Jump to content

Halpa, vai oonko mä ihan pihalla?


Recommended Posts

Jep, no katotaan nyt ensin tää tilaus ja tehdään sitten sen perusteella jatkosuunnitelmat.

 

Muuten, tämän vastauksen myötä meikäläinen sulkee "virallisesti" tilaukset tältä erää, eli seuraava tilaus lähtee vetämään aikaisintaan kuukauden kuluttua.

Link to comment
  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Keiteleen Kone

Tomppa:

En ole kirjoituksessani maininnut mitään siitä ; että siitä paikasta ei kannata tilata mitään , vaan "kirpputorilta" tavaroita näkemättä ostaminen on riskialtista.

Suomesta ostettaessa on mahdollista nähdä ja tarkastaa tuote jonka haluaa ostaa .

Jos ostat "kirpputorilta" ja toimit välittäjänä , niin vastaatko ja palautat tai neuvottelet hyvityksistä jos tuote on rikki tai puutteellinen ( esim. kolhuja laakerikauloissa , tai sylinteriputki halki yms. )

Minulle tällaisella ei ole mitään merkitystä , kun en itse varsinaisesti myy ko:a tuotteita , joskus voi olla kyllä näitäkin myynnissä.

 

Kuten aiemmin mainitsin , on suuri ilo ettette osta HC:sta , joka on haalinut itselleen laittomia monopoleja .

 

Kyse on vain siitä kuka vastaa mahdollisista tuotevirheistä , sekin kannattaa sopia ennakkoon ?

Link to comment

Asian vierestä: ei kait se ole laitonta jos jonkun tavaran maahantuoja omia etuja turvatakseen neuvottelee tavaran valmistajan kanssa yksin myynti oikeuden esim. Suomeen tai vaikka pohjoismaihin ja toimii täällä sekä tukkurina että vähittäismyyjänä. Suomihan on täynnä tällaisia sopimuksia ja löytyy esimerkkejä vähän jokaiselta toimialalta ei pelkästään auton varaosien kaupasta.

 

Lopuksi vielä että Jenkeissä tavarakaupan vastuu kysymykset on kyllä aivan eriluokkaa kuin suomessa ja tässähän on kysessä yrittäjän tekemästä kaupasta koska luottokortti kelpaa maksuksi yksityinenhän sitä ei voi hyväksyä maksuvälineenä ja jos kaupassa on jotain häikkää niin luottokunta pitää huolen siitä että yrittäjältä peritään rahat takaisin virheellisestä kaupasta.

Link to comment

 

4. Perjantai 15 päivä on deadline "halukkuus-ilmoituksille". Teen sen jälkeen saatavuuskyselyn ja ennakkovaraan tavarat.

 

 

 

Muuten, tämän vastauksen myötä meikäläinen sulkee "virallisesti" tilaukset tältä erää, eli seuraava tilaus lähtee vetämään aikaisintaan kuukauden kuluttua.

 

 

Menikö harkinta-aika jo umpeen?

 

t. Mika

Link to comment

No ei mennyt aika vielä välttämättä umpeen. Summa alkaa vaan nousta aika reippaaksi, joten VISA-maksu alkaa tippumaan pois laskuista.

 

Rahat tullaan todennäköisesti siirtämään "wire-transferina" suoraan Steve Houstonille ellen pääse Luottokunnan kanssa yhteisymmärrykseen tuosta maksun tavasta. Sen eteen teen kuitenkin vielä töitä, joten ei heitetä lusikkaa nurkkaan ihan vielä.

 

Pyrin selvittämään myös Steven taustat ja firman liiketoiminnan laajuuden, jotta tilaaminen olisi ylipäätään mahdollisimman turvallista.

 

Olen jo ollut häneen yhteydessä sopiakseni yksityiskohdista. Ilmoittelen niistä sitten sähköpostilla erikseen.

 

- Tomppa

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Jotkut tykkää monopoleista , minä en kyllä tykkää , en edes alkoholipitoisista , monopoleja kannattavat ilmeisesti tykkäävät niistäkin ?

 

Ps. Luottokunta ei hoida takuuasioita ei muutakaan teknistä puolta , ainoastaan rahaliikennettä .

Link to comment

Monopoli on erittäin kannattavaa liiketoimintaa monopolin haltijalle joten tottakai sellaista kannattaa tavoitella jos se on mahdollista.

 

Ennakko tapauksia on että luottokunta palauttaa rahat jos kaupassa on jotain häikkää vaikkei ne tekniikasta mitään ymmärräkkään

Link to comment
Guest fastghia

Kapitalismissa idea on ymmärtääkseni, että yritykset pyrkivät maksimoimaan markkinaosuutensa. Ja monopolihan tarkoittaa 100% markkinaosuutta... tietty kilpailuviranomaiset koettavat tällaista kapitalismin ihanneolotilaa jonkin verran estellä. Kilpailukeinot - ja niiden eettisyys - suuremman markkinaosuuden saavuttamiseksi onkin sitten aivan toinen juttu :)

Link to comment

Jepu,

 

Olen nyt käynyt kohtalaisen syvällistäkin kirjeenvaihtoa Steven kanssa ja kauppaa käydään siis ihan oikean firman kanssa, ei kirpputorikauppiaan.

 

Ihan perus-pikkupulju on kyseessä, joka tekee kauppansa volyymillä, ei katteella.

 

Keiteleen koneen kanssa olen samaa mieltä siinä, että varovainen pitää ehdottomasti olla, kyllä tuolla kaikenlaista porukkaa liikkuu.

 

Firmasta:

 

"We are a retail/wholesale store. I was not trying to hide that fact I just never thought to put in the ads.

 

G.Serrano Co

20938 Normandie Ave

Torrance Ca 90502

310-533-8273 fax 310-533-1450"

 

Muutama linkki jossa puljun nimi esiintyy:

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ht=serrano

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ht=serrano

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ht=serrano

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ht=serrano

 

Jokainen arvioikoon itse puljun luotettavuuden. Sitä en kyllä ihmettele, että porukat ovat kiitelleet nopeata toimintaa ja hyvää yhteydenpitoa. Mailit sinkoilee sitä tahtia ison veden yli, että huomaa kaverin panostavan nopeaan kauppaan.

 

Toimituksesta sen verran, että rahtihinta on nyt selvinnyt, eikä se hirveästi muutu, lavan verran kun tavaraa on tulossa.

 

Toimitus luvattiin lähteväksi 2 päivän sisällä tilauksesta ja saapuvan perille noin viikossa.

 

Vielä siis mahtuu halukkaita mukaan, pidetään se perjantai 15 päivä deadlinenä edelleen.

Link to comment

Yksinmyyntioikeuksista johonkin alueeseen sanoisin, että onhan niitä helppo pyytää! Niin varmasti Juha kun minäkin ollaan pyydetty esim. Scatilta yksinmyyntioikeuksia esim. Suomen alueelle. Mäkin olen ostanut sieltä suoraan tavaraa tuhansilla ja taas tuhansilla euroilla/markoilla/dollareilla kymmenien vuosien aikana kuten varmasti Juhakin! Mutta myyjän näkökannasta yksinmyyntioikeus ei olekaan niin yksinkertainen asia! Miksi rajoittaa omaa myyntiään, kun ei edes tiedä, miten joku dealer myy???

 

Tietenkin yksinmyynti tarkoitaa ehkä vapaampaa myyntihintaa, mutta kyllä muut tavarantoimittajat pitää huolen, että liikaa ei pääse rokottamaan.

 

PRKL, että edes Pauterin yksinmyyjäksi en ole päässyt, vaikka sieltäkin on tilattu ja ostettu kamaa aivan saatanasti!!!! :))

 

Tompalle tsemppiä, kyllä tuossa hommassa piisaa tekemistä!!

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Huomioon otettavaksi .

 

Keiteleen Kone eikä Juha Hytönen ole koskaan pyytänyt millekkään tuotteelle tai miltään osatoimittajalta yksinmyyntioikeuksia Suomeen.

Link to comment

Totuus on kuitenkin se että suomesta puuttuu laadukkaita vauhtiosia tarjoava putka jolla myös toimitusvarmuutta sen takia yhä lisääntyvässä määrin porukat kerää kimpan ja tilaa osat itse maailmalta niinkuin tässäkin tapauksessa voidaan osoittaa.

 

Tämäkin tilaus olisi Juha voinut päätyä sinulle jos sinulla olisi näitä tarjolla ymmärrän tietysti senkin että sinulla on rajalliset tilat.

Link to comment

Pahoitteluni Juhalle virheellisestä arvailustani. Otetaan siis huomioon, että Juha ei ole pyytänyt yksinmyyntioikeuksia.

 

Minä taas olen n. 20v sitten kysynyt asiaa Scatilta ja silloin olisin saanut n. 100 km säteelle olinpaikastani. Joka taas on ihan sama, kuten AConly toteaa, että markkina-alue on väärä. Hki-Tku-Tre linjoilla kun olisin silloin asunut, niin olisin saattanut tarttuakin tilaisuuteen.

 

Vielä sen verran, että esim. kuluneen parin kymmenen vuoden aikana on kunnon kampiakselin hinta ollut kokoajan suunnilleen 1000-1500€€roa. Sillä rahalla ei ostajia ole jonoksi asti. Eli olen tyytynyt harrastamaan ja tilaamaan osia, jos joku on oikeasti halunnut tehdä isomman ja arvokkaamman koneen.

 

Tämä tilauskimppa on lähtenyt selkeästi liikkeelle vain koska osia on suorastaan sikahalvalla tarjolla. Mäkin ostaisin nyt, jos tarvitsisin.

Link to comment

Jep, itsekin lähdin tätä systeemiä vetämään juuri sen vuoksi, että nuo kampiakselit etenkin, ovat ihan törkeän edullisia.

 

Olisin minä keväällä rakennetulla koneella ajellut vielä monta kesää, mutta ei tollaista tarjousta ihan noin vaan ohiteta. Keula tonttiin (on jo) ja lopultakin strokeri konttiin, sano.

 

Noitahan voisi ostaa ihan huvikseen vaikka varastoonkin, kun noin halpoja ovat. Rahansa ja vähän päälle niistä saa takuuvarmasti aina pois...

 

Duuniahan tämä vähän teettää, viikon illat oon nyt pakertanut noiden osasetvimisten parissa, eikä tilausta ole vielä edes jätetty. Onneksi työpaikalla tulee just nyt tehtyä sen verran yksioikoista työtä, että pystyy käyttämään sähköpostia siinä sivussa ilman keskeytyksiä. Toistaiseksi tämä on kuitenkin mennyt niin kivasti, että menee "harrastuksen piikkiin", eli ei ole tarvinnut miettiä porukan laskuttamista menetetystä vapaa-ajasta. (en tosin pistä pahakseni vaikka porukka jotain kivaa kiitosta keksisikin ;)

 

Täyspäiväisestä työstä tämä kävisi ihan kivasti, voisi saada hyvinkin kauppaa aikaiseksi. Toisaalta, tällaisia tarjouksia ei ihan joka päivä pysty antamaan...

Link to comment

Olin mäkin vielä viikko sitten siinä uskossa että rakennan 69x94 koneen, kaikki kamatkin kun löytyy jo.

 

Mut sitten...

 

Ihmeellisesti muuten tullut kaikkia strokerjuttuja palstalle tässä lähiaikoina. :D

Link to comment

Joo mää voisin sitten myydä tollasen 69 vastapainon ja h-profit ja keveän vauhtiksen... ;) Mutta tietty vasta sitten kun kohu laantuu ja kehtaa taas pyytääkkin noista jotain. :D

Link to comment

Tästähän voi tulla uus trendi ähtäreihin: tommonen 82-isku kyllä toimii pahimmassa tapauksessa vaikka slipari-88 -pyttyjen kanssa vakioveiveillä vakiokansilla progeweberillä ja kärmes+glasspäkillä. Säästetään siinä kansien laskemisessakin kun ei tartte puristuksia nostaa palotilaa pienentämällä!

 

Semmottiis ei oliskaan maailmalla paljoa rakennettu kuten ei oo paljoa maailmalla moldattu loksuja pakkelilla.

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment
Keväällä on sitten noi stroke hilut myynnis kun iskee talven aikana tajuntaan, mitä se oikeesti maksaa vaihtaa joka ainoa osa moottoriin :)

Tai kesällä kilahtaneiden strokereiden palikoita (kun rahat ei ihan kaikkiin hyviin osiin piisannutkaan...) ;o)

Eis se oo ihan helppoo eikä varsinkaan halpaa tehdä hyvä ja toimiva iso pata...

Tsemiä ja kärsivällisyyttä mörköjen kasaajille!

Toivotan myös... ja malttia... eikä kannata säästää missään, se on just niin heikko kun sen heikoin lenkki on... =o)

Link to comment

Varmistus on pyydetty kampiakseleiden laadusta sekä CB:ltä että Serranolta. Vastaus saapunee iltamyöhään. Laitan sitten tänne tietoa.

 

Steven ilmoituksen mukaanhan akselit on nitrattuja ja CB:n sivuilla ilmeisesti ainoat valmiiksi nitratut ovat juuri nuo Mikan mainitsemat akselit ainakin tuossa hintaluokassa.

Link to comment

No niin. Varmistus saapui sekä Serranolta että CB:ltä.

 

Kyseessä on siis tämä akselo:

 

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=153

 

CB:n Dominic (myyntitykki, että ripauksella brassailua) seposteli tällaista:

 

"Those are the cranks. There good to go! I have one in my 2275 turbo engine with a best time of 11.04 @ 127......Its a great crank!

 

CB PERFORMANCE

Dominic Carollo

Sales Representative

dominic@cbperformance.com

If your email was not answered in

48 hours Please re send.

(559) 733- 8222

(800) 274-8337"

Link to comment

Paljon on ollut nyt puhetta noista vauhtipyöristä. Pistin Stevelle kyselyn niistä. Vastaus saapunee vielä tänä iltana.

 

Tästä hetkestä eteenpäin tilaaminen ei enää onnistu tähän tilaukseen.

 

Ne jotka ovat jo tilanneet voivat tehdä muutoksia omiin tilauksiinsa varauksella (esim nuo vauhtikset). Vastasin juuri kasaan sähköposteja, eli ennen tätä hetkeä lähetetyt postit ovat tietty voimassa ja niiden sisältämät tuotteet lisätään tilaukseen.

 

Huomenna lähtee tarjouspyyntö ja sen jälkeen toivoisin, ettei suurempia muutoksia enää tule. Kun tarjous saapuu lähetän kaikille tilaajille yhteenvedon tilauksista, hinnoista yms.

 

- Tomppa

Link to comment

Jepuliz,

 

Tarjouspyyntö lähti lauantai iltana ison veden taakse. Käytännössä ainoa kysymysmerkki oli rahdin osuus, kun tavaraa nyt sitten loppupeleissä tuli tuplasti sen, mitä ensimmäisessä tarjouspyynnössä oli. (vaivaiset 400 kiloa VW-moottorinosia ;)

 

Käytännössä siis rahtihinta vielä nousee siitä, mitä olen aiemmin ilmoittanut. Toisaalta, se ei vaikuttane kokonaishintoihin keskimäärin muutamaa kymppiä enempää, kun tilaajia on niin mukavasti.

 

Toivon tänä iltana saavani tarjouksen, joka sisältää kaiken mahdollisen. Laittelen sitten asianosaisille postia.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Yksi euro on luokkaa 1.25 USD, pieni kurssitappio laskettu mukaan kun ulkomaanmaksu kuitenkin rokottaa kurssimuutoiskuluja

 

Painavan tavaran rahtaaminen maksaa äkkiä hinajata. Halvin tapa on pintarahti, mutta se voi sitten kestää pari kuukautta helposti.

 

Jan

Link to comment
Yksi euro on luokkaa 1.25 USD, pieni kurssitappio laskettu mukaan kun ulkomaanmaksu kuitenkin rokottaa kurssimuutoiskuluja

 

Painavan tavaran rahtaaminen maksaa äkkiä hinajata. Halvin tapa on pintarahti, mutta se voi sitten kestää pari kuukautta helposti.

 

Jan

 

Kyllä mä kurssin tiedän. Tarkoitin että millä kertoimella saa kertoa thesambassa olevat hinnat jotta saa eurot joilla kyseinen osa on kotiovella rahdattuna, tullattuna ja verotettuna.

 

t. Mika

Link to comment

Sehän riippuu täysin tavaran mitoista ja painoista.

Mitään painavampaa ei kannata tilata muulla kuin pintapostina, ja se kestääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

 

Jan

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...