Jump to content

Korin kunnostus


Recommended Posts

Mites ootte kunnostellut noita kuplan koreja, onko järkevintä hiekkapuhaltaa koko koppa vai onko muita konsteja? Semmostakin oon nähnyt et uittavat korin josain nesteessä ja kaikki ruoste sitten liukenis sinne, mut ei taida Suomen maalla olla tällaista? Kopan otan pois pohjalevyltä ja pellille se tarttis saada..

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Hiekkapuhallusta en enää itse suosittelisi.

Sitä hiekkaa tulee sitten joka kolosta, ja kauan..

 

Omia autoja olis tarkoitus kiikuttaa vesipuhallukseen, kunhan saadaan asiat siihen pisteeseen...

Link to comment

Korkeapainepesu onnistuu esim Piikkiössä Hans Langh:lla. Henkilöauton kopan puhdistus kestää kuulemma keskimäärin 4 tuntia. Tunti maksaa n 220 euroa. Koppa pitää tuoda pyörivässä vartaassa jos halutaan puhdistaa myös pohjasta. Kuulemma lähtee massat, pakkelit, maalit ja ruosteet. Ei kokemuksia. Onko tietoa muiden tekijöiden hinnoista ja tyyleistä ?

Link to comment
Guest Toheltaja

jos hiekottaa, on se pyöriteltävä muutamia kertoja paineilman ja imurin kanssa läpi. Ei sitä hiekkaa tule maailman tappiin asti, kun kunnolla siivoo. Toisaalta kovin massattuja ja rasvaisia ei kannata edes puhaltaa... Saa aika siivon vaan aikaseks. Kaikki hiekka jää kotelomömmöihin yms kiinni.

Link to comment
Toisaalta kovin massattuja ja rasvaisia ei kannata edes puhaltaa... Saa aika siivon vaan aikaseks. Kaikki hiekka jää kotelomömmöihin yms kiinni.

 

Itse olen kaksi autoa siivonnut massoista ja rasvasta teollisuuskäyttöön tarkoitetulla kuumavesipesurilla. Veden lämmöt kun vääntää 120:een asteeseen, niin alkaa massa irtoileen kohtuu hyvin.

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Kaveri kysyi viimeviikolla jääpuhalluksen hintaa kuplan pohjalle, eli pyöräkotelot ja pohjalevyn alapuoli, hintaa oli miehekäs tonni..

 

Puhdistelivat kuulemma sitten rapsuttelemalla:D

Link to comment

muutaman pohjalevyn+korin olen hiekkapuhaltanut....+kilokaupalla osia...

paineilmaa ja imuria...kyllä ne hiekat pois saa, jos vaan etukäteen viitsi nähdä vaivaa ja peittää ja suojata kohdat joihin ei hiekkaa kilokaupalla halua....

 

+kaikki massat ym sitkeet ravat pois ennen puhallusta...nopeuttaa hommaa selkeesti...

 

+pintapeltien puhalluksessa saa olla todella varovainen, muuten tulee turhaa kittaamista...nekis saa puhallettua jos tarvetta on, mutta varovaisuus on malttia!!!!

 

kunnon laitteet vaan pitää olla jotta tuo homma kunnolla onnistuu....

nimimerkillä: ensimmäisen puhalluksen jälkeen ostettiin uudet silmälasit..hehheh....

 

riittävän iso kompura

kunnon puhalluspytty, jota ei tarvitse olla jatkuvasti säätämässä...

paineilmakypärä (on muuten vieläkin lainassa...)

paikka jossa saa vapaasti puhaltaa, ilman ettei naapurit hermostu...

 

palliksen pohja on seuraavana vuorossa, kunhan teline saadaan aikaiseksi...

Link to comment
Guest Mika Raussi

Juttelin auton pesemisestä Indapin tyypin kanssa. Sano että jonkun bimmerin pesivät kuuteen sataan. Se oli vartaassa.

 

Pintaruostumisen kanssa ei pitäs olla mitään ongelmaa jos keli ei oo tuhottoman märkä ja kylmä. Pesuvesi kuitenkin höyrystyy pinnasta kitkalämmön vaikutuksesta melkosen nopeesti.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...