Guest Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Nopeus- eikä myöskään matkamittari toimi. Mistä lähden vikaa etsimään? Mittarille tuleva vaijeri on ulkoisesti ehjä kuten myös sulakkeetkin ovat ehjät. Mites tuon vaijerin irrotus ja vaihto? Vai onko mittari vain tullut tiensä päähän? Kyseessä on siis kupla vuodelta -71 tarkemmin ottaen 1302-mallinen kulkine. Olisi kiva tietää mitä vauhtia ajelee vaikka sakkoja voikin olla vaikea saada? Onko mittari pakollinen varuste ja mikä olisi järkevin ratkaisu ongelmaan? Quote Link to comment
vwagen Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ota vaijeri irti mittarin päästä,nosta vasen etupyörä ylös ja pyöritä pyörää,katso vaijerin päätä,jos vaijeri pyörii on vika itse mittarissa jos ei niin vaijeri on poikki tai rasvakupin reikä kulunut pyöreäksi. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ratsastetaan vähän tällä. Miulla nimittäin ei pyöri matkamittari lainkaan. Onks noissa ollu mitään perus vikaa, joka moisen aiheuttaa? Quote Link to comment
Geronimo Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ratsastetaan vähän tällä. Miulla nimittäin ei pyöri matkamittari lainkaan. Onks noissa ollu mitään perus vikaa, joka moisen aiheuttaa? Sama vika täälläkin, viimenen kiekko hieman raksahtaa/heilahtaa... Quote Link to comment
-tipi- Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Ipe tsekkaa ekana kuskin etupyörän rasvakupista onko vaijeri siinä lukkosokalla paikallaan, tai onko sen neliö reikä kulunut pyöreäksi. Matkamittarin muovirattaat kuluu/hapertuu vuosikymmenten saatossa. Mittaripurkuun vaan ja vika selville. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Tai no miksi purkaa kun mittareitahan nyt on ihan kohtullisesti kaupan tälläkin palstalla. Ja hinnat ei omastamielestäni ole ollut päätähuimaavia. Ja jos nyt sattuu käymään niin että uusikin mittari on susi niin sitten purkamaan Quote Link to comment
Sakke Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Tai no miksi purkaa kun mittareitahan nyt on ihan kohtullisesti kaupan tälläkin palstalla. Ja hinnat ei omastamielestäni ole ollut päätähuimaavia. Ja jos nyt sattuu käymään niin että uusikin mittari on susi niin sitten purkamaan Ei taida tripillisiä oikein olla, saatikka splitti-ikäisiä.. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 No ei tietenkään ole mutta matkamittari ei ole trippimittari. Vain auton kokonaiskilometriluvun näyttö. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Taitaa pienempi vaiva olla aukasta kaks ruuvia lisää, kuin alkaa postin särkemiä arpamittareita ootelemaan. Siinähän voi vaikka oppia omasta autostaan jotain. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 Ja tarvittavia rattaita yms. saa joka kaupasta vai?? Mutta jokainen taaplatkoon tyylillään. Itse en alkaisi ihan ensimmäiseksi purkamaan mittaria jos toinen olisi hyllyssä mitä voisi koettaa. Ja tosiaankin turha vetää herneitä, sanoin vain vaihtoehtoisen tavan. Ja aiheessa pysyäkseni niin luultavasi on vaijeri poikki, rasvakupin reikä pyöreä tai rasvakupin sokka tippunut ja vaijeri ei ota kiinni kuppiin. Quote Link to comment
Guest Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 jos nopeusmittari toimii mutta matkamittari ei, niin se matkamittarin kayttoakselin muovinen pikkuratas on luultavasti rikki ja hapertunut pois. Niita saa metallisia uusia tai ainakin on saanut aiemmin, en tahan hataan muista mista. BFY ehka. EDIT: joskus oli ccspeedometers.com floridassa mutta ei ole enaa nettisivut olemassa. Jos kumpikaan ei toimi niin vika on luultavimmin vaijeriin liittyva. Edit: pikkurattaan vaihto-ohje ja linkki sivuille mista vois saada uuden MUOVISEN rattaan jos semmoisen haluaa. Sitten tosin joutuu vaihtelemaan sita kentes 30-40 vuoden valein: http://www.midsouthvw.com/TechTips/OdometerGearRR.htm Quote Link to comment
Guest Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Otin vaijerin irti mittarin päästä ja nostin etupyörän ylös. Renkaan pyöriessä ei vaijerissa mikään liikkunut. Mistäs tämän rasvakupin löytää? Täytyykö irrottaa jotain muuta kuin jarrurumpu? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Siinä se rasvakuppi on rummun keskellä, ei välttämättä tarvii ees vannetta irrottaa. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 Nostellaas vanhaa... Eli miten ton nopeusmittarin saa irti tuolta kojetaulusta? kaksi ruuvia jo irrotin sieltä takapuolelta. En ihan heti raaskinut täysillä repiä, kun ei heti irronnut. Voiman puutetta vai onko jossain jotain lisäkiinnikkeitä? Quote Link to comment
Guest Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 se on ampunu vaan kiinni siihen kehykseen sen tiivisteen avustuksella. Työnnä kabiinin puolelta mittarin ulkokehältä niin irtoaa Quote Link to comment
Guest Poppius Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Mun nopeusmittarissa on rapistunu noi lataus/öljynpaine/vilkku merkkivalot sillee, et ne on ihan kirkkaat. Miten se väri siellä mittarin sisällä on toteutettu? Onko korjattavissa? Vai laittaisko ihan värilliset kumitutit niitten merkkilamppujen päälle? Quote Link to comment
ARTO Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 värilliset teipit haalistuneet tai rapistuneet poisss. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.