Tanhis Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Jep eli ongelman nimi on sellainen että tehostimellisen palliksen jarrupoljin vetää pohjaan saman tien kun käynnistää auton. Entinen omistaja on kuulemma poraillut tehostajaan reikiä koska kuulemma on kerännyt vettä sinne ja sitten tilkinnyt ne jollain plastic paddingilla. Eli ilmeisesti tehostajan sisältä on jotain paskana eli saako tuollaiseen jotain korjaussarjoja tai jotain. Tai vaihtoehtoisesti mistä mahtaisi saada uuden tehostajan tuollaiseen. Ja milläisessa hintaluokissa mahtaa pyöriä. Niin ja auto ei ole minun eli en asiasta juurikaan mitään tarkemmin tiedä. Quote Link to comment
oldis Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Täältä jotain, ei voi edulliseksi sanoa. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 14, 2008 Author Share Posted April 14, 2008 Jep jep tuolla hinnalla ostaa jo melkein kulkevan palliksen mutta noin se täytyy nähdä jos ei hyvää käytettyäkään mistään löydä. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Mutta ostaako pysähtyvää? Melkein pysähtyvä voi käydä ennen pitkää terveyden päälle. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 14, 2008 Author Share Posted April 14, 2008 Niin siis lähinnä tarkoitin sitä että ostaa sellaisen missä olisi toimiva tehostin. Mutta mites toimisko tollaisessa tehostimattoman pääsylkkä. Tai onko se vaatimus katsastuksessa tms. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Eikö tuo toimine tehostamattomallakin pääsylkällä, itse pääsylkän halkasijoilla ei kai hirmusta eroa ole. Mut 'residuaaliventtiiliä', jotka on rummuille, ei levyille tarvii. Että voi joutua kikkailemaan putkien lähtöjen kans. Quote Link to comment
multanen Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Elä levyjarruilla yritä ilman tehostinta. On ihan helevetin jäykkä polkea. Pitäisi olla joku 5/8" jarrusylinteri että toimisi. Kannattaisi tarkistaa ainakin ettei "raitisilmaputki" ole tukossa. Eli katso minne se etupäästä lähtevä letku johtaa ja että se on auki. Mulla rupes käytetyt kestämään kun hokasin laittaa takaiskuventtiilin imuputkeen (joku oli kai irrottanu alkuperäisen). Ilmeisesti pensaa menee tehostimeen ja se tuhoaa jonkun kumiosan jos ei ole takalatskua. Vaihoin aina pelkän tehostimen, en pääsylinteriä enkä jarruputkia edes irrottanu muistaakseni. Mutta tuommonen mikä menee pohjaan ei ole rikki, se ei vaan toimi... Quote Link to comment
Tanhis Posted April 14, 2008 Author Share Posted April 14, 2008 Ok eli pyydän kattomaan että onko siellä takaiskua ja onko se raitisilma putki auki. Minkä näköinen orkkis takaiskun pitäisi olla ilmeisesti kuitenkin lähellä tehostinta pitäisi olla jonkun näköinen mokkula. Ja ilmeisesti tehostamattomat jarrut poissa laskuista. Mutta eikös noita juniksiin ole laitettu ilman tehostinta. Quote Link to comment
multanen Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Niin semmonenkin tuli mieleen että ei kait se poljin painu pohjaan ilman tehostintakin jos polkee kovaa ja pitkään (siis moottori sammuksissa)? Silloin vika on pääsylinterissä tai nestettä vuotaa ulos jostain. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2008 Share Posted April 14, 2008 Orkkis takaisku on koneenpäässä, ainakin mulla. Imusarjasta lähtevässä letkussa musta muovinen pylpyrä. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Ulkomaan elävät aprikoivat voisiko tämmösen Minin remote tehostimen laittaa pallikseen. Mitäs tietäjät ootte mieltä? Miten moinen toimii? Quote Link to comment
metake Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Ulkomaan elävät aprikoivat voisiko tämmösen Minin remote tehostimen laittaa pallikseen. Mitäs tietäjät ootte mieltä? Miten moinen toimii? Kyllä sen varmaan voi, tiedän yhden USA-Fordin jossa on tuollainen, tosin peräisin mossesta, siinä kun on sama tehostin venäläisenä kopiona. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.