Jump to content

turbo kupla -70


jukkis

Recommended Posts

Posted

Viime kesänähän tämä liikku jo omin voimin. Kilometrejä kertyi n:2500 ilman suurempia murheita. Uusia visioita oli syksyllä jo pää niin täys, että päätin ruveta niitä toteuttaa. Jotain oon jopa saanu aikaseks. Kaaret alkaa olemaan hytissä ja paloseinä on siirtymässä taas eteenpäin. Kaikkee muuta pientä on myös tulossa.

post-568-1388835963117_thumb.jpg

post-568-13888359631646_thumb.jpg

Posted

Jaahas, öljynvaihtoa, venojen säätöä ja muita pieniä huoltotoimenpiteitä. :-)

 

Hyvältä näyttää, mutta kevät tulee pian...

 

t. Mika

Posted

Kevät tulee ja varmaan seuraava talvikin liian pian ;) Tarkotus ois kuitenki laitaa siihen kuntoon, ettei joka vuosi tarvii tehdä noin laajaa huoltoo.

Posted

Alkaahan tuo korikin olemaan melko jämäkän näkönen luulis kestävän ainakin tehoo.

Posted

Kaarista: eikos ne pitaisi vetaa niiiiin lahelle peltia kuin mahdollista? Raot on pahasta ja sitapaitsi viehan ne kaaret tilaakin jos ne tulee keskemalle autoa. Eli ulkonaon vuoksi ei noita valilevyja kandeis pistaa.

Posted

Välilevyillä on kyllä muutakin merkitystä kuin ulkonäkö. Tulee lisää kiinnityspisteitä koppaan ja jäykkyys lisääntyy (siis korin :-)). Luuppalalla on valmiit kaavat kuplaa varten, on varmaan vääntänyt kymmeniä kaaria kuplaan. Ristituen lisäisin kyllä, varsinkaan kun tuohon ei enää saa takapenkkiä.

 

t. Mika

Guest Mika Raussi
Posted

Jos ei tuu takapenkkiä, niin eiks tohon ois hyvä vetää vielä ristiputket tonne takaosastolle ja kattoonkin voi olla hyvä. Sit lisäjäykkyyden lisäks suojaavatkin vielä jos vetäsee lepikkoon.

Posted
Välilevyillä on kyllä muutakin merkitystä kuin ulkonäkö. Tulee lisää kiinnityspisteitä koppaan ja jäykkyys lisääntyy (siis korin :-)).t. Mika

 

Juu kylla ma sen tajusin, noin kaukana kun on kaaret korista niin on syytakin olla ne valilevyt. Mina sita vaan meinasin, etta jos joku noita kuvia kattelee ja alkaa tyhjasta kaaria vasaamaan, ja ajattelee etta "minapa jatan kanssa hirmu raot ja taytan ne tommosilla reikalevyilla kun se nayttaa hyvalta" niin onpi aika vaarat perusteet. Noin isot reikalevyt on siella siksi kun kaaret ei istu riittavan tarkasti. Tee ne kaaret ennemmin kunnolla, mahdollisimman lahelle koria. Jos sitten viela haluat valilevyja niin ei tarvii tehda niin jumalattoman isoja.

Posted
Paikallisella metallipajalla joku työ harjottelia poraili nuo reiät 3mm levyyn.

Ei oo tietoo saako valmiina jostain.

 

Kilpa-autoihin nuo reiät painetaan vielä hiukan sisään, siis reunat. Vahvistaa levyä hyvin. Niin saakos tuosta enää muuten 4 paikkaista kun on nuo takatuet?

Posted

Ei oo tulossa 4-paikkasta enää. Putkea tulossa lisää kun saa tarvittavat tuliseinä ja lattia muutokset tehtyä. Ei nuo nyt hirveesti sisä tilaa pienennä vaikka ovat irti tolpista edessä 3cm ja pääkaari lappujen kohalta 5cm. Jalka tiloja nuo ei pienennä ku on koteloiden päällä.

Posted
Ei osannu luuppala taitella tuon paremmin istuvia. Mulle kuitenkin kelpaa.

 

onko nuo saumattomasta putkesta tehdyt "rallikaaret" vai mitkä..??

luuppala teki mulla juuri nuo rallikaaret, mun mielestä tuo etukaari seuraa kojetaulun muotoja lähempänä...pitää tarkistaa ja ottaa vertailukuvaa...

  • 2 weeks later...
Posted

Ei paljo oo edistyny. Laajentuu vaan tuo huolto jostain syystä? Jospa viikonloppuna sais jotain aikaan. Koppa sentään saatiin nostettua pois pari tuntia sitten. Alustaa vähän kyselty/vakoiltu, mittailtu, soviteltu, suunniteltu.

 

Tässä mennään.

post-568-1388835968604_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Guest Mika Raussi
Posted

Kieltämättä kulma näyttää villiltä, mutta niinhän se on että yks kuva valehtelee enemmin kun tuhat sanaa. Taitaa siis olla kiinni kuvakulmasta ja siitä, että tukivarsi on ala-asennossa.

Posted

Kieroon kulmaan ne jää, runkoaisoista kun puutuu "pikku" siivu päistä. Asettuvat varmaan nätimmin kunnolla kiinnitettynä.

Posted

Mulla on siirretty kilpa-autossa semmoset 6 cm laatikkoo eteenpäin. On ne vetarit aika vinossa, eihän ne tosin volkkarissa mene missään asennossa niin jyrkkään kulmaan kun etuvetosessa autossa. Toistaseks on kestäny repiä slikseillä asfaltilla ilman mitään ongelmia.

Posted

Toni on asian ytimessä. Tässä "siiviili" autossa siirtyi laatikko eteenpäin 9cm, ja vetoakselin laippa n.7cm.

Posted

Mites ku musta tuntuu etta noi nivelet kuluiskin tasaisemmin / hitaammin kun niita pyoritaa kulmassa, vs. suorassa linjassa? Suorassa linjassa kuulat kihnuttais samaa uraa loputtomiin, kulmaan pakotettuna ne tekee laajempaa liiketta. Lisaksi tietysti jousituksen liikkuminen ajon aikana lisaa tota liikeradan leveytta.

Guest Mika Raussi
Posted

Joo ei se lainkaan huono homma sinällään ole, että on vähän kulmaa. Periaatteessa sitä enemmin kulumista, mitä enemmin liiketta, mutta kun liikettä kuitenkin pakosti on, niin parempi kun liikkuu enemmin niin kuluu tasasemmin.

Posted

Kaverin tekemät painekotelot ja yhdys putki kaasuläpälle. Sisällä koteloissa prässillä painetut suppilot.

post-568-13888359744018_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...