P_Valtonen Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Terve taas. Laitetaan nyt sitenkin tämäkin tänne ihmeteltäväksi. Lähtökohta on 1700 typ-4 kone ja se oli tarkoitus piristää järkevällä budjetilla ratakuplan koneeksi. Tämä kone sai ensiesiintymisen 2005. - Lohko, vakio 1700 typ-4. Pää ö-kanavat putsattu & tulpattu. Tehty typ-1 nostaja holkitus + huohotusta / työntötangoista paluu öljyn virtausta parannettu. Vakio Typ-4 loiskelevy. Lisäksi KLR kilpurissa hyväksi havaitut porssen ö-suuttimet männille(Pekalle kiitos asennuksesta!). Pumpulta tulee lohkoon ö-paluu muokatun siirtolaipan avulla (orggis ö-cooleri poistettu) - Kampiakseli vakio 66mm, mutta kk-kaulat hiottu Saabin H-kiertokangille. Saatu 69mm isku. KK't on painotettua samaan grammaan. Lisäksi KK ovat saneet 2kpl lisä ö-kanavia yläpään helalle. - Vauhtis on hieman kevennetty 215 / 215sintri 4lapanen/ uusi 215 paineasetelma tölökistä - Mäntä/putki sarja on 103mm - Nokka 300 asteinen Web-Cam 86B + Empi'n 30mm Typ-1 nostajat (lautaset ö-reijillä) - Kannet on 1800'n typ-4'n, ei lisä hitsattu, 44-38 venttiilit (182hp/162hp 14mm nostolla), KK kaupan Typ-1 sinkkujouset + titani typ-1 retkut + vakio lukot. Vanha kuparitiiviste pakoaukko - Imusarjat nurkkatuplille VW merkinnöin (älä kysy mistä autosta, en tiedä) - 15mm korokepalat + 2x45 Dellu pariskunta - Öljypumppuna on BugPack sumppupumppu. Ohessa pumppukuva. Tämä on ollut 5v rankassa käytössä, mutta silti antaa 4bar paineen jo lähes tyhjäkäynnillä. Muuten öljy puoli on KLR kloonia: Made by Laitinen; sumppusäiliö + em. ö-suuttimet lohkossa. Lisäksi on Särkelän mörkö kokonen ö-kenno keulilla. Ö-letkujen koot on kopioitu KLR kilpurista. - Sylinterien jäähdytys tulee olemaan Typ-1 pystypuhallinkopalla - Syttypuoli on joko WBX käretön tai joku valurautarunkoinen jakaja + Bossin sininen puola - Sähköpuolella on AC laturi Kaikki linkitetyt tuotekuvat pölitty HotMatsin nettikataloogosta Quote
P_Valtonen Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 Ohessa kuva em koneesta orggis jäähdytyksellä 2005 säätö tapahtumassa. Sekä yhden Typ-4 myyntikoneen pystypuhallinkoppa zydeemistä foto. (kaikki kuvasssa olevat harmaat sylinterien jäähypelit on joko Typ-1 tai Typ-4) Quote
P_Valtonen Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 http://www.urhonajot.fi/tiimit/red+baron/ Tuolla tietoa kalustosta yms .. . . Quote
P_Valtonen Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 Kylläpä. Se mistä räpelsitte ohi, oli nippanappa käyntikuntoinen Typ-4 varakone. Kaikki Typ-4 koneet mitä on samanvärisiä, ei ole välttämättä samoja koneita. Uskotko? Quote
Timppa Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 jaaa,, niin tää oli se mikä posahti ennenku kukaan pääs oikeen ajamaan sillä.. my bad..:) Quote
Ketsa Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 Älä Timppa viitti, Petteri on jo vanha mies :-) Quote
Timppa Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 nosori.. oli pakko vähän avautuu..:) toivottavasti on kovat kapinat 2008, jos nyt saadaan omat romut ees kasaan:( Quote
Guest Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 kenenkähän penkissä noi kannet on oikein käyny? jos laitat tämän paljon kohua aikaan saaneen sumppu pumpun,niin mikset laittaisi samalla alipainepumppua,jolla imaistaan kampikammiosta ilmat helvettiin,jonka vaikutuksesta tivoli pyörii tyhjiössä herkemmin ja pakosarjakin näyttää melko tukkoiselta kuutio tilavuuteen nähden. Quote
P_Valtonen Posted April 4, 2008 Author Posted April 4, 2008 kenenkähän penkissä noi kannet on oikein käyny?www.streetturbo.fi paljon kohua aikaan saaneen En ymmärrä kuittaustasi. Tarkennatko? ...niin mikset laittaisi samalla alipainepumppua..... Meikäläisen laiskuus & tyhmyys? pakosarjakin näyttää melko tukkoiselta kuutio tilavuuteen nähden.Jos 4-2-1 sarjassa alkuputkina 38mm ei riitä ja toisiossa 42mm, niin saa tehdä paremman :) Quote
Guest Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 ei se mitn,jos tyytyy edes noihinkin alkutekijöihin,niin mikäs siinä... Quote
henryf Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Ei sitä vakuumipumppua tarvii jos kone on tiivis. Sumppupumppu hoitaa homman. Ja säästyy monelta murheelta. Quote
Guest Kimmo Antikainen Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Vetää huohotuksen pakoputkeen niin kyllä lähtee (eräät pr000t u®hittelijat tällaista käyttääkin). Quote
P_Valtonen Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 Homma etenee Lohko holkitettu Typ-1 nostajille Kampura koneistettu Saab'in H-koneen kiertokankien laakereille (epäkeskohiottu pitkäiskuksi ==> 69mm) Kiertokanget kiillotettu sitten kuvien oton - Raakile kanget käännetyin pultein. - Pultin kiertymisongelma poistettu; Pultit laitettu lukkoliimalla kiinni alalenkkiin + pultin kannat muokattu 15mm kiintolenkille käypäiseksi - Lohko nyt nipussa Huomenna aiheena nokan ajoitus näitten osien kanssa..... Quote
P_Valtonen Posted June 1, 2008 Author Posted June 1, 2008 Tallissa vietetty pitkää päivää. Mm jäähytyspellit tehty copy-paste menetelmällä Typ-1 ja Typ-4 peltejä sekoittaen. Huomenna sitten aiheena peltien & pakarin loppuun teko. Imarien 15mm korotus palat ahdistaa kopan kanssa, no siinäkin tekemistä. Quote
P_Valtonen Posted July 10, 2008 Author Posted July 10, 2008 Hitaasti. Resurssit nyt kiinni myyntikoneissa hetken aikaa. Urhon työlistalla onneksi enää pakarin jatkon teko 7cm taakkepäin, jotta mörkö kokonen sumppupumppu mahtuu. Samalla tarkotus kääntää pakarin loppu osaa ylöspäin. Ei tarvia jokakerta arvata irtooko pakari trailerille noston\laskun aikana. Quote
P_Valtonen Posted July 10, 2008 Author Posted July 10, 2008 Mite & Kurre - Totta molemmat :) Pakaria odotellessa: Quote
Guest Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Jestas! Onko ekaa kertaa Petterin moottoreista tässä yksilössä kaikki jäähdytyspellit ja puhallinkoppa samassa värissä? :D :D :D Pitäiskö sulle koneistaa nätit kaasareiden korotuspalatkin vielä joskus...? :) Quote
P_Valtonen Posted July 10, 2008 Author Posted July 10, 2008 Jestas! Onko ekaa kertaa Petterin moottoreista tässä yksilössä kaikki jäähdytyspellit ja puhallinkoppa samassa värissä? :D :D :D Ha ha . . . . Pitäiskö sulle koneistaa nätit kaasareiden korotuspalatkin vielä joskus...? :) Lupaat vaa :D Quote
Guest jhc Posted July 16, 2008 Posted July 16, 2008 Käännä sit pakarii reilusti ettei otta maihin, kun ei edes tietoa seuraavasta trailerista. Huom vielä se että ehkä vast ens vuonna, kun joku kasaa kilpurin ajokuntoon. Quote
P_Valtonen Posted July 17, 2008 Author Posted July 17, 2008 Käännä sit pakarii reilusti ettei otta maihin, kun ei edes tietoa seuraavasta trailerista.. 20-45 astetta Huom vielä se että ehkä vast ens vuonna,kun joku kasaa kilpurin ajokuntoon. Juu, kyselin tilannetta eilen ja ei naurata täälläkään. Mika ei ala järjestää URHOja puolelle tusinalle kilpurille. . . . . . . . edit-1 Kuittaas Helin se firmasi nimi mulle privalla, niin saan päivitettyä sen tiedon Paronin sponsoreihin. Quote
P_Valtonen Posted July 30, 2008 Author Posted July 30, 2008 Jibii Vuorokauden päästä kone & loota Paronissa kiinni. Ja kalusto valmistu (sittenkin) Botnialle :D Quote
P_Valtonen Posted August 1, 2008 Author Posted August 1, 2008 Kone kiinni kopassa, kaasarit ei. Saakelin leveä paketti :( No projekti jatkuu taas kohta, nyt ottaa reipas 3,5h yö-unta :) Quote
Ketsa Posted August 1, 2008 Posted August 1, 2008 Ja sitten kalusto lentorahdilla Pohojanmaalle? :-) [/img] Quote
P_Valtonen Posted August 1, 2008 Author Posted August 1, 2008 :) Edit 19-8-2007 Ja tänään (vasta) saatiin pamautettua savut koneesta. Ilman äänenvaimenninta aikas miehekkäät saundit :) *** Edit. ja kuvassa sarjankera. Hiljanen, mutta samaa sarjaa kui aikasemmat sarjat "ei mahdu ihan helman alle" Quote
P_Valtonen Posted September 20, 2008 Author Posted September 20, 2008 Joku Bossin valurauta runkonen, en muista tyyppiä. Ennakko käyrä oli penkissä OK, siksi otin tuo käyttöön. Boonuksen akselin pituus n15-20mm vakiota pidempi. Piti vaihtaa apuakselin vastain kappale ja O-rengas jäi lohkon puolelle nippa nappa. **** Edit-1 Ohessa lämpöeristetty paketti ennen Affen 2010 kisaa :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.