Jump to content

konetta tuumaillessa neuvoja kuunnellaan... =)


Guest eemeli

Recommended Posts

Posted

* empi venttiilikopat (loistava alku uudelle koneelle...=)

* 1600 2-reikäkannet mitkä on vasta matkalla tänne

* sivullevievä tehoöljypumppu-suodatinyhdistelmä

(tosin ilmeisesti parempi ratkaisu olis käyttää vaaan toi pumppuosa ja etsiä siihen ulosotollinen kansi ja laittaa suodatin viileämpään paikkaan?)

 

lisäksi olen hieronut kauppoja yhdistelmästä lohko - vakiokampura - vakioveivit, jotka on kaikki kuntoonlaitettu, veivit tasapainotettu ja puhallettu.

 

Sitten on yksi laiska 1300 kone mikä on kiinni käyttökuupelissa, sekä sen tilalle piakkoin vaihtuva 1300 pata jossa progeweeberi kaasarina ja kärmespesä.

 

Voikos siellä Juvanmalmilla samaan tasapainotushässäkkään laittaa mukaan kytkinpuolen osia ja hihnapyörän? Onhan se nimenomaan dynaaminen tasapainotus eikä staattinen?

Voiskohan nokkia tasapainottaa kanssa? =)

 

(leluauton moottoreitten ankkurit tasapainotetaan melko usein... lujaa kun pyörivät niin vaikutus on melkoinen)

 

-eemeli-

Posted

öljynlämmöt ollu 1835cc koneessa juniksessa matka-ajossa ~90C tommosella suodatinpumppujalan kanssa ja käärmeenpesä putkistolla eli ei lämpöongelmia.

Posted

Noh,ite oon tasapainottanu kampuran hihnapyörineen ja paineasetelmoineen.Tää kannattaa ainaki sillo jos oot varma minkä kytkimen ja pyörän laitat.

Posted

Suodatinpumpussa on erilainen pumppu osa kun "perus" mallisessa suurtehopumpussa. laita vaan suodatinpumppu sellaisenaan toimii ihan ok. Mopo-sportilla on uusi muistaakseni 66 euroa. Tasapainoitus on paras tehdä kampi+vp+asetelma,ensin kaikki erillään ja sen jälkeen nipussa. hihnapyörällä ei niin paljoa väliä oo painotuksessa ainakin jos käyttää alumiinista. Koneistamolla sanoivat tuosta painotuksesta että jos kaikki pannaan nipussa ilman ensin erillään painotusta ja joudut esim. asetelman vaihtamaan niin on painotus jo aika pahoin pielessä,mutta jos kaikki on ensin erillään painotettu niin vaikuttaa vain vähän. Pelkän nippu painotus olis maksanu muistaakseni joku 50 euron nurkilla ja erillään+nipussa noin 90 euroo.

Guest Jari Granath
Posted
Suodatinpumpussa on erilainen pumppu osa kun "perus" mallisessa suurtehopumpussa

 

Miten ne eroaa? Vaihdoin omaani vaan umpikannen suod. jalan tilalle, vertasin toista pumpun hammaspyörää tavallisen pumpun vastaavaan ja samanlaisia olivat mitoiltaan.. vai oliko tuo vaan toteamus,joka ei vaikuta pumpun kansiin mitenkään :D

Posted

Eikö myös öljynkierrossa pumpunrungossa pitäis olla eroa, miten muka normaalipumpulla ja pelkällä suodatinkannella öljy kiertäisi suodattimessa. Ellei suodatettua öljyä palauteta pumpun imupuolelle, jolla taas voisi olla aika dramaattinen vaikutus öljynpaineeseen.

Posted

Suodatinpumppuja on monenlaisia,shadek merkkiset on ainaski toimivia,pumpussa on rakenne se että siitä mistä öljy normaalisti nousee öljykanavaan ylös niin pumpussa on seinämä siitä kiinni ja öljy menee jalan reijästä sisään putsarille ja sitten jalassa on toinen reikä josta öljy tulee takas putsarilta ja taas pumpun pumppuosas on vasemmas yläkulmas reikä siinä mistä öljy menee pääöljykanavaan tätä reikää ei oo myöskään perusöljypumpus. shadekin pumpun nuo kanavat oli 13mm kokoisia ja pumppu oli 26mm. Toivottavasti edes vähän selkis : )

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...