-MITO- Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Tasapainotukseen ainakin :) 50e maksaa juvanmalmilla kampuran ja vauhtipyörän tasapainotus. Quote Link to comment
Marko Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Lisäkysymys onko sinulla olemassa jo jotakin osia mitä on tarkoitus käyttää projektissa Quote Link to comment
Guest eemeli Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 * empi venttiilikopat (loistava alku uudelle koneelle...=) * 1600 2-reikäkannet mitkä on vasta matkalla tänne * sivullevievä tehoöljypumppu-suodatinyhdistelmä (tosin ilmeisesti parempi ratkaisu olis käyttää vaaan toi pumppuosa ja etsiä siihen ulosotollinen kansi ja laittaa suodatin viileämpään paikkaan?) lisäksi olen hieronut kauppoja yhdistelmästä lohko - vakiokampura - vakioveivit, jotka on kaikki kuntoonlaitettu, veivit tasapainotettu ja puhallettu. Sitten on yksi laiska 1300 kone mikä on kiinni käyttökuupelissa, sekä sen tilalle piakkoin vaihtuva 1300 pata jossa progeweeberi kaasarina ja kärmespesä. Voikos siellä Juvanmalmilla samaan tasapainotushässäkkään laittaa mukaan kytkinpuolen osia ja hihnapyörän? Onhan se nimenomaan dynaaminen tasapainotus eikä staattinen? Voiskohan nokkia tasapainottaa kanssa? =) (leluauton moottoreitten ankkurit tasapainotetaan melko usein... lujaa kun pyörivät niin vaikutus on melkoinen) -eemeli- Quote Link to comment
-MITO- Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 öljynlämmöt ollu 1835cc koneessa juniksessa matka-ajossa ~90C tommosella suodatinpumppujalan kanssa ja käärmeenpesä putkistolla eli ei lämpöongelmia. Quote Link to comment
Sakke Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Noh,ite oon tasapainottanu kampuran hihnapyörineen ja paineasetelmoineen.Tää kannattaa ainaki sillo jos oot varma minkä kytkimen ja pyörän laitat. Quote Link to comment
Racing Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 Suodatinpumpussa on erilainen pumppu osa kun "perus" mallisessa suurtehopumpussa. laita vaan suodatinpumppu sellaisenaan toimii ihan ok. Mopo-sportilla on uusi muistaakseni 66 euroa. Tasapainoitus on paras tehdä kampi+vp+asetelma,ensin kaikki erillään ja sen jälkeen nipussa. hihnapyörällä ei niin paljoa väliä oo painotuksessa ainakin jos käyttää alumiinista. Koneistamolla sanoivat tuosta painotuksesta että jos kaikki pannaan nipussa ilman ensin erillään painotusta ja joudut esim. asetelman vaihtamaan niin on painotus jo aika pahoin pielessä,mutta jos kaikki on ensin erillään painotettu niin vaikuttaa vain vähän. Pelkän nippu painotus olis maksanu muistaakseni joku 50 euron nurkilla ja erillään+nipussa noin 90 euroo. Quote Link to comment
Sakke Posted September 21, 2004 Share Posted September 21, 2004 joo,vittuako sillä hihnapyörällä tekee muutenkaan? Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Suodatinpumpussa on erilainen pumppu osa kun "perus" mallisessa suurtehopumpussa Miten ne eroaa? Vaihdoin omaani vaan umpikannen suod. jalan tilalle, vertasin toista pumpun hammaspyörää tavallisen pumpun vastaavaan ja samanlaisia olivat mitoiltaan.. vai oliko tuo vaan toteamus,joka ei vaikuta pumpun kansiin mitenkään :D Quote Link to comment
Ketsa Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Joissakin suodatinpumppuissa on akselit laakeroitu myös kanteen. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 24, 2004 Share Posted September 24, 2004 Eikö myös öljynkierrossa pumpunrungossa pitäis olla eroa, miten muka normaalipumpulla ja pelkällä suodatinkannella öljy kiertäisi suodattimessa. Ellei suodatettua öljyä palauteta pumpun imupuolelle, jolla taas voisi olla aika dramaattinen vaikutus öljynpaineeseen. Quote Link to comment
Racing Posted September 25, 2004 Share Posted September 25, 2004 Suodatinpumppuja on monenlaisia,shadek merkkiset on ainaski toimivia,pumpussa on rakenne se että siitä mistä öljy normaalisti nousee öljykanavaan ylös niin pumpussa on seinämä siitä kiinni ja öljy menee jalan reijästä sisään putsarille ja sitten jalassa on toinen reikä josta öljy tulee takas putsarilta ja taas pumpun pumppuosas on vasemmas yläkulmas reikä siinä mistä öljy menee pääöljykanavaan tätä reikää ei oo myöskään perusöljypumpus. shadekin pumpun nuo kanavat oli 13mm kokoisia ja pumppu oli 26mm. Toivottavasti edes vähän selkis : ) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.