Guest Toni I Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Tälläisen jutun huomasin tuossa junis alusta keskustelussa pölhölästä. -T2 korimallin etuakseli vuosimalleista 70-79 voidaan myös asentaa T1 korimalleihin vuosimalleihin 55-67 pienillä muutoksilla. Eli ymmäsinkö oikein että olkatappi kuplan keulaan voidaan asentaan palliksesta pallonivelkeula pienin muutoksin? Mitkä on pienet muutokset? Mites, käyvätkö palliksen takanavat suoraan swingin spooreihin? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 höpöhöpö se mihkään kuplaan me. Tossa tarkotetaan T-2 mallilla pallokeulaa, ja T-1 mallilla junista. T-3 on tölkki, ja T-4 ja T-5 etumoottoripakuja jne. ->54 oli eri mallinen kiinnitys ja akseli noissa juniksissa. Pallon takanavat ei käy muuhun ku pallon IRS vetariin. Ovat suuremmalla spoortilla kuin junikset ja kuplat. Sen sijaan ->63 asti tehtyjen junisten takarumpu menee heittämällä kuplan svingi ja irs vetariin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Isossa maailmassa T-1 jne tarkoittaa Transporter-1 (junis) jne. Kun taas Type-1 tarkoittaa kuplaa jne.. ;) Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 OK. Vähän ihmettelinkin tuota..... ;-) En tunne noita barn/junis/palliksia oikeastaan ollenkaan, eivät ole ollut koskaan omasta mielestä kovin kiinnostavia.... Joskus olen jonkun palliksen akselin nähnyt eikä se ollut ollenkaan T1(tai siis TYPE-1) akselin näköinen. Eli hämmentään vähän lisään. Mitkäs jarruhilut menevät sitten Teijon etujarruiksi. Varhaispalliksen takajarrut? Omasta on jarrukilvet hävinneet taivaan tuuliin..... Quote Link to comment
Guest Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 OK. Vähän ihmettelinkin tuota..... ;-) En tunne noita barn/junis/palliksia oikeastaan ollenkaan, eivät ole ollut koskaan omasta mielestä kovin kiinnostavia.... Joskus olen jonkun palliksen akselin nähnyt eikä se ollut ollenkaan T1(tai siis TYPE-1) akselin näköinen. Eli hämmentään vähän lisään. Mitkäs jarruhilut menevät sitten Teijon etujarruiksi. Varhaispalliksen takajarrut? Omasta on jarrukilvet hävinneet taivaan tuuliin..... Levyjarrut ei tartte kilpia katsastukseen, kunhan ottaa molemmilta puolilta pois. Entisointimielessa sitten eri juttu jos haluaa kilvet sinne. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Eli hämmentään vähän lisään. Mitkäs jarruhilut menevät sitten Teijon etujarruiksi. Varhaispalliksen takajarrut? Omasta on jarrukilvet hävinneet taivaan tuuliin..... Levyjarrut ei tartte kilpia katsastukseen, kunhan ottaa molemmilta puolilta pois. Entisointimielessa sitten eri juttu jos haluaa kilvet sinne. Melko vaikea laittaa Teijossa jarrukengät yms. osat paikoilleen jos ei ole jarrukilpiä.... :D Quote Link to comment
Guest Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Eli hämmentään vähän lisään. Mitkäs jarruhilut menevät sitten Teijon etujarruiksi. Varhaispalliksen takajarrut? Omasta on jarrukilvet hävinneet taivaan tuuliin..... Levyjarrut ei tartte kilpia katsastukseen, kunhan ottaa molemmilta puolilta pois. Entisointimielessa sitten eri juttu jos haluaa kilvet sinne. Melko vaikea laittaa jarrukengät yms. osat paikoilleen jos ei ole jarrukilpiä.... :D Levyjarrut... kilvilla ei ole muuta virkaa kuin kiveniskusuojana toimiminen ja ruostuminen Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Niin siis Teijohan on etuvetoinen ja siinä on jonkun VW:n takamoottori tekniikka modifoituna(lautaspyörä käännetty laatikossa) siirretty eteen, mutta en tiedä minkä. Olisiko varhaispallis vai sekotelma eri malleja kuplaan, type-3, T2? Iso 5-pulttinen jako rummuissa. Quote Link to comment
metake Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Eli hämmentään vähän lisään. Mitkäs jarruhilut menevät sitten Teijon etujarruiksi. Varhaispalliksen takajarrut? Omasta on jarrukilvet hävinneet taivaan tuuliin..... Levyjarrut ei tartte kilpia katsastukseen, kunhan ottaa molemmilta puolilta pois. Entisointimielessa sitten eri juttu jos haluaa kilvet sinne. Melko vaikea laittaa jarrukengät yms. osat paikoilleen jos ei ole jarrukilpiä.... :D Levyjarrut... kilvilla ei ole muuta virkaa kuin kiveniskusuojana toimiminen ja ruostuminen Juurikin näin olen toiminut, että olen poistanut molemmat. Kerran sitten piruuttani puolitutulta katsastusmieheltä kysyin, että pitääkö olla vai, niin vastaus oli, että jos alunperin on ollut niin pitää olla. En tiedä sitten perustuuko tuo mihinkään ja jos perustuu niin mihin. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Jatketaas tyhmien kysymysten esitystä kun ei Teijoon tullut vastausta. Eli millainen on tölkin takanapa? Spoorin koko, lähelläkään kuplaan? Tölkin tai palliksen etunavan soveltuvuus pallonivel kuplan olkaan? Ajatus on saada kuplaan 5x112 jako.... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 sanotaan näin: mitkään ajattelemistasi vaihtoehdoista ei käy keskenään :D Ilman isompia operaatioita. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ajatus on saada kuplaan 5x112 jako.... Eihän täänyt vaadi kuin levyjen tai rumpujen vaihdon. Jos tehokkaampia jarruja on vailla niin sitten päivittelee satuloita jne. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ajatus on saada kuplaan 5x112 jako.... Eihän täänyt vaadi kuin levyjen tai rumpujen vaihdon. Jos tehokkaampia jarruja on vailla niin sitten päivittelee satuloita jne. Parempaan pulttijakoa vaille :D. Mistäs löytyy tuolla jaolla olevia levyjä ja rumpuja valmiina? Onko järkihintaisia? Etu-akselista vielä sen verran että palliksen tukivarret eivät ilmeisestikkään ole lähelläkään kuplan tukivarsia? Entä etu-akselin konaisleveys versus kupla. Ja kuinka paljon painavempi se on kuin kuplassa? Simpukan paikka ja kääntövarret olassa on ainakin eri korossa kuin kuplassa. EdiT: Selvyyden vuoksi. En siis ole tavalliseen kuplaan tuota akselia sovittamassa vaan putkirunkoiseen laitokseen, missä on ollut joskus muinoin kuplan olkatappikeula. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Eri jakojen laikkoja ja rumpuja löytyy mm. CSP:ltä (joten varmaan Kuplapajaltakin), järkihintahan on aina ostajan päässä joten voi olla vähän siinä ja siinä. Etulaikkoja Takalaikkoja Takarumpuja Saapi myös "sokeita" rumpuja johon voi tehdä itte minkä jaon haluaa. Puavo Quote Link to comment
Guest Toni I Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Ok. Noi peruslevyt ja rummuthan ei ollut enään niin pahanhintasi verrattuna hot carsin hintoihin. Ja lisäksi näkyi löytyvän toi mun himoitsema 5x112 jakokin :-D Quote Link to comment
-tipi- Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 MUTUA: Kupla on jotain 155cm levee? Ja pallis 180? Etuakselin lienee leveydessa samankaltanen ero, ellei isompikin. Kuplan kantavuus 4-500kg missä palliksen tonni, ja omapainossakin taitaa olla joku 50-100% ero. Tuskin samoilla hiluilla ollaan liikkeellä... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.