hanski. Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 kaveri on nyt tekemässä 1302 kuplaan hammastanko-ohjausta... samaa ideaa miettien.. hammastanko ohjaus varhaispallikseen...vm-69. -84 2-koppasesta golffista otin talteen kaikki ohjauksen palikat...hammastankot,raidetangot ym.....noita ajattelin koittaa sovittaa, miten sitten käytännössä sopii...hmm... perässä roikkuvan koneen takia tuohon on myös melko helppoa saada tehostettu ohjaus... jos joku tuon on tehnyt niin kaikki ideat ja neuvot otetaan vastaan!!! ja jos ei halua kaikkein nähtäväksi laitella, niin priva-viestinä otetaan myös kiitollisena vastaan!!!! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 mulla on tölkin kulmavaihde yms kiinnityskamoja jos tarttee... Quote Link to comment
hanski. Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 tollasella palliksella ei ole koskaan tullut ajettua, kuplalla senkin edestä... miten raskas tuosta ohjauksesta tulee, jos sitä reilusti madaltaa ja renkaat jotakin 205-225/17"....??? hiukan hankala juu hahmottaa, kun tuollaista ei ole koskaan päässyt testaamaan käytännössä... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Eipä tuollaista ole kauhean kevyt vakiorengastuksellakaan veivailla parkeissa.. Oot laittamassa raidetankoa, laita "samalla vaivalla" tehostettu? Tai käyppä hakemassa Anttilasta köyhänmiehen tehostin (Anttilan 5kg käsipainot) ja rupee reenaa.. Quote Link to comment
metake Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Oot laittamassa raidetankoa, laita "samalla vaivalla" tehostettu? Hammastanko edessä ja kone(=tehostimen pumppu) takana vaatinee melko pitkät letkut. Toteututtavissa varmasti, mutta... Quote Link to comment
hanski. Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 Hammastanko edessä ja kone(=tehostimen pumppu) takana vaatinee melko pitkät letkut. Toteututtavissa varmasti, mutta... mutta...käytännössä ei toimi kunnolla vai..?? Quote Link to comment
Kape77 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Jostain fiiatista tms keksinnöstä löytynee sähköllä toimiva? Quote Link to comment
hanski. Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 fiat ja sähköt...siinä 2 juttua jotka ei sovi yhteen... eli tuo unohdetaan heti.. Quote Link to comment
Guest metyme Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Miten ois MB.n tehostettu simpukka ,menis vähemmällä vaivalla,ja ohjaus geometria ei muuttuis.Pumppu koneelle jotain 80+ bar. Quote Link to comment
hanski. Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 hyviä ja toimivia ideoita saa esittää... hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty..heh... Quote Link to comment
Essi Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 On niitä sähköisiä tehostimia monissa muissakin autoissa. Just kaveri laitto ralliVolvoon sähkötehostimen jostain Ooppelista. Quote Link to comment
metake Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Hammastanko edessä ja kone(=tehostimen pumppu) takana vaatinee melko pitkät letkut. Toteututtavissa varmasti, mutta... mutta...käytännössä ei toimi kunnolla vai..?? En osaa sanoa, ei ole kokemuksia, mutta hiukan kyllä arveluttaa. Toisaalta pumppuhan kyllä kierrättää sitä öljyä kokoajan, joten kyllä sitä painetta on siellä letkujen päässäkin, vaikka vähän pidemmätkin olisivat. Uudemmasta Opel corsasta löytyy sähköinen tehostaja, tarvii sitten myös sen ohjausboxin, ei ole halpa ja voi olla melkoinen sovittaminen siinäkin. Quote Link to comment
Guest Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 fiat ja sähköt...siinä 2 juttua jotka ei sovi yhteen...eli tuo unohdetaan heti.. OT, mutta pakko sanoa....Nykyään pätee myös moneen muuhun peliin, kuin hiivattiin. Kokemusta on meinaan esim. E46-korisesta buimurista ...kele Quote Link to comment
hanski. Posted May 7, 2008 Author Share Posted May 7, 2008 hyviä ja toimivia ideoita saa esittää...hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty..heh... vielä saa ehdotella.... se vähän, mitä oon paikoillaan koittanut 225/40/18" vanteilla käännellä....aika vaikeesti kääntyy....tehostettu hammastanko ois paikallaan!!! Hammastanko edessä ja kone(=tehostimen pumppu) takana vaatinee melko pitkät letkut. Toteututtavissa varmasti, mutta... suljetussa tilassahan tuo öljy kulkee, ehkä pumpun käyttöpyörää voisi hiukan pienentää, jotta pumpun kierrokset nousevat...hmm... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Tosta hyvä tanko ja halvalla. Joillakin muilla on tuommosia juniksissa ;) http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=103090 (se ainut tanko mikä ilmossa) Quote Link to comment
Lasse Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Onkos tossa ne raidetankojen lähdot silleen keskellä tankoa vrt. varhaisbassatti? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Toi menee simpukan paikalle helpoiten. Jää orggis geometria nääs sitte, ku käyttää apusimpukkaa... Ja ohjaus nopeutuu mukavasti kans - ei tosin onneks liikaa... Quote Link to comment
Guest eemeli Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Hep! Toihan on kovasti samannäkönen ku mun kuplassa... =) Noita sitten taitaa olla vaan kahdessa vuosimallissa joten tohon hintaan kannattanee uusi korjata talteen... -eemeli- Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 joo, se meni jo... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.