Jump to content

Vaihdelaatikon kiinnikkeet.


Recommended Posts

Posted

Vinkkejä vaihdelaatikon etukannakeelle kun haluan siirtää vaihdelaatikkoa n. 5 cm eteenpäin (tai niin paljon kuin mahdollista koskematta torsiputkiin liian paljon..

 

Niin. Aski on 1303S.

Posted
pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^)

 

Siis eteenpäin? ;)

 

Sillä muokkauksella renkaat/akselikin siirtyis eteenpäin... :(

Posted
pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^)

 

Siis eteenpäin? ;)

 

Sillä muokkauksella renkaat/akselikin siirtyis eteenpäin... :(

 

Niin niin runkoa taakseppäin, silloinhan toroputki menee eteenpäin...

Posted
pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^)

 

Siis eteenpäin? ;)

 

Sillä muokkauksella renkaat/akselikin siirtyis eteenpäin... :(

 

Niin niin runkoa taakseppäin, silloinhan toroputki menee eteenpäin...

 

joo, nyt huomasin miten tarkoitit.. ;)

Posted

Ei kait siinä oo kuin lootaa ylöspäin ja kiinnitys sopivaan kohtaan ja kannakkeet sen mukaan. Siinäpä nää vaihtoehdot. Riittääkö vetarien pituus siirtoon?

Posted

Keskisuomessa eräässä 1,8T vesikoneisessa kuplassa oli lootaa siirretty eteenpäin että moottori mahtuisi paremmin pellin alle. Muistaakseni ei kuitenkaan viittä vaan joku kolmisen senttiä.

 

t. Mika

Posted

Ei pitäis olla ongelmia vetareiden suhteen noin pienellä siirrolla.

 

Muokkaamalla etupuslaa ja sen kiinnikkeitä sais ilmeisesti jo pari senttiä.

Posted
Keskisuomessa eräässä 1,8T vesikoneisessa kuplassa oli lootaa siirretty eteenpäin että moottori mahtuisi paremmin pellin alle. Muistaakseni ei kuitenkaan viittä vaan joku kolmisen senttiä.

 

t. Mika

 

Onkos kellään tuosta mitään enempää tietoa?

Guest Toheltaja
Posted

sama kait se o mistä se o kiinni. Jos laserilla leikaka lätkän joka istuu useemman pultin alle tuohon nokan ja loppulootan sauman pultteihin, niin varmasti ajaa asiansa.

Posted

 

Onkos kellään tuosta mitään enempää tietoa?

 

Ehkä. Ko. auton omistaja ei kuitenkaan halua kertoa ratkaisuistaan netissä.

 

Yleisesti ottaen yksilöimättä ketään kannattaa miettiä haluaako rakenneltujen autojen omistajat lukea kuinka heidän tekemiä ratkaisuja puidaan autotallivierailujen ym. jälkeen netissä.

Se mitä jokainen kertoo omasta autostaan on tietenkin eri juttu.

Posted

Totta, siksihän noita juttujakin saa aina kertoa meilitse tai yv:nä vaikka kysymys sattuisikin olemaan julkisesti esitetty... ;)

Posted
Totta, siksihän noita juttujakin saa aina kertoa meilitse tai yv:nä vaikka kysymys sattuisikin olemaan julkisesti esitetty... ;)

 

Sait sähköpostia ja sama viesti meni myös ko. auton rakentajalle kuten varmaan huomasit.

 

t. Mika

Posted

 

Ehkä. Ko. auton omistaja ei kuitenkaan halua kertoa ratkaisuistaan netissä.

 

Yleisesti ottaen yksilöimättä ketään kannattaa miettiä haluaako rakenneltujen autojen omistajat lukea kuinka heidän tekemiä ratkaisuja puidaan autotallivierailujen ym. jälkeen netissä.

Se mitä jokainen kertoo omasta autostaan on tietenkin eri juttu.

 

Kyseinen henkilö ei muuten taida edes kirjoittaa täällä tai ainakaan en muista että olisi kirjoittanut.

 

t. Mika

Posted

 

Ehkä. Ko. auton omistaja ei kuitenkaan halua kertoa ratkaisuistaan netissä.

 

Yleisesti ottaen yksilöimättä ketään kannattaa miettiä haluaako rakenneltujen autojen omistajat lukea kuinka heidän tekemiä ratkaisuja puidaan autotallivierailujen ym. jälkeen netissä.

Se mitä jokainen kertoo omasta autostaan on tietenkin eri juttu.

 

Kyseinen henkilö ei muuten taida edes kirjoittaa täällä tai ainakaan en muista että olisi kirjoittanut.

 

t. Mika

 

En minäkään ole ko. henkilön kirjoituksiin törmännyt. Joku viikko sitten tapasin kyllä kaverin, muttei volkkari juttuja juteltu.

Posted

Heh, pääsin eilen talliin vähän kokeilemaan ja kun käänsin tuon taemman kannakkeet toisinpäin ja poistin nokkapalan kannakkeen kokonaan niin se siirty n. 25-30mm eteenpäin. Se näyttää olevan riittävästi.

 

Bergkiinnike ei ole tässä tapauksessa välttämätön joten se jää vielä mietintämyssyyn.

 

Meinasin tehdä silleen että kylmästi leikkaan vakio nokkapalan korvakkeen irti ja sitten valmistan joko teräksestä tai alumiinista adapterin kuvan mukaan joka kiinnittyis vakio puslaan mutta kumminkin siirtä askin tuon 25-30mm eteenpäin.

 

7111.jpg

3333.JPG

Posted
Kai noita neljää pulttia tuossa laatikossa voi vaihtaa hieman pitempiin jotta saa sopivan paksuisen latan tuohon asennettua?

 

Juu pidemmät vaan.

Posted

Alkuperäinen idea ei toiminukaan. Toi nokkapalahan oli muotoiltu silleen että kumipuslaa ei pystynykään asentamaan samaan asentoon sen jälkeen kun korvake on poistettu. Kuvista näkyy miksi...

400610.jpg

400611.jpg

 

Joten orggis kiinnike/Berg-kiinnike yhdistelmä sai unohtaa. Aloitin siis Berg-kiinnikkeen tekoa.

400609.jpg

 

Tässä koe asennettuna ilman orggis korvaketta. Koko aski on nyt siirretty n. 30mm eteenpäin. Tuossa olis ollu helppo tehdä jäykkä kiinnike hitsaamalla se lattarauta suoraan runkoonkin... :)

400622.jpg

Posted

Juup, tuntuu vaan epäilyttävältä ripustaa kaikki kahteen tyynyyn...

 

No, senhän näkee pysyykö paikallaan ja kestääkö tyynyt. :)

 

Lisäksi tuo nokkapalan pää pitää lyhentää vastaavat 30mm, ja samaten tuo sisään menevä akselin pätkä..

Posted

Eikös sulla oo laatikon päällä kannaketta, jos ei niin siihen teet toisen. Eli tulee ylempiin pultteihin korvakkeet.

Posted

Tämmöiset vaihtoehdot mulla on tässä vaiheessa.

 

Bergmount.jpg

 

Kestääkö toi alempì? Ehkä kestääkin? Onhan Possuissakin just samalla tavalla painavemmalla yhdistelmällä... Myöskin myöhäisillä kolkeillahan on pelkästään etu ja taka kannakkeet..

 

63_53.jpg

Posted

Lootan perässä roikkuu moottoria ja eikös silloin yleensä lootan etupää tahdo nousta ylöspäin ja varsinkin kiihdytyksessä. Näin ollen alapuolella olevat kumit ovat varmaan hyvinkin toimivat.

 

t. Mika

Posted

Joo, noinhan se tahtoo tehdä. Tässä vaihtoehdossa tosin ei oo tuote keskimmäistä kiinnikettä vielä vaihtoehtona, joten koko paketti roikkuu noissa etukumeissa...

Posted

No niin, nyt tuli tämmöiset kotiin. Nyt vaan sovitan tämän etupalkin tuohon vaihdelaatikossa olevaan teräslattaan ja runkoon paikat noille kumeille. Nämähän on ainakin alunperin tarkoiuksen mukaiset kumit. Myöskin noi takamoottorikumit.. ;)

 

3369.JPG

 

(Kiitos Pekalle ja Nikelle!!)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...