Jump to content

turbo kupla -70


jukkis

Recommended Posts

Viime kesänähän tämä liikku jo omin voimin. Kilometrejä kertyi n:2500 ilman suurempia murheita. Uusia visioita oli syksyllä jo pää niin täys, että päätin ruveta niitä toteuttaa. Jotain oon jopa saanu aikaseks. Kaaret alkaa olemaan hytissä ja paloseinä on siirtymässä taas eteenpäin. Kaikkee muuta pientä on myös tulossa.

post-568-1388835963117_thumb.jpg

post-568-13888359631646_thumb.jpg

Link to comment

Kaarista: eikos ne pitaisi vetaa niiiiin lahelle peltia kuin mahdollista? Raot on pahasta ja sitapaitsi viehan ne kaaret tilaakin jos ne tulee keskemalle autoa. Eli ulkonaon vuoksi ei noita valilevyja kandeis pistaa.

Link to comment

Välilevyillä on kyllä muutakin merkitystä kuin ulkonäkö. Tulee lisää kiinnityspisteitä koppaan ja jäykkyys lisääntyy (siis korin :-)). Luuppalalla on valmiit kaavat kuplaa varten, on varmaan vääntänyt kymmeniä kaaria kuplaan. Ristituen lisäisin kyllä, varsinkaan kun tuohon ei enää saa takapenkkiä.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Mika Raussi

Jos ei tuu takapenkkiä, niin eiks tohon ois hyvä vetää vielä ristiputket tonne takaosastolle ja kattoonkin voi olla hyvä. Sit lisäjäykkyyden lisäks suojaavatkin vielä jos vetäsee lepikkoon.

Link to comment
Välilevyillä on kyllä muutakin merkitystä kuin ulkonäkö. Tulee lisää kiinnityspisteitä koppaan ja jäykkyys lisääntyy (siis korin :-)).t. Mika

 

Juu kylla ma sen tajusin, noin kaukana kun on kaaret korista niin on syytakin olla ne valilevyt. Mina sita vaan meinasin, etta jos joku noita kuvia kattelee ja alkaa tyhjasta kaaria vasaamaan, ja ajattelee etta "minapa jatan kanssa hirmu raot ja taytan ne tommosilla reikalevyilla kun se nayttaa hyvalta" niin onpi aika vaarat perusteet. Noin isot reikalevyt on siella siksi kun kaaret ei istu riittavan tarkasti. Tee ne kaaret ennemmin kunnolla, mahdollisimman lahelle koria. Jos sitten viela haluat valilevyja niin ei tarvii tehda niin jumalattoman isoja.

Link to comment
Paikallisella metallipajalla joku työ harjottelia poraili nuo reiät 3mm levyyn.

Ei oo tietoo saako valmiina jostain.

 

Kilpa-autoihin nuo reiät painetaan vielä hiukan sisään, siis reunat. Vahvistaa levyä hyvin. Niin saakos tuosta enää muuten 4 paikkaista kun on nuo takatuet?

Link to comment

Ei oo tulossa 4-paikkasta enää. Putkea tulossa lisää kun saa tarvittavat tuliseinä ja lattia muutokset tehtyä. Ei nuo nyt hirveesti sisä tilaa pienennä vaikka ovat irti tolpista edessä 3cm ja pääkaari lappujen kohalta 5cm. Jalka tiloja nuo ei pienennä ku on koteloiden päällä.

Link to comment
Ei osannu luuppala taitella tuon paremmin istuvia. Mulle kuitenkin kelpaa.

 

onko nuo saumattomasta putkesta tehdyt "rallikaaret" vai mitkä..??

luuppala teki mulla juuri nuo rallikaaret, mun mielestä tuo etukaari seuraa kojetaulun muotoja lähempänä...pitää tarkistaa ja ottaa vertailukuvaa...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei paljo oo edistyny. Laajentuu vaan tuo huolto jostain syystä? Jospa viikonloppuna sais jotain aikaan. Koppa sentään saatiin nostettua pois pari tuntia sitten. Alustaa vähän kyselty/vakoiltu, mittailtu, soviteltu, suunniteltu.

 

Tässä mennään.

post-568-1388835968604_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Mika Raussi

Kieltämättä kulma näyttää villiltä, mutta niinhän se on että yks kuva valehtelee enemmin kun tuhat sanaa. Taitaa siis olla kiinni kuvakulmasta ja siitä, että tukivarsi on ala-asennossa.

Link to comment

Mulla on siirretty kilpa-autossa semmoset 6 cm laatikkoo eteenpäin. On ne vetarit aika vinossa, eihän ne tosin volkkarissa mene missään asennossa niin jyrkkään kulmaan kun etuvetosessa autossa. Toistaseks on kestäny repiä slikseillä asfaltilla ilman mitään ongelmia.

Link to comment

Mites ku musta tuntuu etta noi nivelet kuluiskin tasaisemmin / hitaammin kun niita pyoritaa kulmassa, vs. suorassa linjassa? Suorassa linjassa kuulat kihnuttais samaa uraa loputtomiin, kulmaan pakotettuna ne tekee laajempaa liiketta. Lisaksi tietysti jousituksen liikkuminen ajon aikana lisaa tota liikeradan leveytta.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Joo ei se lainkaan huono homma sinällään ole, että on vähän kulmaa. Periaatteessa sitä enemmin kulumista, mitä enemmin liiketta, mutta kun liikettä kuitenkin pakosti on, niin parempi kun liikkuu enemmin niin kuluu tasasemmin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...