Guest Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 moro! alko tuossa peruskunnostus omalle kuppelille papereiden mukaan -56 ja laikka avo. olkatappi keula on ja nyt ois ajatuksena pistää levyjarrut niin keulaan ku peräänkin. meneekö noihin etuolkiin ,(tarkotus kyllä laittaa uudet droppiolat,) jonku esim golffin tms. navat helposti? vai kannattaako tilata esim. hotcarsilta valmiit? sitte vaihdelaatikko on mallia halkaistava. laatikko on kyllä ihan toimiva, mut mites tää kestää jos tulee voimaa vähän lisää, jonkilainen stroukkeri. meneekö tilalle uudemman mallinlaatikko "bolt on" vaan? Quote Link to comment
Ketsa Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Jos hakee vain helppoutta ja kohtuullista jarrutehoa levyillä, niin kannattaa hankkia kuplaan tarkoitettu ison vitosjaon levyjarrusatsit. Niissä on jo jonkin verran valinnan mahdollisuutta laadun ja hinnan suhteen. Laatikot eroavat etupään (hännän) kiinnityksiltään. Eli vaatii jonkin verran askartelua (uudemman mallin kiinnikkeen hitsaamisen runkoon tai jonkin muun toteutuksen). Quote Link to comment
Fileas Posted August 13, 2008 Share Posted August 13, 2008 Dropit ainakin leventää raideväliä, joudut ehkä kapostelemaan etuakselia. Muisteleisin, et levyjarrusettikin leventää(?) Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 kiitos vastauksista! raideväli kanssa tuskin tulee ongelmaa, koska on levitetty lainsallimat 100mm. oishan se mukava että ne ois hyvät ne jarrut, eikä se mitään jos joutuu vähän veistelee. mielessähän on kuitenki pyöriny jotku possun tai brembo satulat, jos sattuu löytyy edullisesti, millä navoilla ne on näitä rakentaneet olkatappikeulaan? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Noille satuloille saat sovitella sitten reilumpaa levyäkin. 911/944 navoilla saa, ku hitusen kikkailee laakereiden kanssa. Takapäähän menee kans 944 navat ja jarrukilkket aika pienellä vaivalla. 944 vaparisatuloilta saa halvalla, ne o terästä, 944 turbo tai 911 johdannnaisten alusatulat ovat kalliimpia, ja usein vaativat sitte 16-17" vannekoon. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Ja kuten Jani sanoi 944 vaparin jarrut ovat huomattavasti edullisemmat ja helpommat sovittaa. ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Vastaavaa hyötyä kuplaan survoo eteen jotain possun jarruja? Saahan sen lukkoon vakio rummuillakin. Eikö olkatappisen levyjarrudroppiolkia ollu taannoin aika edullisesti tarjolla, EMPIä johkin 160€/pari tms? Sit noihin käy kuplan omat tai talbotin sadulat ja levyjä saa vaikka millä jaolla 4x100, 4x130, 5x100, 5x130, chevy jne. Eikä varmaan maksa niin paljon kun Wide5 levysatsi, possun jarruista puhumattakaan. Taakse sit kans irto levyt ja sinne vaikka sitten oma valintaiset satulat ja jarrutasapaino kuntoon. Quote Link to comment
Guest Barn Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Mistäs noit 5 pulttisia levyjarru settejä eteen saa halvimalla. Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Keiteleen Koneelta. Ei hirmuista eroa 4*130 tai 5*130 jaollisiin. Sieltä ostin omani, aika järkevään hintaan sai koko kierroksen levyjarruja droppiolilla kaikkine klikkeineen. Quote Link to comment
metake Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Vastaavaa hyötyä kuplaan survoo eteen jotain possun jarruja? Saahan sen lukkoon vakio rummuillakin. Vastaavaa hyötyä ajella kuplalla? Ladakin ajaa saman asian ;) Quote Link to comment
Guest Barn Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Keiteleen Koneelta. Ei hirmuista eroa 4*130 tai 5*130 jaollisiin. Sieltä ostin omani, aika järkevään hintaan sai koko kierroksen levyjarruja droppiolilla kaikkine klikkeineen. Tarkoitan isoa 5pulttijakoa en Possun jakoa mulla on jo semmonen Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Niin minäkin ensimmäisessä lauseessa. :-) Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Keiteleen Koneelta. Ei hirmuista eroa 4*130 tai 5*130 jaollisiin. Sieltä ostin omani, aika järkevään hintaan sai koko kierroksen levyjarruja droppiolilla kaikkine klikkeineen. Tarkoitan isoa 5pulttijakoa en Possun jakoa mulla on jo semmonen Lähes samoissa hinnoissa 5*205, 4*130 ja 5*130 jaolliset levyt. Quote Link to comment
Guest Barn Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Siis 205*5 jakosta levyjarrusatsia saa Keiteleeltä? Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Keiteleen Koneelta. Ei hirmuista eroa 4*130 tai 5*130 jaollisiin. Sieltä ostin omani, aika järkevään hintaan sai koko kierroksen levyjarruja droppiolilla kaikkine klikkeineen. Tarkoitan isoa 5pulttijakoa en Possun jakoa mulla on jo semmonen Lähes samoissa hinnoissa 5*205, 4*130 ja 5*130 jaolliset levyt. mitäköhän maksaa tuollane satsi vaikka 5x130 jaolla droppiolkineen? Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Tarkat hintatiedot saat kauppiaalta. Keiteleen Kone 095612354 Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2008 Share Posted August 15, 2008 Onko kokemuksia tästä ilma setistä? saako suomessa leimattua? http://www.airkewld.com/parts/proddetai ... d=ARK-4100 Quote Link to comment
Guest Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 nii, mites tää laatikko homma? onko toi halkaistava hyvä vaihtoehto vai oisko uudempi parempi ja lujempi? käykö samat levyjarrut kuitenki, ku sellaset ois niin ku tuloillaan? Quote Link to comment
Guest Posted August 16, 2008 Share Posted August 16, 2008 Levyjarrujesi sopivuus riippuu käytettävistä vetareista, ei laatikosta. Lyhyihin sellaisenaan, pitkiin levyn taakse asennettavan holkin kera. Heitä se halkaistava pois, hanki uudempi, kestävämpi loota ja asenna/asennuta siihen harvempi perävälitys ni meno maistuu kivemmalta. Kaikkiin kysymyksiisi löytyy vastaus hakunapin käytöllä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.