Ketsa Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Splitin takajousituksen vääntösauvat ovat selvästi vahvemmat kuin uudempien (omista rojuista löytyvistä ainakin vm.-61 on jo ohuempia). Voisiko joku käytännönkokemusta omaava kertoa, että ovatko nuo splitin vääntösauvat jäykempiäkin (ja jos ovat niin kuinkapaljon)? Vai onko valmistusmateriaali vain ollut aikoinaan erilaista ja sillä sauvojen pitänyt olla vahvempia? Quote Link to comment
Guest Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Splitin takajousituksen vääntösauvat ovat selvästi vahvemmat kuin uudempien (omista rojuista löytyvistä ainakin vm.-61 on jo ohuempia). Voisiko joku käytännönkokemusta omaava kertoa, että ovatko nuo splitin vääntösauvat jäykempiäkin (ja jos ovat niin kuinkapaljon)? Vai onko valmistusmateriaali vain ollut aikoinaan erilaista ja sillä sauvojen pitänyt olla vahvempia? Mistäköhän vuosimallista lähtien tuli Z-bar vakaaja vakioksi? Silloin ohennettini vääntösauvoja että ne saatiin löysemmiksi ja alusta mukavammaksi. Z-Bar sitten auttoi "lisäjousen" tapaan jos autoon tuli tavallista enemmän kuormaa, ettei vetelämpi jousitus päästänyt perää "tonttiin". Jan Quote Link to comment
DOODAH Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 67 1500 ja 1300 malleissa oli ekat "kallistuksen lisääjät..." Quote Link to comment
Pekka Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Käyttökokemusta löytyy vain rataolosuhteista ja ovaalin sauvoista. Ovat perstuntumalla jäykemmät verrattuna 70-luvun sauvoihin. Olettaisin materiaalin olevan lähes samaa, vain pituus ja halkaisija ovat eri. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 12, 2004 Author Share Posted November 12, 2004 Kiitokset Pekalle! Quote Link to comment
Guest Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Muistaakseni viimeiseen 30hv-vuosimalliin -60 muutettiin moottorin ja vaihdelaatikon asentoa 2 astetta. Syynä taisi olla takajousituksen muuttaminen. EDIT: joo kyllä se oikeasti noin oli. Takajousitusta pehmennettiin samalla ja muutettiin progressiivisemmaksi. Quote Link to comment
Timppa Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 kyllä kuuleman mukaan on huomattavasti jäykemmät kuin myöhemmät mallit, Quote Link to comment
joksa Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Z-barittomissa 70-lukuissa myös jäykemmät. Quote Link to comment
Racing Posted November 12, 2004 Share Posted November 12, 2004 Eli 1200 Mallissa. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 14, 2004 Author Share Posted November 14, 2004 -52 vs. -61 Quote Link to comment
Sakke Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Onko noi paksummat sit ->60 asti? Quote Link to comment
Ketsa Posted November 14, 2004 Author Share Posted November 14, 2004 Ei tietoa Saken kysymykseen, mutta tarkennan että tussimerkinnät kuvassani kertovat vain kuvassa olevien vääntösauvojen vuosimallin... Quote Link to comment
Guest Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Alusta-nro:sta 2 528 668 lähtien ohuemmat (ersatzteile-katalog). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.