Jump to content

Irtoperästä ja korin muutoksista


Recommended Posts

Posted

hakua koitin,mutta ei aukee enään punarajan linkki jos irtoperää meinaa tehdä. linkit vinkit ja kuvat tervetulleita...

 

tai sitten muu hyvä kuva huoltoluukuista. koska 1 ja 3 tulpat ovat niin hankalassa välissä ettei meinaa saada vaihdettua ,jup jup nurkkakaasarit on.

 

kuvia voipi laittaa nalleolut miumau gmail.com poista välit ja miumau kohdalleen.... hep...

 

ModeEdit: otsikkoa muutettu kuvaavammaksi

Posted

Sambaan, siellä gallery, söörts by submitter DOODAH kolmos sivulla näkee kuinka ovaaliin tuli irtoperä...

  • 2 weeks later...
Posted

lisää pohdintaa :

 

entä jos ei tee irtoperää ,niin esimerkiksi pyöräkoteloon huoltoluukut että saa tulpat vaihdettua 1/3 sylinterit. onko kokemuksia / kuvia?

Posted

Molemmista kokemuksia, huoltoluukut jeesaa tuplien laitossa yms kivasti mutta suosittelen silti irtoperää, kuplan huolto huippuhelppoa sen kanssa.

  • 4 weeks later...
Posted

Onko kellään ollut mitään ongelmia katsastuksessa irtoperän kanssa? Vaatiiko muutoskatsastuksen, jos tehdään oikein virallisesti?

Posted

Eipa mulle oo kukaan mitaan sanonu.

 

Eika pitaisikaan, perusteluina voi ehka sanoa etta kyseessa on

 

a: rungollinen auto

b: korin viimeiset tukipisteet runkoon tms. nahden loppuu iskaritolpan kohdalla, siita taaksepain on vain tukematonta rakennetta jo vakionakin.

 

Puskureista ja niiden kiinnikkeista jos ruikuttaa, niin sanoo etta puskureita ei lain mukaan tarvii olla lainkaan.

 

Jan

Guest Mika Raussi
Posted

Saahan flippikeulankin tehdä. Ei toi paljoo moisesta eroa kun sillä, että moottori on näissä takana.

Guest Forsbacka
Posted

Mulle kävivät kitisemään katsastuksessa, mutta sitten kävi ilmi, että kyse oli vaan väärinkäsityksestä.

Pari äijää sitä oikein ihmetteli, että "eihän tää nyt näin voi olla...".

Sitten kun nostivat auton ylös ja näkivät, että kone on vain eteenpäin kiinni, niin homma oli ihan ok.

 

Asetusten mukaan ei vaadi muutoskatsastusta, mutta jotkut konttorit ei meinaa suostua kirjottelemaan lisätietoja otteeseen ilman. Pääsevätpähän sillä sitten rahastamaan taas muutoskatsastuksen hinnan. En kyllä alkais pelkkää irtoperää muutoskatsastuttamaan.

Ei siihen kukaan tien päällä puutu, jos vaan on mukana.

  • 3 years later...
Guest Poppius
Posted

Onkos jossain netin syövereissä kuvia huoltoluukun toteuttamisesta nurkkakaasarien/imusarjojen asentamisen helpottamiseksi?

Guest Poppius
Posted
Uudessa UltraVW:ssä oli havainnollinen artikkeli huoltoluukkujen teosta.

Loka- vai marraskuun numerossa?

Posted
Uudessa UltraVW:ssä oli havainnollinen artikkeli huoltoluukkujen teosta.

Loka- vai marraskuun numerossa?

 

Marraskuun.

Guest Poppius
Posted
Marraskuun.

Mistä saisin sen helpoiten käsiini? Ärrältä?

Posted
Marraskuun.

Mistä saisin sen helpoiten käsiini? Ärrältä?

 

Tai sitten mä skannaan artikkelin ja laitan kuvan tänne? :)

Posted

Ei ollut marraskuu ilmestynyt ainakaan Prisman lehtihyllyyn, joutu vielä ostamaan lokakuun numeron - eipä siinä mitään, lukematta oli tuokin...

Guest Poppius
Posted
Tai sitten mä skannaan artikkelin ja laitan kuvan tänne? :)

Kiitos paljon vaivannäöstä metake! Nyt vaan täytyy miettiä, että raaskiiko kuplalle tehdä tommosen modiksen... Tuplat tulossa nurkkiin kuitenkin.

Posted

VW. :n ehdotus on erinomaisen hyvä. Itsellä tuplat kiinni kuusiokolokantaisilla muttereilla ja pitkä pallopäinen kuusiokolo avain jatkovarrella on aina mukana. Melkeen veikkaan että saan tuplat nopeemmin irti kuin tuollaiset huoltoluukut.. Toisekseen kun panostaan laadukkaaseen sytkään niin pärjää koko kesän samoilla tulpilla eikä ole edes tarvetta irrotella niitä tuplia.

  • 6 months later...
Posted

Jatketaanpa vanhaa keskustelua.

 

Katselin kuvia peristä ...irtoperistä ja näyttäisi usealla olevan aika pölyinen konetila leikatun sauman lähistössä.

Onko joku onnistunut tiivistämään sauman siististi ja pitämään pölyt ulkona? Joku H-profiili tiiviste voisi auttaa, mutta

saumassa on monta mutkaa ja tiiviiksi saaminen varmaankin hankalaa.

 

Alan kallistua näihin sambassa myytäviin huoltoluukkuihin. Olisivat näppärät kun ei tarvitse edes hitsailla:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=989492

 

-Toni

Posted
Jatketaanpa vanhaa keskustelua.

 

Katselin kuvia peristä ...irtoperistä ja näyttäisi usealla olevan aika pölyinen konetila leikatun sauman lähistössä.

Onko joku onnistunut tiivistämään sauman siististi ja pitämään pölyt ulkona? Joku H-profiili tiiviste voisi auttaa, mutta

saumassa on monta mutkaa ja tiiviiksi saaminen varmaankin hankalaa.

 

Alan kallistua näihin sambassa myytäviin huoltoluukkuihin. Olisivat näppärät kun ei tarvitse edes hitsailla:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=989492

 

-Toni

 

On noihin itroperän saumoihin tiivisteitäkin kokeiltu. Ei hyvällä menestyksellä kuitenkaan.

Luukut on rules.

Irtoperän etu on säädetyn tuplakaasari pannun kokonaisena paikalleen nostaminen.

Irtoperän miinus taas hankala tulppien vaihto.

  • 1 year later...
Guest Poppius
Posted
pitkä pallopäinen kuusiokolo avain jatkovarrella on aina mukana.

 

Kuvaa pitkästä pallopäisestä kuusiokoloavaimesta?

Posted
pitkä pallopäinen kuusiokolo avain jatkovarrella on aina mukana.

Kuvaa pitkästä pallopäisestä kuusiokoloavaimesta?

Tuosta juuri ennen mutkaa katkaisin.

 

9866_500x300_-1.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...