ozone Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Mihinkäs suuntaan pitäisi suuttimia muuttaa kun ~tyhjäkäyntikierroksilta kakkos/kolmosvaihteella liikkeellä ollessa tööttää lusikan lattiaan niin rötääminen alkaa. Pari sekuntia sitä kestää, jonka jälkeen auto ottaa pari kenguruhyppyä ja sitten lähtee menemään kuin pienikokoinen eläin. Lambda näyttää OKlta, on koko ajan vähän rikkaan puolella. Suuttimet nyt: 55 tyhjät, 165 pää, 195 ilmat, f2 seosputket, 40 kurkut Kaasarit mallia 48IDF, ovat kiinni viritetyssä strokerissa. Ennen tätä (60 tyhjäkäyntisuuttimilla) ei muistaakseni rötäämistä tapahtunut ainakaan ihan näin vakavissa määrin. Lambda oli silloin koko ajan rikkaalla tapissa. Mielipiteitä ja arvailuja saa esittää vapaasti. Quote Link to comment
Lasse Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Kiihdytyspumpun suuttimet liian pienet/suuret? Quote Link to comment
Tomppa Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Seosputket vaihtuneen tyhjäkäynnin myötä väärää mallia? Tuntuis, että progressio tyhjäkäynniltä varsinaiseen kaasutusvaiheeseen ei ole pehmeä ja sujuva ja yleensä seosputket vaikuttavat tähän. EDIT-> Kuten Lasse sanoi, kiihdytyspumppujen osalta voi myös olla metsässä. Joskus auttaa pelkkä niiden säätö isommaksi / pienemmäksi mutteria ruuvamalla vivustosta. Quote Link to comment
Tomppa Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Niinjoo, ja MITÄÄN muuta ei oltu vaihdettu kuin suuttimet? Esmes. sytkän ajoitus muuttunut vähääkään? Quote Link to comment
ozone Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 Njoo, onhan se sytkän ajotus vähän muuttunut uuden kärjettömän myötä, mutta tarkistin sen kyllä kohdalleen. Oikein hyvin on toiminut Pertronixin vehje, auttoi ainakin käynnistyvyyteen. Pitäiskö siis kiihdytyspumpun suuttimet olla isommat? Joskus kun kaasareita remppasin niin jätin em. suuttimet paikalleen kun olivat niin tiukassa. EDIT: Niin ja jos oikein muistan niin näissä ei ole säätöä kiihdytyspumpun vivustossa. Quote Link to comment
Guest Esko Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Voisko olla kiihdytyspumpun takaiskukuulat jumissa, ruuttaako kiihytyspumppu ainetta kaikkiin kurkkuihin ollenkaan? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Mie laittasin huntturassa ne 60 tai mielummin 65 tyhjäkäynnit takasin, ja läpiputsaaminen jotta tosiaan jokainen tyhjäkäyntipiiri pelaa ja kiihdytyspumpun suuttimet ruuttaa, ja jos reilusti yli pari litranen pata on niin kombinaatiohan on mitä sopivin :) Meillä rötäs viime vuonna 3000rpm kohdalla, jolloin 185 pääsuuttimilla meni 2275 pata liian rikkaalle, ja merkittävästi parantui 170 pääsuuttimilla. Puavo @ dwl.fi Quote Link to comment
Marko Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Otso, mee dyno dayhin ja pyydät kattomaan siellä. Jappe tietää varmasti mitä pitää tehdä. Ei tarvi arvuutella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.