jukkis Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Viime kesänähän tämä liikku jo omin voimin. Kilometrejä kertyi n:2500 ilman suurempia murheita. Uusia visioita oli syksyllä jo pää niin täys, että päätin ruveta niitä toteuttaa. Jotain oon jopa saanu aikaseks. Kaaret alkaa olemaan hytissä ja paloseinä on siirtymässä taas eteenpäin. Kaikkee muuta pientä on myös tulossa. Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Jaa pistit kuplan sitten taas ihan kokonaan osiksi kerralla :) Quote Link to comment
jukkis Posted January 26, 2008 Author Share Posted January 26, 2008 Eihän tuo vielä ees oo pahasti palasina. Pahempaa tulossa ;) 1 Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 No mitäs kaikkee siihen nyt on tulossa joko se on konekkin atomeina? Quote Link to comment
jukkis Posted January 26, 2008 Author Share Posted January 26, 2008 Pientä päivitystä koneeseen, eli atomeina on. Laittelen taas kuvia ku jotain näkyvää saa aikaseks. Quote Link to comment
hanski. Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 saakos tuota kaarien reikälevyä jostakin valmiina?? tyylikkään näköiset palaset...vai vaan itse tekemään.. Quote Link to comment
jukkis Posted January 26, 2008 Author Share Posted January 26, 2008 Paikallisella metallipajalla joku työ harjottelia poraili nuo reiät 3mm levyyn. Ei oo tietoo saako valmiina jostain. Quote Link to comment
mikan Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Jaahas, öljynvaihtoa, venojen säätöä ja muita pieniä huoltotoimenpiteitä. :-) Hyvältä näyttää, mutta kevät tulee pian... t. Mika Quote Link to comment
jukkis Posted January 26, 2008 Author Share Posted January 26, 2008 Kevät tulee ja varmaan seuraava talvikin liian pian ;) Tarkotus ois kuitenki laitaa siihen kuntoon, ettei joka vuosi tarvii tehdä noin laajaa huoltoo. Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Alkaahan tuo korikin olemaan melko jämäkän näkönen luulis kestävän ainakin tehoo. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Kaarista: eikos ne pitaisi vetaa niiiiin lahelle peltia kuin mahdollista? Raot on pahasta ja sitapaitsi viehan ne kaaret tilaakin jos ne tulee keskemalle autoa. Eli ulkonaon vuoksi ei noita valilevyja kandeis pistaa. Quote Link to comment
jukkis Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Ei osannu luuppala taitella tuon paremmin istuvia. Mulle kuitenkin kelpaa. Quote Link to comment
mikan Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Välilevyillä on kyllä muutakin merkitystä kuin ulkonäkö. Tulee lisää kiinnityspisteitä koppaan ja jäykkyys lisääntyy (siis korin :-)). Luuppalalla on valmiit kaavat kuplaa varten, on varmaan vääntänyt kymmeniä kaaria kuplaan. Ristituen lisäisin kyllä, varsinkaan kun tuohon ei enää saa takapenkkiä. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Jos ei tuu takapenkkiä, niin eiks tohon ois hyvä vetää vielä ristiputket tonne takaosastolle ja kattoonkin voi olla hyvä. Sit lisäjäykkyyden lisäks suojaavatkin vielä jos vetäsee lepikkoon. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Välilevyillä on kyllä muutakin merkitystä kuin ulkonäkö. Tulee lisää kiinnityspisteitä koppaan ja jäykkyys lisääntyy (siis korin :-)).t. Mika Juu kylla ma sen tajusin, noin kaukana kun on kaaret korista niin on syytakin olla ne valilevyt. Mina sita vaan meinasin, etta jos joku noita kuvia kattelee ja alkaa tyhjasta kaaria vasaamaan, ja ajattelee etta "minapa jatan kanssa hirmu raot ja taytan ne tommosilla reikalevyilla kun se nayttaa hyvalta" niin onpi aika vaarat perusteet. Noin isot reikalevyt on siella siksi kun kaaret ei istu riittavan tarkasti. Tee ne kaaret ennemmin kunnolla, mahdollisimman lahelle koria. Jos sitten viela haluat valilevyja niin ei tarvii tehda niin jumalattoman isoja. Quote Link to comment
mite^ Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Paikallisella metallipajalla joku työ harjottelia poraili nuo reiät 3mm levyyn.Ei oo tietoo saako valmiina jostain. Kilpa-autoihin nuo reiät painetaan vielä hiukan sisään, siis reunat. Vahvistaa levyä hyvin. Niin saakos tuosta enää muuten 4 paikkaista kun on nuo takatuet? Quote Link to comment
jukkis Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Ei oo tulossa 4-paikkasta enää. Putkea tulossa lisää kun saa tarvittavat tuliseinä ja lattia muutokset tehtyä. Ei nuo nyt hirveesti sisä tilaa pienennä vaikka ovat irti tolpista edessä 3cm ja pääkaari lappujen kohalta 5cm. Jalka tiloja nuo ei pienennä ku on koteloiden päällä. Quote Link to comment
hanski. Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Ei osannu luuppala taitella tuon paremmin istuvia. Mulle kuitenkin kelpaa. onko nuo saumattomasta putkesta tehdyt "rallikaaret" vai mitkä..?? luuppala teki mulla juuri nuo rallikaaret, mun mielestä tuo etukaari seuraa kojetaulun muotoja lähempänä...pitää tarkistaa ja ottaa vertailukuvaa... Quote Link to comment
jukkis Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Luuppalan rallikaaret, siis etu ja pääkaari. Asensiko luuppala sulle kaaret paikalleen vai laitoitko ite? Quote Link to comment
hanski. Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 itse niitä oon testaillut "sovituskuplaan"...seuraa hyvin korin muotoja.... hyvät kaaret juu ovat... Quote Link to comment
mite^ Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Kyllä luuppala tekee hyviä teidän kutsumia "ralli"kaaria. Eniten niitä luuppala taitaa vääntää jokkisautoihin. :) Quote Link to comment
-MITO- Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Mahtuuko ikkunoitten veivit pyörimään noitten kaarien kanssa? Quote Link to comment
mite^ Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Meijän jokkiskuplassa ei mahu, ja on kojelaudassa kiinni. :) Pitää sitte olla vakiota lyhemmät veivit tai sähkönostajat. Quote Link to comment
jukkis Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 Tässä pyörii...eikä ole kaari kiinni koelaudassa. Quote Link to comment
-MITO- Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Eli toi on sopivasti sisempänä sitten. Quote Link to comment
Guest Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Onkos jukkiksella "talvihuolto" edistyny Quote Link to comment
jukkis Posted February 14, 2008 Author Share Posted February 14, 2008 Ei paljo oo edistyny. Laajentuu vaan tuo huolto jostain syystä? Jospa viikonloppuna sais jotain aikaan. Koppa sentään saatiin nostettua pois pari tuntia sitten. Alustaa vähän kyselty/vakoiltu, mittailtu, soviteltu, suunniteltu. Tässä mennään. Quote Link to comment
jukkis Posted February 16, 2008 Author Share Posted February 16, 2008 Jigi vääntösauvaputken kavennukseen ja 2-osasena paikalleen hitsausta varten. Quote Link to comment
jukkis Posted February 16, 2008 Author Share Posted February 16, 2008 "uuden" putken sovitusta tulevalle paikalle. Quote Link to comment
jukkis Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 Alkaa hahmottua... Quote Link to comment
jukkis Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 Laatikkoo soviteltiin.. huom! tukivarren kiinnitys ei lopullinen ;) Quote Link to comment
mite^ Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Hyvältä näyttää :) Quote Link to comment
Racing Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Miten noi vetarit menee noin jyrkäs kulmas kieros? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Kieltämättä kulma näyttää villiltä, mutta niinhän se on että yks kuva valehtelee enemmin kun tuhat sanaa. Taitaa siis olla kiinni kuvakulmasta ja siitä, että tukivarsi on ala-asennossa. Quote Link to comment
jukkis Posted February 25, 2008 Author Share Posted February 25, 2008 Kieroon kulmaan ne jää, runkoaisoista kun puutuu "pikku" siivu päistä. Asettuvat varmaan nätimmin kunnolla kiinnitettynä. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Mulla on siirretty kilpa-autossa semmoset 6 cm laatikkoo eteenpäin. On ne vetarit aika vinossa, eihän ne tosin volkkarissa mene missään asennossa niin jyrkkään kulmaan kun etuvetosessa autossa. Toistaseks on kestäny repiä slikseillä asfaltilla ilman mitään ongelmia. Quote Link to comment
jukkis Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Toni on asian ytimessä. Tässä "siiviili" autossa siirtyi laatikko eteenpäin 9cm, ja vetoakselin laippa n.7cm. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Mites ku musta tuntuu etta noi nivelet kuluiskin tasaisemmin / hitaammin kun niita pyoritaa kulmassa, vs. suorassa linjassa? Suorassa linjassa kuulat kihnuttais samaa uraa loputtomiin, kulmaan pakotettuna ne tekee laajempaa liiketta. Lisaksi tietysti jousituksen liikkuminen ajon aikana lisaa tota liikeradan leveytta. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Joo ei se lainkaan huono homma sinällään ole, että on vähän kulmaa. Periaatteessa sitä enemmin kulumista, mitä enemmin liiketta, mutta kun liikettä kuitenkin pakosti on, niin parempi kun liikkuu enemmin niin kuluu tasasemmin. Quote Link to comment
jukkis Posted March 3, 2008 Author Share Posted March 3, 2008 Kaverin tekemät painekotelot ja yhdys putki kaasuläpälle. Sisällä koteloissa prässillä painetut suppilot. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.