Jump to content

Halpa, vai oonko mä ihan pihalla?


Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rahtihan riippuu monesta asiasta, paino, toimitusaika, toimittaja jne.

Varmasti pääsee alle sadan taalan jos ottaa pintarahtina, toimitusaika 4 viikkoa ja siitä ylöspäin. Tuolla linkin takana oli joku austaraliaan tilannu kampuran ja veivit niin rahti 70$ pintarahtina, ei paha.

Link to comment

No hittolainen, on pojilla tietokanta nurin. Mitä ne tuolla sitten maksaa?

 

Mä pystyn aika lyhyelläkin aikataululla osallistumaan vaikka parin kampuran tilaukseen, elikkäs sitten olis ainakin 3 kpl tulossa kun lasketaan -67:n kampura mukaan.

 

Muita? Ens viikon perjantaina ajattelin viimeistään tilata jos halukkaita lähtee messiin ja keksin jonkun jolla luottokortin limitti riittää tonne tuhannen taalan paremmalle puolelle.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Kun ymmärrän vain venäjää , niin minulle jäi epäselväksi kuinka monta vastapainokampiakselia on esitettyyn hintaan myynnissä ?

Rajallinen vai rajoittamaton määrä ?

Onko myyjä vastaavanlainen kuin esim. Kehä III kirpputori , jossa on myynnissä vain myyntipöydillä näkyvät tuotteet ?

Vai jatkuvasti VW osia varastoiva ja myyvä yritys ?

Link to comment

Varmaan ilmoittavat, että onko tavaraa varastossa kun sitä ruvetaan tilaamaan.

 

Minulle on ainakin ihan sama millä periaatteella noita myydään kun hinnat on sikahalpoja ja ainakin keskustelujen mukaan ovat laatutavaraa.

 

Onhan toki totta, että kun ison veden takaa tilaa niin takuuasiat ja muut ovat hankalia, mutta tuo summa on vielä sellainen, että sen kärsii mikäli ottaa turpaan.

Link to comment

Tuli muuten huomattua että tällä "Stevellä" on muutakin "kohtalaisen edullista" tavaraa kaupan ;)

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107832

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=111941

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=94950

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=111939

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107990

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=107841

 

Ja tämä on vain ote hemmon osista. Noita tuotteita näytti pikaisesti vilkaistuna olevan ainakin 3 sivua...

Link to comment
Kun ymmärrän vain venäjää , niin minulle jäi epäselväksi kuinka monta vastapainokampiakselia on esitettyyn hintaan myynnissä ?

Rajallinen vai rajoittamaton määrä ?

Onko myyjä vastaavanlainen kuin esim. Kehä III kirpputori , jossa on myynnissä vain myyntipöydillä näkyvät tuotteet ?

Vai jatkuvasti VW osia varastoiva ja myyvä yritys ?

 

Ainakin aika paljon näyttää tavaraa olevan tarjolla:

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ds=serrano

 

t. Mika

Link to comment
Guest fastghia
Kun ymmärrän vain venäjää , niin minulle jäi epäselväksi kuinka monta vastapainokampiakselia on esitettyyn hintaan myynnissä ?

Rajallinen vai rajoittamaton määrä ?

Onko myyjä vastaavanlainen kuin esim. Kehä III kirpputori , jossa on myynnissä vain myyntipöydillä näkyvät tuotteet ?

Vai jatkuvasti VW osia varastoiva ja myyvä yritys ?

 

Olen ymmärtänyt, että ko. taho ostaa isomman erän tavaraa ja myy sen sitten pois. Hinta määräytyy varmaankin kulloisenkin sisäänostohinnan mukaan. Siis kirpparimeininkiä siinä mielessä :) Lisäksi ymmärsin, että CB:n kampurat on ostettu "suoraan" CB:ltä (ainakin CB:n myyntimies mainitisi jossain asian näin olevan).

Link to comment

No, päästäänkö me yhteisymmärrykseen siitä kenellä on luottokortissa yli 1000 euron limitti että saadaan koko porukan kamat tilaukseen?

 

Mulla kun ei luotto riitä jos koko lössi haluaa rojuja.

 

Muuten voin kyllä järjestellä tätä touhua.

 

Itselleni otan tod. näk. saman setin kuin Janikin.

Link to comment

Ok. Täytyy huomenna kysellä miten tuo luonnistuisi.

 

Elikkäs toimintaohjeet seuraavasti:

 

1. Käy linkkien kautta katsomassa mitkä kamat kiinnostaa.

2. Ilmoita halukkuudestasi hankkia tuotteet mulle sähköpostilla ja laita sähköpostiin url-muotoiset linkit (ei linkkikuvakkeita meikän postiin!) tuotteisiin ettei tule väärinkäsityksiä.

3. Ilmoita tuotteiden laatu / määrä selkeästi, teen saatavuuskyselyn sen perusteella.

4. Perjantai 15 päivä on deadline "halukkuus-ilmoituksille". Teen sen jälkeen saatavuuskyselyn ja ennakkovaraan tavarat.

5. Tuotteet maksetaan mun tilille etukäteen sitä seuraavan viikon aikana ja teen virallisen tilauksen 22 päivä sen perusteella mitä rahoja tilille on tullut.

6. Kamat tilataan UPS:lla. Hieman hintava, mutta nopea ja kun rahdin jakaa useamman kesken niin on kannattava kuljetusmuoto.

7. Kun kamat saapuu ilmoitan ostajille siitä henkilökohtaisesti ja sovitaan lopullinen hinta (rahti määräytyy kokonaispaketin mukaan) ja toimitus.

 

Kysymyksiä? =)

Link to comment

Juuh, sen verran on tilauksia jo tippunut kaiken maailman osista ettei taida yksi VISA niiden maksamiseen riittääkään.

 

No, katotaan nyt, jos menee vaikeaksi niin täytyy ottaa sitten kahdessa erässä tms. Sikahalvaksi menee rahtikulut jo nykyisilläkin tilauksilla.

 

Heh, joo, kyllä mahtaa olla ilo silmälle kun kotiovelle tuodaan lavallinen stroker-akseleita, mäntäpyttysarjoja, keinuja, kankia ja kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä ;)

Link to comment

Jos osien tilaajia on todella jonoksia asti, niin eikö kannattaisi sitten jo neuvotella suodaan C.B.:n kanssa ja ostaa sieltä niinkuin tämä dealerikin on tehnyt? Jäisi sitten hänenkin katteensa hinnasta pois.

 

t. Mika jonka kans tekis mieli :-)

Link to comment
Tuleeko hintojen päälle myös 22% alv Suomessa? Tullimaksut?

 

Jos pykälien mukaan mennään (eli lähetys "jää kiinni" tullipostissa) niin tullia menee 2-4 prosenttia tavaran arvosta, ja koko roskasta rahtikulut mukaanluettuna menee 22% ALV.

 

Tullipostin lasku saattaa tulla jälkikäteen postitse vaikka tavarat olisi jo saatu kotiin ja riemuittu että joku unohti periä alvit ja tullit.

 

Joskus pienemmissä lähetyksissä ei laskua kuulu.

 

Ja aikaisemmin tullia /ALV:tä ei kannettu jos tavaran arvo oli alle 300mk.

(rahteineen)

 

 

Käytännössä olen törmännyt kaikenlaisiin poikkeuksiin.

 

Jan

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Toivotan onnea yrityksellenne , kirpputoritavaran ostamisessa on aina kohtalaisen suuri riski.

Samoin kuin neuvottelut " NeuvostoBolshevikkien " kanssa , sopimukset ovat roskakoritavaraa.

Jos tavaraa on rajoitettu määrä , niin uskoisin että hitaat jäävät ilman ja ostajia löytyy myös U.S.A :stakin ?

Onko teistä kukaan kysynyt onko esim. kampiakseleita enemmän kuin pari-kolme / koko ? samoin muitakin osia ?

Ps. jokainen kauppa jonka HotCars menettää on suuri ilo.

Monopoli murtuu .

Link to comment

Muutama selvennys tilauspolitiikkaan.

 

1. Kaikista tuotteista veloitan etukäteen sekä tullimaksun, että alvin. Näin ei pääse syntymään sitä tilannetta, että jään itse maksumieheksi. (oletusarvoisestihan kaikki maksavat jälkikäteenkin tarvittavat rahat, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä...)

 

2. Niin järjettömän onnekkaasti ei käy, että rajalla ei perittäisi lakisääteisiä maksuja. Sen verran julkinen foorumi tämä on, että joku taatusti pyytää tullia olemaan erityisen valppaana volkkariosien suhteen ;)

 

3. Tilaajia on tällä hetkellä 7 kappaletta. Muutamaa vielä odotellaan, sitten laitan "kaupan kiinni". Lähes 3000 taalaa on tällä hetkellä tiskissä eikä se sisällä tulleja, alveja eikä rahteja. Kyllä noita saa sitten myöhemminkin kun osoittautuu, että tavara on hyvää. Voin mä leikkiä "maahantuontikonsulttia" jatkossakin.

 

4. Lasken oletusarvoisesti myös rahdille etukäteishinnan ja velotan sen etukäteismaksussa jakamalla ennalta arvoidun kokonaisrahtihinnan NOIN suhteella yksittäisten tilausten hintoihin.

 

5. Itse en ole huolissani siitä, että "Steven" pulju vaikuttaa aika pieneltä, näkyyhän kuvissa selvästi hyllyjen täydeltä tavaraa ja lisäksi kaveri on saanut harrastajafoorumeilla paljon toimintaa puoltavia kommentteja. Kuitenkin ne, joilla on hetkenkin epäilys siitä, että heittävät rahansa hukkaan, perukoon tilauksensa välittömästi. En pistä sitä pahakseni. Muistakoon sitten itse kukin edellä kirjoittaneen kommentit. Ei "Steven" puljun kaltaisista pikkukaupoista kannata tilata mitään kotimaassakaan, ainakaan silloin kun tarjoavat tavaraa huomattavasti muita edullisemmin. Joku koira siinä on oltava haudattuna ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...