pantse1 Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Tervehdys! Kertokaapas kokeneemmat, että kumpiin kannattaa satsata. Kone on kunnostettu 1915cc, jossa on w-100 nokka ja miedosti avarretut kannet vakio venttiilein. Tarkoitus olisi laittaa talven aikana paremmin hengittävät kannet esim. 40/35,5 venttiilein ja 1x 40 tai 44 tuplaweberi. W-100 nokkahan on miedon puoleinen joten ajattelin piristystä sillekin puolelle. Onko välitetyistä keinuvivuista enemmän vai vähemmän hyötyä kuin kireämmästä nokasta, esim. w-120? Kireämpi nokkahan olisi edullisempi ostaa mutta hieman työläämpi vaihtaa kun pitäsi lohko puolittaa. Olisiko järkeä laittaa esim. 1.25 keinuja w-100 nokan kanssa? Quote Link to comment
Lasse Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Ensiksi kannattais laittaa vaikka noita kaasareita kaksi verroin eli tuplat nurkkiin. Quote Link to comment
pantse1 Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 Teimme kultaisella 80-luvulla cal-look kuplan, jossa oli 1835cc kone suurin piirtein suunnittelemallani kombinaatiolla. Se toimi mielestäni oikein hyvin, yhdellä 40 tuplaweberillä. Ajattelin että bensankulutus pysyisi kohtuullisena taajama-ajossa ja jäisi "turha" säätötyö ja synkrononti vähemälle...? Budjetti on liukuva... ;-), mutta ei taida kannattaa tonneroisia alkaa polttamaan lyhytiskuiseen, kun tuo kestävyys 94 porauksella taitaa olla vakiolohkossa koetuksella? Quote Link to comment
-MITO- Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Kaikki kestää aikansa :) Välitetyt vipat vois tuoda henkeä tohon tylsään nokkaan.. Quote Link to comment
Guest Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Ma vaihtaisin nokan ja kaasarit. Toi satku on todella mieto. Yks sopiva kaasarihan sulla jo on, hommaat vana toisen ja imusarjat + vivuston. Eika vie yhtaan enempaa bensaa, JOS ajelet yhta maltillisesti. Tehoa tulee kylla lisaa, ja sita tulee kayttaneeksi ihan varkain. Tehoa ei saa oikein muusta kuin bensasta, eli sita kuluu sita enemman mita syvempaan poljinta painaa. Nurkkatuplilla saa saadot paljon tarkemmin optimoitua, joten jos ei kayta enempaa tehoa kuin aiemmin, niin kulutus pitaisi saada laskemaan. Jan Quote Link to comment
pantse1 Posted October 2, 2007 Author Share Posted October 2, 2007 Itseasiassa tällä hetkellä kaasarina toimii progressiivinen weber, mutta se joutaa pois tuplan/tuplien tieltä. Kulutus on ollut erittäin maltillinen. Mutta kuten mainittiinkin, nokka-akseli on laimea. Onko kellään kokemusta, miten välitetyt keinuvivut ovat piristäneet loivaa nokkaa? Onko hinnalle vastinetta? Quote Link to comment
Guest Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Onko kellään kokemusta, miten välitetyt keinuvivut ovat piristäneet loivaa nokkaa? Onko hinnalle vastinetta? Jos hinta ei ole kynnyskysymys, niin joutaahan sita kokeilla. Ei ne halvemmat nyt ihan tajuttomia maksa. Mutta melko pieni vaikutus on ollut 1.25 keinuilla, tieda sitten miten isommat kayttaytyisivat jos ne edes pystyy laittamaan. Tota nokkaa ei ole tehty varsinaisesti valitetyille keinuille mutta ei toi loikka 1.25:siin niin iso ole. Jos on tiukahko budjetti niin en tuhlaisi rahaa keinuihin tossa tapauksessa. Vaikutus jaa pieneksi, tuskin edes huomaat kuskin penkilta mitaan. Toisin on jos heivaat sinne jonkun selkeesti arhakamman nokan. Se sitten vaatii puristussuhteen muutoksen toimiakseen. Jan Quote Link to comment
JaniM Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Kantsii muuten kattoa ruutta vaihtoehto, jos olet joutumassa hankkimaan tuplia nurkkiin. Kun tuolla rahalla jo tekee äkkiä mekaruutan ja on säädettävyys paljon helpompaa ja mukavempaa. Ja lisäksi vääntöä tulee koko kierrosalueelle. Plus siihen saa helposti ohjelmoitavan suorasytytyksen. 500e saa jo rakennettua perusruuttasetin, mutta silloin osat on käytettyjä boxia lukuunottamatta. Eli hinta nousee siitä ylöspäin. Boxin hinta taitaa olla 150e tällä hetkellä ja loput pitää sit taikoa joko purkuautoista tai uutta kaupanhyllystä. Tuossa omat kokemukset ja asennukset ruutasta. http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=3839 http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=3529 Quote Link to comment
pantse1 Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 Eipäs ole ruiskun rakentelusta kokemuksia. Onko rakentelu kuinka pitkälle oman mielikuvituksen varassa vai löytyykö jostakin valmiita osia ostettavaksi? Quote Link to comment
Guest veewee Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Onko 1.25 keinuista mitään hyötyä w120 nokan kanssa? Mahtuuko 1.25:t vakioventtiilikoppiin? Tuplat on ja 90.5 pytyt. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Onko 1.25 keinuista mitään hyötyä w120 nokan kanssa? Mahtuuko 1.25:t vakioventtiilikoppiin? Tuplat on ja 90.5 pytyt. Onhan toki, enemmän nostoa enemmän täyttöä, kunhan puristukset on riittävät. Menee vakio kopilla. Quote Link to comment
JaniM Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 pantse1 said: Eipäs ole ruiskun rakentelusta kokemuksia. Onko rakentelu kuinka pitkälle oman mielikuvituksen varassa vai löytyykö jostakin valmiita osia ostettavaksi? Mielikuvitus ja lompakko yleensä rajoittaa. Tohon mekaruuttaan kasaukseen löytyy ohjeet ja neuvoja. Jos massia, niin valmiita osiakin löytyy jenkkilästä toteuttaa ruutta. Minä kyllä neuvon sen minkä vaan tiedän. Periaatteessa hankalin osa on imusarja ja niitäkin löytyy valmiina jenkkilästä tai tekee sit ite. Quote Link to comment
mikan Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Jos hinta ei ole kynnyskysymys, niin joutaahan sita kokeilla. Ei ne halvemmat nyt ihan tajuttomia maksa. Mutta melko pieni vaikutus on ollut 1.25 keinuilla, tieda sitten miten isommat kayttaytyisivat jos ne edes pystyy laittamaan. Tota nokkaa ei ole tehty varsinaisesti valitetyille keinuille mutta ei toi loikka 1.25:siin niin iso ole. Englen mukaan tuo nokka sopii 1.1 ja 1.25 keinuille. Kannattaa tsekata jouset, ettei pohjaa ja että jäykkyys riittää. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.