Jump to content

Uus stroker.. vinkkejä ja ehdotuksia kiitos.


Guest Kupla71

Recommended Posts

Joo elikkäs ostin tuos muutama kk sitten kuplan ja nyt kori on laitoin alla, hitsausta ym jarrujen laittoo jne jne. nii aattelin siihen rakentaa moottorin täysin uuden sydämmellä ja rahalla! ;D

Nii mitäs täällä suositeltais, ois ihan tarkotus tehä kestävä stroker jolla jättelis bmw pojat! ;)

 

Elikkäs kaikkia vinkkejä ja suosituksia otetaan mielellään vastaan..

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Kupla71

Nyt olis ensimmäinen paketti tilattu ja siinä tuli:

 

Scat 84kampi

Scat 5.700" veivit

Scat 6kg vauhtis

Kennedy stage2 asetelma

94mm pitkät syl putket

+laakereita ja pikku hilpettä

 

Jos jollain on jotain osia myynnissä (uusia/vähänkäytettyjä) mitä nyt mun pitää viel laittaa niin privaan jos viittis ilmotella..(nokka, nostajat, keinuvivustot, hihnapyörä ja jäähdytykseen liittyen doghouse/ lisäöljypohjaa ym ym ym..) täs parin viikon sisällä tilaan jostainpäin lisää osia.. ;)

Link to comment

Mihin käyttöön kone tulossa? Sehän määrittelee nokankin..

 

Nyt olis ensimmäinen paketti tilattu ja siinä tuli:

 

Scat 84kampi

Scat 5.700" veivit

Scat 6kg vauhtis

Kennedy stage2 asetelma

94mm pitkät syl putket

+laakereita ja pikku hilpettä

 

Jos jollain on jotain osia myynnissä (uusia/vähänkäytettyjä) mitä nyt mun pitää viel laittaa niin privaan jos viittis ilmotella..(nokka, nostajat, keinuvivustot, hihnapyörä ja jäähdytykseen liittyen doghouse/ lisäöljypohjaa ym ym ym..) täs parin viikon sisällä tilaan jostainpäin lisää osia.. ;)

Link to comment
Guest Kupla71

Koneesta olis tarkotus tehä tehokas millä sitten vois käyä vähä koittaa varttimailia mutta kumminki sen verran hillitty että voi esim vloppu ajelua harrastaa..

Link to comment

Itte olen ajellut 13s aikoja varttimaililla em. akseleilla ja helposti pystyy ajelemaan normaaliliikenteessä. Strokerin suuren iskutilavuuden etuhan on että voidaan käyttää melko jyrkkää nokkaa alaväännön kärsimättä. Tuota rajumpia nokkia en ole vielä uskaltanut kokeilla.

Link to comment

Deckiähän minä :D Mutta,mutta...Pitkillä putkilla koneen leveys kasvaa ja se ei taas mahu esim viiskytlukusen pellin alle. Taitaa kuitenkin olla helepoin ostaa se "stroke"-setti, pitemmät putket makso muistaakseni kuitenki jonku verran enemmän?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Kupla71

käytetty? olikos kallis ja mitäs palikoita siällä ompi?

 

Nii ja nyt on uutta osaa taas kammarin nurkas..

fk87 + 28mm kevyet nostajat

30mm öljypummu ja gb pumpun kansi paineventtiilillä

Ja vakio laki männät..

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
Guest Kupla71

Noniin nyt pääsen pian alottaan kasauksen ku on vihdoin ja viimein ulkomaan tilaukset saapuneet.. vielä kytkin levy, työntötangot ym pientä tulos..

Pitäs sylinteri putket viel lyhentää sopiviks että saa puristukset kohilleen (nyt dekki 8.8mm) :)

post-1-13888359900111_thumb.jpg

post-1-13888359900559_thumb.jpg

post-1-13888359901034_thumb.jpg

Link to comment

Hmm, aika erikoista että 5.7"veivit ja vielä pitkät putket, mikäs on hyöty katukoneessa? ;) Tiedän teorian, mutta oikeasti kannattaako? ;)

 

Itselle tulee std mittaiset putket ja 35mm korkuiset männät, sekä scatin 5.5 H-veivit. Varmaankin myös päädyn samaiseen bad ass lohkoon, CNC portatut kannet tulee DRD:ltä.

Link to comment
Guest Kupla71

joo olis ne normi putket riittäny mut tuli tos ostettua ku sain ne hyvään hintaan ku ostin läjän osia..

 

Onneks työpaikalla on yks "remppamiesten" sorvi jossa voi töittenjälkeen vähä askarrella omia hommia nii ei tuu maksamaan vaan ku aikaa.. eilen tein jigin jo ja vähä pääsin alottaan lyhentämistä.

 

Aattelin laittaa sinne kympin hujakoille puristukset.. elikkä n.1.5mm dekiks.

Link to comment
joo olis ne normi putket riittäny mut tuli tos ostettua ku sain ne hyvään hintaan ku ostin läjän osia..

 

Onneks työpaikalla on yks "remppamiesten" sorvi jossa voi töittenjälkeen vähä askarrella omia hommia nii ei tuu maksamaan vaan ku aikaa.. eilen tein jigin jo ja vähä pääsin alottaan lyhentämistä.

 

Aattelin laittaa sinne kympin hujakoille puristukset.. elikkä n.1.5mm dekiks.

 

Liian iso dekki ja minusta liian vahan puristuksia tolle nokalle. Dekki 1.1-1.2 ja puristukset muilla keinoin kohdilleen, ma laittaisin vahintaan 11:1, enemmankin. Mulla on vain 310 astetta samalla nokkakulmalla ja puristukset maltilliset 10.5:1 eika mitaan ongelmaa 98 bensalla. Harmittaa etta jai liikaa marginaalia.

 

Jan

Link to comment

1.2-1.3 dekki on erittäin hyvä, yli 1.5 tai alle 1.0 ei kannata mennä.

 

kyllä FK87 toimii tiukalla dekillä 9-10 puristuksilla, mutta todennäköisesti enemmän tehoa ja terävyyttä sitten irtoaa kyseiselle nokalle sopivan puristussuhteen kanssa, joka on lienee 10.5-11.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest Kupla71

Nyt tuli pikku ongelma! laitoin lohkon posket kiinni ja sit koitin pyörittää kampea niin kiertokanget osuu nokka-akseliin vaikka kuinka yrittää käännellä ... Mitäs tässä pitäis tehdä?

Sorvata pari milliä syvät urat nokka-akseliin että kanget mahtuu pyörähtämään?

tai sit toinen olis että kangesta hiois tavaraa pois mut se varmaan viimenen vaihtoehto?

 

vinkkejä propleemaan otetaan vastaan. :/

Link to comment
Nyt tuli pikku ongelma! laitoin lohkon posket kiinni ja sit koitin pyörittää kampea niin kiertokanget osuu nokka-akseliin vaikka kuinka yrittää käännellä ... Mitäs tässä pitäis tehdä?

Sorvata pari milliä syvät urat nokka-akseliin että kanget mahtuu pyörähtämään?

tai sit toinen olis että kangesta hiois tavaraa pois mut se varmaan viimenen vaihtoehto?

 

vinkkejä propleemaan otetaan vastaan. :/

Nokkaan koloja.

Tässä Ohjeita

Link to comment

Jos pyorittelit ilman mantia, niin tee homma uudestaan mannat ja pytyt kiinnitettyna. Kankien asento muuttuu hiukan ja saattavatkin mahtua pyorimaan. Kokeile vaikka yhdella mannalla/kangella ensin. Jos se mahtuu pyorimaan niin kokeile loputkin.

Link to comment
  • 1 year later...
Guest Kupla71

Päivitetäämpä vähä reilun 19kk jälkeen tilannetta. On tullu paljon projekti seistyä koritöiden takia ja laiskuuden(varmaan eniten) kori on täysin valmis hitsattu ja maalattu ja massattu. jne. ja nyt taas oon löytäny motivaatiota ruuvaan konetta. ja enää puuttuvia osia on tulpat ja öljyt ja bensapumppu. postissa tulossa on laajakaista-lamda sarja jonka asennuksen jälkeen laitan vielä lämöteipin pakosarjan ymärille. eli kesäks ku sais savut koneesta nii olis hyva jossei ny taas tuu jotai laiskuus kohtausta:) ja noi kuvan jäähytys pellit on maalattu muutes samal väril millä korikin o maalattu eli subarun sininen.

post-1-13888361867655_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Kupla71

Mitkäs tulpat noihin kansiin? 12mm reikä ja 3/4" syvä... ei loytyny paikallisista varaosakaupoista. ja sit viel että miten tuon kytkinasetelman keskirengas otetaan pois tai onko siihen jotai "oikeaa" tapaa? tos o viel kuva pikku paivityksestä, tarkkasilmänen huomaa erot edellis kuvasta.

post-1-1388836187761_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...