Hebster52 Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Vinkkejä vaihdelaatikon etukannakeelle kun haluan siirtää vaihdelaatikkoa n. 5 cm eteenpäin (tai niin paljon kuin mahdollista koskematta torsiputkiin liian paljon.. Niin. Aski on 1303S. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^) Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^) Siis eteenpäin? ;) Sillä muokkauksella renkaat/akselikin siirtyis eteenpäin... :( Quote Link to comment
DOODAH Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^) Siis eteenpäin? ;) Sillä muokkauksella renkaat/akselikin siirtyis eteenpäin... :( Niin niin runkoa taakseppäin, silloinhan toroputki menee eteenpäin... Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 pidä torosioputki paikallaan ja siirrä runkoa 5cm taakseppäin ;^) Siis eteenpäin? ;) Sillä muokkauksella renkaat/akselikin siirtyis eteenpäin... :( Niin niin runkoa taakseppäin, silloinhan toroputki menee eteenpäin... joo, nyt huomasin miten tarkoitit.. ;) Quote Link to comment
JaniM Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Ei kait siinä oo kuin lootaa ylöspäin ja kiinnitys sopivaan kohtaan ja kannakkeet sen mukaan. Siinäpä nää vaihtoehdot. Riittääkö vetarien pituus siirtoon? Quote Link to comment
mikan Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Keskisuomessa eräässä 1,8T vesikoneisessa kuplassa oli lootaa siirretty eteenpäin että moottori mahtuisi paremmin pellin alle. Muistaakseni ei kuitenkaan viittä vaan joku kolmisen senttiä. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 Ei pitäis olla ongelmia vetareiden suhteen noin pienellä siirrolla. Muokkaamalla etupuslaa ja sen kiinnikkeitä sais ilmeisesti jo pari senttiä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 Keskisuomessa eräässä 1,8T vesikoneisessa kuplassa oli lootaa siirretty eteenpäin että moottori mahtuisi paremmin pellin alle. Muistaakseni ei kuitenkaan viittä vaan joku kolmisen senttiä. t. Mika Onkos kellään tuosta mitään enempää tietoa? Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 Voisko tehdä näin?? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 sama kait se o mistä se o kiinni. Jos laserilla leikaka lätkän joka istuu useemman pultin alle tuohon nokan ja loppulootan sauman pultteihin, niin varmasti ajaa asiansa. Quote Link to comment
Pekka Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Onkos kellään tuosta mitään enempää tietoa? Ehkä. Ko. auton omistaja ei kuitenkaan halua kertoa ratkaisuistaan netissä. Yleisesti ottaen yksilöimättä ketään kannattaa miettiä haluaako rakenneltujen autojen omistajat lukea kuinka heidän tekemiä ratkaisuja puidaan autotallivierailujen ym. jälkeen netissä. Se mitä jokainen kertoo omasta autostaan on tietenkin eri juttu. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 Totta, siksihän noita juttujakin saa aina kertoa meilitse tai yv:nä vaikka kysymys sattuisikin olemaan julkisesti esitetty... ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 30, 2007 Author Share Posted November 30, 2007 Käviskö tämän tyylinen? Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Totta, siksihän noita juttujakin saa aina kertoa meilitse tai yv:nä vaikka kysymys sattuisikin olemaan julkisesti esitetty... ;) Sait sähköpostia ja sama viesti meni myös ko. auton rakentajalle kuten varmaan huomasit. t. Mika Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Ehkä. Ko. auton omistaja ei kuitenkaan halua kertoa ratkaisuistaan netissä. Yleisesti ottaen yksilöimättä ketään kannattaa miettiä haluaako rakenneltujen autojen omistajat lukea kuinka heidän tekemiä ratkaisuja puidaan autotallivierailujen ym. jälkeen netissä. Se mitä jokainen kertoo omasta autostaan on tietenkin eri juttu. Kyseinen henkilö ei muuten taida edes kirjoittaa täällä tai ainakaan en muista että olisi kirjoittanut. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 30, 2007 Author Share Posted November 30, 2007 Täytyy kysyä lisää sitten kotoa illemmalla. Kiitos! :) Quote Link to comment
Guest Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Ehkä. Ko. auton omistaja ei kuitenkaan halua kertoa ratkaisuistaan netissä. Yleisesti ottaen yksilöimättä ketään kannattaa miettiä haluaako rakenneltujen autojen omistajat lukea kuinka heidän tekemiä ratkaisuja puidaan autotallivierailujen ym. jälkeen netissä. Se mitä jokainen kertoo omasta autostaan on tietenkin eri juttu. Kyseinen henkilö ei muuten taida edes kirjoittaa täällä tai ainakaan en muista että olisi kirjoittanut. t. Mika En minäkään ole ko. henkilön kirjoituksiin törmännyt. Joku viikko sitten tapasin kyllä kaverin, muttei volkkari juttuja juteltu. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 3, 2007 Author Share Posted December 3, 2007 Noniin. Tämän tyylisen minä oon nyt tekemässä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 Heh, pääsin eilen talliin vähän kokeilemaan ja kun käänsin tuon taemman kannakkeet toisinpäin ja poistin nokkapalan kannakkeen kokonaan niin se siirty n. 25-30mm eteenpäin. Se näyttää olevan riittävästi. Bergkiinnike ei ole tässä tapauksessa välttämätön joten se jää vielä mietintämyssyyn. Meinasin tehdä silleen että kylmästi leikkaan vakio nokkapalan korvakkeen irti ja sitten valmistan joko teräksestä tai alumiinista adapterin kuvan mukaan joka kiinnittyis vakio puslaan mutta kumminkin siirtä askin tuon 25-30mm eteenpäin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 Kai noita neljää pulttia tuossa laatikossa voi vaihtaa hieman pitempiin jotta saa sopivan paksuisen latan tuohon asennettua? Quote Link to comment
-MITO- Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Kai noita neljää pulttia tuossa laatikossa voi vaihtaa hieman pitempiin jotta saa sopivan paksuisen latan tuohon asennettua? Juu pidemmät vaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 Alkuperäinen idea ei toiminukaan. Toi nokkapalahan oli muotoiltu silleen että kumipuslaa ei pystynykään asentamaan samaan asentoon sen jälkeen kun korvake on poistettu. Kuvista näkyy miksi... Joten orggis kiinnike/Berg-kiinnike yhdistelmä sai unohtaa. Aloitin siis Berg-kiinnikkeen tekoa. Tässä koe asennettuna ilman orggis korvaketta. Koko aski on nyt siirretty n. 30mm eteenpäin. Tuossa olis ollu helppo tehdä jäykkä kiinnike hitsaamalla se lattarauta suoraan runkoonkin... :) Quote Link to comment
JaniM Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Nyt vaan kumityynyt tohon kiinni ja aisoihin kiinni, niin siinähän se lepää. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 Juup, tuntuu vaan epäilyttävältä ripustaa kaikki kahteen tyynyyn... No, senhän näkee pysyykö paikallaan ja kestääkö tyynyt. :) Lisäksi tuo nokkapalan pää pitää lyhentää vastaavat 30mm, ja samaten tuo sisään menevä akselin pätkä.. Quote Link to comment
JaniM Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Eikös sulla oo laatikon päällä kannaketta, jos ei niin siihen teet toisen. Eli tulee ylempiin pultteihin korvakkeet. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 Meinasitko että tupla "Berg-kiinnikkeet"? Quote Link to comment
JaniM Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Ei, ku koneen yläpultteihin laatikon puolelle kannake siihen ylös. Sillain on palloissa, ainakin uudemmissa. Laatikko jää roikkumaan sen varaan sit. Löyty kuva. http://personal.inet.fi/private/wasserw ... nrauta.jpg Näkyy muutenkin kuin siivottu. http://personal.inet.fi/private/wasserw ... velet2.jpg Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 11, 2007 Author Share Posted December 11, 2007 Ok. Selkis. :) Kiitti. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 Tämmöiset vaihtoehdot mulla on tässä vaiheessa. Kestääkö toi alempì? Ehkä kestääkin? Onhan Possuissakin just samalla tavalla painavemmalla yhdistelmällä... Myöskin myöhäisillä kolkeillahan on pelkästään etu ja taka kannakkeet.. Quote Link to comment
mikan Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Lootan perässä roikkuu moottoria ja eikös silloin yleensä lootan etupää tahdo nousta ylöspäin ja varsinkin kiihdytyksessä. Näin ollen alapuolella olevat kumit ovat varmaan hyvinkin toimivat. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 12, 2007 Author Share Posted December 12, 2007 Joo, noinhan se tahtoo tehdä. Tässä vaihtoehdossa tosin ei oo tuote keskimmäistä kiinnikettä vielä vaihtoehtona, joten koko paketti roikkuu noissa etukumeissa... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 No niin, nyt tuli tämmöiset kotiin. Nyt vaan sovitan tämän etupalkin tuohon vaihdelaatikossa olevaan teräslattaan ja runkoon paikat noille kumeille. Nämähän on ainakin alunperin tarkoiuksen mukaiset kumit. Myöskin noi takamoottorikumit.. ;) (Kiitos Pekalle ja Nikelle!!) Quote Link to comment
JaniM Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Mistäs nuo? Jokku porsulan? Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 Jep, tommoset löytyy 911:sistä.. ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.