Guest Kupla71 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Onko kaikissa kuplissa vakiona peruutus valo? mulla on 71vm. jakun vaihdoin taka valon lasin niin huomasin että ei ollu peruutus valo poltinta eikä sitä kantaa mihin se tulee kiinni? mut lasissa kyl on kirkas kohta peruutus valolle... Mitäs täs kohas nyt sit kannattais tehä? onko jotain peruutusvalo sarjoi olemas tai mihin toi hotcarssista saatava "Peruutusvalon kytkin" laitetaan? vai tuleeks siin sanomista katsastuksessa jos ei oo sitä, onko se joku hommeli ettei näin "vanhassa" autossa tarvi olla sitä? Quote Link to comment
Guest kvaaq Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2776-pakkivalot-hukassa/ Quote Link to comment
Guest Kupla71 Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Joo katoppas vaan vois alata tota hakua enemmän käyttämään! kiitos. Quote Link to comment
Guest papatti Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Morovaan,vaimolla -69 1500 kuppeli ja pakkivalo kateissa elikkä laatikosta lähtee 2 piuhaa toinen menee puolalle mut toinen jää matkalle ja teipattu kiinni puolaan menevälle johtoon . Juttellin asiasta kaverien kanssa mutta kukaan ei muista mihin se teipattu johto pitäis mennä jotta valot toimii. Oisko jollakulla tietoo mihin vedän piuhan ??? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 (edited) Morovaan,vaimolla -69 1500 kuppeli ja pakkivalo kateissa elikkä laatikosta lähtee 2 piuhaa toinen menee puolalle mut toinen jää matkalle ja teipattu kiinni puolaan menevälle johtoon . Juttellin asiasta kaverien kanssa mutta kukaan ei muista mihin se teipattu johto pitäis mennä jotta valot toimii. Oisko jollakulla tietoo mihin vedän piuhan ???Lunttaa tehtaan kytkentätapa tästä tyyppi kolmosen kaaviosta.http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/type3_1600_67.jpg Eli puolan ja kytkimen väliin sulake, kytkimeltä + pakkivalolle suoraan ja pakkivalo saa auton rungosta maan. Edited January 31, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Guest papatti Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Kiitti Tanhis ,nythän mä hokasin ,tietysti piuhat valoille mut vielä epäselvää et minkä moinen jakorasia/kytkin jakaa molemmille valoille vai voisko olla sokeripala. Quote Link to comment
Soukka Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 Varmaan tämmönen mikä jakaa kilven valolle myös, eli kuvassa toi y-haara vasemmalla. Quote Link to comment
Guest papatti Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 paljon kiitoksia Soukka ,nyt pitäis mamma nähdä peruuttaa pihaan. Quote Link to comment
Guest papatti Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 No nyt olis toinenkin ongelma eli mistä voi/kannattaa ottaa radiolle jatkuvan virran,onko virtalukko ainut, ärsyttää kun aina joutuu etsiä asemat kun radio hukkaa ne virtojen loputtua. Toinen kysymys on radion häiriön poistaja, mistä löytää moisen ja mihin laitteeseen isketään kiinni jotta ajaessakin kuuluu musiikki. Quote Link to comment
Guest a-p Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 Itse vetäisin +-johdon akusta suoraan, siihen sitten sulake väliin ja häiriön poistajan voi laittaa kanssa siihen. Kannattaa kuitenkin koittaa ilman häiriönpoistajaa. Oletko uusinut antennin, voi kanssa vaikuttaa kuuluvuuteen ajaessa samoin kuin soitin. Quote Link to comment
tolvana Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 No nyt olis toinenkin ongelma eli mistä voi/kannattaa ottaa radiolle jatkuvan virran,onko virtalukko ainut, ärsyttää kun aina joutuu etsiä asemat kun radio hukkaa ne virtojen loputtua. Toinen kysymys on radion häiriön poistaja, mistä löytää moisen ja mihin laitteeseen isketään kiinni jotta ajaessakin kuuluu musiikki. Sulakerasiasta mä ton ottasin... Quote Link to comment
Tanhis Posted February 6, 2016 Share Posted February 6, 2016 No nyt olis toinenkin ongelma eli mistä voi/kannattaa ottaa radiolle jatkuvan virran,onko virtalukko ainut, ärsyttää kun aina joutuu etsiä asemat kun radio hukkaa ne virtojen loputtua. Toinen kysymys on radion häiriön poistaja, mistä löytää moisen ja mihin laitteeseen isketään kiinni jotta ajaessakin kuuluu musiikki. Mihin autoon? Kaikki tarvittavat radiolle saa sulakerasiasta paikka riippuu vuosimallista. Quote Link to comment
Guest papatti Posted February 7, 2016 Share Posted February 7, 2016 Eli Kupla 1500 -69 Quote Link to comment
Tanhis Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 (edited) Sulakerasian oikeanpuolimmaiselta sulakkeelta pitäisi mun mielestä saada jatkuva. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_6869.jpg Mihin tehdas muuten onkin piirtänyt radion kytkettäväksi. Edited February 8, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Guest papatti Posted February 8, 2016 Share Posted February 8, 2016 kiitti taas tanhis ,mukavaa kun on kavereita jotka osaavat auttaa/antaa vinkkejä kun menee itsellä sormi suuhun. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Mihin laittas pakkivalonkytkimen, jos lootan etukopassa ei ole sille paikkaa? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 (edited) Saako kytkimiä? Vai jyrnäsenkö reijän/kierteen koppaan. Anturi näet on jo. M18 kierretappia ei ja se saattaa maksaa enempi kuin uusi koppa. Edited April 1, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
DOODAH Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 (edited) Hetken piti miettiä mitä oot jyrsäsemässä. Mittarin ja vaijerin väliin on katkasimia olemassa. Siitä huono tietenkin että valot syttyy vasta kun oot peruuttanu puuhun=) Mut voithan värkätä ihan tavallisen nappi katkasimen vaihteensiirto nivelen viereen luukun alle. Siitä on kuviaki. Edited April 1, 2016 by DOODAH 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Kolkeissa luukku vaan on auton alla. Quote Link to comment
DOODAH Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Aivan no niissä malleissa luukun päälle. Ja pakuista ei tarvi etsiä luukkua ollenkaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 (edited) Aivan no niissä malleissa luukun päälle. Ja pakuista ei tarvi etsiä luukkua ollenkaan. Lähinnä siis meinasin sitä että kytkimet joita ei ole suunniteltu auton alle pitäisi suojata aika hyvin. Ja kolkin luukun alla ei pahemmin ole tilaa tarjolla ja vittumaista tuollaista on auton alle rakentaa. Tietty onhan esim amppareissa ollut aikoinaan samantyyppinen pakkivalokytkin tehtaalta jo 50-luvulla. Ja jos siirtäjäkopan vaihtoon lähdet niin uudemmat kopat eivät sovi ilman avarrusta vanhempaan laatikkon. Joku viisaampi saa kertoa missä vuosimalliraja meni. Edited April 4, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
-tipi- Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 (edited) Pitää kattoo jos löytyis M18x1,5 kierretappi lainaan... Edited April 4, 2016 by -tipi- Quote Link to comment
-tipi- Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Asia ratkesi helpoimman kautta 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.