta. Bilteman pohjamaali liene sitä mitä purkissa lukee. Kannattaa kattoa että se varmasti käy akryylimaalien alle tms. Quote Link to comment
mikan Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Mitä se usesti kehuttu hyvä tai muka paras ruosteenestopohjamaali oli jotakin inerttaa mutta noita on kuulemma monenlaisia olisko se ollut inertta primer 3:sta vai mitä? onko tuo kenenkä valmistamaa ja myös hyvää ja kestävää ruosteenestopohjamaalia?,pitäs maalata muutaman viikon päästä hiekkapuhallettu pohjalevy ja myöhemmin myös koria.onhan tuo 2K maalia? Teknoksen maali: http://www.teknos-group.com/tseloste.ns ... enDocument t. Mika Quote Link to comment
Sakke Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Ainoostaan hyviä kokemuksia Inertasta. Quote Link to comment
Guest juse Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Inerta = epoksi. OK, selkis. Quote Link to comment
joksa Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Joskus kuullut asiantuntevasta lähteestä väitteen, että Inerta olisi liian kovaa tavaraa (ei joustaisi tarpeeksi kovetettuaan) ohuen pellin maalaamiseen, mutta jäykässä ja hiekkapuhalletussa osassa pysyy kuin tauti. Inerta 5:ssa näyttäis olevan sinkkifosfaattia mukana. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 se on notta vitosta mitä meillä on vedelty. Quote Link to comment
joksa Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 juu, vitosta olen minäkin käyttäny Quote Link to comment
Guest Ranne Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Mitäs olette inertasta maksaneet? Mä kysyin joskus joltain ja kertoili jostain aivan järjettömistä litrahinnoista. Mitä mieltä porukka on näistä sinkkimaaleista? http://www.scanferro.fi/default.asp Tollasta olis kaksi kiloa. Ajattelin että hiekkapuhalletulle pinnalle tota, jonka jälkeen epoksia ja päälle akryyli. Pitäis kait olla ok tavaraa? Quote Link to comment
Racing Posted September 10, 2004 Author Share Posted September 10, 2004 Sitten vielä pari kysymystä: oletteko vetäneet ensin pohjaan inertta tai jotain muuta pohjamaalia ja sitten vasta saumaliimat peltisaumoihin. vai ensin liimat ja sitten pohjamaali? Mikäs pintamaali inerttan päälle joka myös kestää jotain 2K akryyliäkö? Quote Link to comment
Guest Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 "vasta saumaliimat peltisaumoihin. vai ensin liimat ja sitten pohjamaali? Mikäs pintamaali " ekaks maalit, sit muut paskat jos haluaa. päälimaaliksi käy joko 1- tai 2-komponenttimaalit. ja sitten faktaa: vrt. esim "uudet" mondeot (yleensäkin yliarvostetut saksalaiset mosset)Vertailukohtana 12 tkm ajettu toukokuussa 03 käyttöönotettu mondeo, pesty ja vahattu ja muutenkin pidetty keskivertoa autoa paremmin. Kaikissa luukuissa saumakitin alla ruostetta--> vaihtoon kaikki ovet.. itse jälkeenpäin tutkailin ko. ruostevaurioita, ja totesin että eipä saksan pojjaat ole käyttäneet pohjamaalia kitin alla, ja josko ovatkin, sitä ei ole paljoa. ja toinen huomionarvoinen seikka: samaa kittiä ovatten sitten käyttäneet VW, Mercedes Benz, Ford, ja varmasti koko joukko muitakin autojen valmistajia..juu, ja mersun ovia fordin korjaamopäällikön tuttu vaihtelee päätyönään veholla:) Noista volkkarinpaskoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta suosittelisinkin itse kunkin uudemman vw:n omistajaa tutkailemaan autoaan hieman kriittisemmin, etenkin kun muistamme, että vw:n maalitakuuasiat EIVÄT ole niitä kaikkein helpoimpia tapauksia. No juttu karkasi hieman raiteiltaan, mutta jos vielä on joku joka ei tätä ole tiennyt, niin nyt ainakin tietää. -Matti Quote Link to comment
Ketsa Posted September 10, 2004 Share Posted September 10, 2004 Onko kukaan maalannut Inertta vitosen päälle Teknoksen siihen tarkoittamaa Inerta 50 tai Inerta 50 MIOX maaleja? Kiinnostaisi tietää millainen pinta tullut ruiskulla? Quote Link to comment
Ketsa Posted September 12, 2004 Share Posted September 12, 2004 Mitäs olette inertasta maksaneet? Mä kysyin joskus joltain ja kertoili jostain aivan järjettömistä litrahinnoista. Halpaahan tuo on verrattuna markettien ferrex ym. hintoihin. Lauantaina Tampereen RTV:llä rokottivat outoa seuraavasti: - Inerta Primer 5 --- 8 litraa --- 48eskoa - Inerta Primer 5 kovete --- 2 litraa --- 15eskoa - Teknoplast solv ohenne --- 3 litraa --- 19,35eskoa - Inerta 50 --- 2,02litraa --- 25,90 eskoa - Inerta 50 kovete --- 0,75 litraa --- 8,85eskoa Quote Link to comment
Racing Posted September 12, 2004 Author Share Posted September 12, 2004 kerroppa kun saat maalattua minkälaisia kokemuksia tuli inerta 50 pintamaalista jne. Uskaltaako tuota inerta 5:sta maalata esim.pintapeltejä ja hioa karheaksi jonka jälkeen kitti päälle ettei kiehu automaalien kanssa / muuta ongelmia onko kokemuksia? oma 70 kupla on maalattu viime kerran vuonna 94 ja siinä on puhalluksen / hionnan jälkeen vedetty joku harmaa pohjamaali pellille (ei spraytä) ja sen päälle tehty kittaus / pohjatyöt ja yli 10 vuoden käytön jälkeen maalipinnassa ei missään kuki läpi / muuta vikaa. tosin nyt kun auto käydään kunnolla läpi niin menee kaikki alapellit puhalluksen ja maalauksen kautta varmuuden vuoksi myös ennen pohjatöitä ja pintamaalausta. Quote Link to comment
Guest Posted September 18, 2004 Share Posted September 18, 2004 Noista volkkarinpaskoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta suosittelisinkin itse kunkin uudemman vw:n omistajaa tutkailemaan autoaan hieman kriittisemmin, etenkin kun muistamme, että vw:n maalitakuuasiat EIVÄT ole niitä kaikkein helpoimpia tapauksia. Toisin kuin uudet voortin paskat, vw:t on sinkitty... Ja kaikki tietää voortien laadun muutenkin ;) Quote Link to comment
Marko Posted September 18, 2004 Share Posted September 18, 2004 Joo mutta kyllä uuden transun kylkeä korjailtiin joskus kolmeen kertaan ennenkuin kelpasi ja kaikki takuuna ilman mutinoita Quote Link to comment
Guest Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 "Lainaus: Noista volkkarinpaskoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta suosittelisinkin itse kunkin uudemman vw:n omistajaa tutkailemaan autoaan hieman kriittisemmin, etenkin kun muistamme, että vw:n maalitakuuasiat EIVÄT ole niitä kaikkein helpoimpia tapauksia. Toisin kuin uudet voortin paskat, vw:t on sinkitty... Ja kaikki tietää voortien laadun muutenkin ;)" joo, siksipä juuri "volkkarinpaskat" tallikaverilla oli autonsa (passat, vm 2000) pieni sinkkikupla, joka keräs kondenssivedet sisäänsä, ja puhkes pestessä, eipä auttanu sinkitys siinä vaiheessa kun totesin, et ruosteessa mikä ruosteessa.ja takuuasiat tökki:) Quote Link to comment
Guest Micce Posted October 23, 2004 Share Posted October 23, 2004 Eikös tuo Inerta "muovimaali" sitten kutistu kuivuessaan ja voiko tuon esim. 5.sen päälle vetää 1 tai 2-K pintamaalia suoraan vai vaatiiko jonkin topparin väliin ? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 24, 2004 Share Posted October 24, 2004 päälle ollana hionnan jälkeen vedetty massavärit ja akryylit, kaikki on toistaseks toiminnu. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.