Guest Kupla71 Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 nonni. nyt o kone käynnistys vaihees. ja ylläri ei lähe käyntii. rykii kyl ja meinaa lähtee mut ei vaa lähe. mikä sytytys ennakoks? mitäs mu kantsii tarkistaa??? Koitettu o ennokoita vaihella 7.5-20 ja käynnistettäessa käännelty jakajast. ja ollaan koitettu tulpalla että kipinä tulee. ja venttiilit säädettiin ku kone oli moottoripukis 0.05valykseks sillai risti systeemil että esim imu taysin auki nii vastapäinen vena säädettiin... ja heittokellolla katottiin etta vena oli täysin auki. tää tehtiin 2x varmuudeks. ja bensaa kone kyl saa, sen hoitaa sähko pumppu. apuja kiitos ottaisin vastaan.:) Quote Link to comment
JaniM Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Sytkäpiuhat oikeassa järjestyksessä varmasti? Ennakko 7-10, niin varmaan lähtee. Kipinää ja soppaa kun saa tarpeeksi. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 se perinteinen eli 180 astetta pielessä? Quote Link to comment
Guest Kupla71 Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 3-4pytyn sytytys johot oli menny ristiin. ja sit lähti het! mut se sit kävikin sen 10sec 2000-3000rpm ja pysahty ku seinään. jonka jälkee hihnapyorän pultist ei enää räikällä saanu pyoritettyy kumpaankaa suuntaa. sylinterit oli ihan haaleat eli ei ainakaan leikannu kii pytyist. oljyt oli konees ja kaikki pultit o momenttii laitettu ja päittäis välykset säädetty jne. nyt kone o irti ja huomen avaan lohkon posket nii näkee mitä o tapahtunu. en kyllä tajua. ja voitte kuvitella fiilikset ku kone pysähty;) arvauksia tulemaan mitä tapahtu??? huomen selviää. hoh hoijakkaa. Quote Link to comment
Fileas Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Kampiakselin pultti ?? *villi arvaus* Quote Link to comment
Racing Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Arvataan että vauhtipyöränpäinen runkolaakeri leikkasi kiinni. Quote Link to comment
mikko k Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Arvataan että vauhtipyöränpäinen runkolaakeri leikkasi kiinni. Sama arvaus. Olikos tullu pyöritettyä öljynpaineet koneeseen ennen ekaa käynnistystä? Quote Link to comment
Guest Kupla71 Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 jep. oli leikannu vauhtipyorän puoleine runkolaakeri kii ja keskimmäisessä oli rumii jälkii jo tullu.. Nyt o laakerit vaihettu ja kone oli just käynnis ja ny toimii! seoksetkin ainakin paikallaan kaasuttaessa näytti ihan ok. en oo vielä koe ajanu ku jarrut pitäs säätää(puoltaa sikana). oli kyl semmoset soundit että luulis kiihtyvän paremmin ku vakio ;))) Quote Link to comment
Guest ropes Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 no onpa ihme jos on saundeja tuolla putkella.. ;) Quote Link to comment
-Alex- Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Auts, laakeri kiinnileikannut :) Tuliko muuten myös alulohkon öljykanavan suu runkolaakeripukissa kohdistettua laakerin öljyuraa kohti? Ovat olleet väärässä kohdassa joissain alulohkoissa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 1, 2010 Share Posted May 1, 2010 kandee aina kasatessa myös kattoa että nokka ja öljypumppu on keskenään toimivat, eli jos on jostain syystä 4 niittisen pumppu 3 niittisellä nokalla niin ei välttis pyöri ollenkaan... vai olikohan se toisinpäin... nim.1 kone kilahti tämän takia vuonna -94, kun pumppu pyöri hetken, ja sitten lakkasi pyörimästä, oli akseli vaan 0,5mm nokan hahlon sisällä. Samaten fiksua avata aina konetta kasatessa lohkosta öljykanavan tulpat ja putsata ne oikeilla terillä. Ei o eka kerta kun jonnee kulmaan on jääny lastukökkö, tai kasaantunutta öljymetallihippusta, joka ei olekaan pesussa lähtenyt veks, ja tukkii sitten kierron. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.