Jump to content

Peruutus valo.


Guest Kupla71

Recommended Posts

Posted

Onko kaikissa kuplissa vakiona peruutus valo? mulla on 71vm. jakun vaihdoin taka valon lasin niin huomasin että ei ollu peruutus valo poltinta eikä sitä kantaa mihin se tulee kiinni? mut lasissa kyl on kirkas kohta peruutus valolle... Mitäs täs kohas nyt sit kannattais tehä? onko jotain peruutusvalo sarjoi olemas tai mihin toi hotcarssista saatava "Peruutusvalon kytkin" laitetaan? vai tuleeks siin sanomista katsastuksessa jos ei oo sitä, onko se joku hommeli ettei näin "vanhassa" autossa tarvi olla sitä?

Posted

Joo katoppas vaan vois alata tota hakua enemmän käyttämään! kiitos.

  • 8 years later...
Guest papatti
Posted

Morovaan,vaimolla -69 1500 kuppeli ja pakkivalo kateissa elikkä laatikosta lähtee 2 piuhaa toinen menee puolalle mut toinen jää matkalle ja teipattu kiinni puolaan menevälle johtoon . Juttellin asiasta kaverien kanssa mutta kukaan ei muista mihin se teipattu johto pitäis mennä jotta valot toimii. Oisko jollakulla tietoo mihin vedän piuhan ???

Posted (edited)

Morovaan,vaimolla -69 1500 kuppeli ja pakkivalo kateissa elikkä laatikosta lähtee 2 piuhaa toinen menee puolalle mut toinen jää matkalle ja teipattu kiinni puolaan menevälle johtoon . Juttellin asiasta kaverien kanssa mutta kukaan ei muista mihin se teipattu johto pitäis mennä jotta valot toimii. Oisko jollakulla tietoo mihin vedän piuhan ???

Lunttaa tehtaan kytkentätapa tästä tyyppi kolmosen kaaviosta.

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/type3_1600_67.jpg

 

Eli puolan ja kytkimen väliin sulake, kytkimeltä + pakkivalolle suoraan ja pakkivalo saa auton rungosta maan.

Edited by Tanhis
Guest papatti
Posted

Kiitti Tanhis ,nythän mä hokasin ,tietysti piuhat valoille mut vielä epäselvää et minkä moinen jakorasia/kytkin jakaa molemmille valoille vai voisko olla sokeripala.

Posted

Varmaan tämmönen mikä jakaa kilven valolle myös, eli kuvassa toi y-haara vasemmalla.

post-2766-0-92863900-1454270244_thumb.jpg

Guest papatti
Posted

paljon kiitoksia Soukka ,nyt pitäis mamma nähdä peruuttaa pihaan.

Guest papatti
Posted

No nyt olis toinenkin ongelma eli mistä voi/kannattaa ottaa radiolle jatkuvan virran,onko virtalukko ainut, ärsyttää kun aina joutuu etsiä asemat kun radio hukkaa ne virtojen loputtua. Toinen kysymys on radion häiriön poistaja, mistä löytää moisen ja mihin laitteeseen isketään kiinni jotta ajaessakin kuuluu musiikki.

Posted

Itse vetäisin +-johdon akusta suoraan, siihen sitten sulake väliin ja häiriön poistajan voi laittaa kanssa siihen. Kannattaa kuitenkin koittaa ilman häiriönpoistajaa. Oletko uusinut antennin, voi kanssa vaikuttaa kuuluvuuteen ajaessa samoin kuin soitin.

Posted

No nyt olis toinenkin ongelma eli mistä voi/kannattaa ottaa radiolle jatkuvan virran,onko virtalukko ainut, ärsyttää kun aina joutuu etsiä asemat kun radio hukkaa ne virtojen loputtua. Toinen kysymys on radion häiriön poistaja, mistä löytää moisen ja mihin laitteeseen isketään kiinni jotta ajaessakin kuuluu musiikki.

Sulakerasiasta mä ton ottasin...

Posted

No nyt olis toinenkin ongelma eli mistä voi/kannattaa ottaa radiolle jatkuvan virran,onko virtalukko ainut, ärsyttää kun aina joutuu etsiä asemat kun radio hukkaa ne virtojen loputtua. Toinen kysymys on radion häiriön poistaja, mistä löytää moisen ja mihin laitteeseen isketään kiinni jotta ajaessakin kuuluu musiikki.

Mihin autoon? Kaikki tarvittavat radiolle saa sulakerasiasta paikka riippuu vuosimallista.

Guest papatti
Posted

kiitti taas tanhis ,mukavaa kun on kavereita jotka osaavat auttaa/antaa vinkkejä kun menee itsellä sormi suuhun.

  • 1 month later...
Posted (edited)

Saako kytkimiä? Vai jyrnäsenkö reijän/kierteen koppaan. Anturi näet on jo. M18 kierretappia ei ja se saattaa maksaa enempi  kuin uusi koppa.

Edited by -tipi-
Posted (edited)

Hetken piti miettiä mitä oot jyrsäsemässä. Mittarin ja vaijerin väliin on katkasimia olemassa. Siitä huono tietenkin että valot syttyy vasta kun oot peruuttanu puuhun=) Mut voithan värkätä ihan tavallisen nappi katkasimen vaihteensiirto nivelen viereen luukun alle. Siitä on kuviaki.

post-71-0-38216900-1459515342_thumb.jpg

Edited by DOODAH
  • Like 1
Posted

Aivan no niissä malleissa luukun päälle. Ja pakuista ei tarvi etsiä luukkua ollenkaan.

Posted (edited)

Aivan no niissä malleissa luukun päälle. Ja pakuista ei tarvi etsiä luukkua ollenkaan.

Lähinnä siis meinasin sitä että kytkimet joita ei ole suunniteltu auton alle pitäisi suojata aika hyvin. Ja kolkin luukun alla ei pahemmin ole tilaa tarjolla ja vittumaista tuollaista on auton alle rakentaa. Tietty onhan esim amppareissa ollut aikoinaan samantyyppinen pakkivalokytkin tehtaalta jo 50-luvulla.

 

Ja jos siirtäjäkopan vaihtoon lähdet niin uudemmat kopat eivät sovi ilman avarrusta vanhempaan laatikkon. Joku viisaampi saa kertoa missä vuosimalliraja meni.

Edited by Tanhis
Posted (edited)

Pitää kattoo jos löytyis M18x1,5 kierretappi lainaan...

Edited by -tipi-

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...