Guest vwporsche Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Onko joku tehnyt tällaisesta lohkosta kunnon kilpamoottoria? Mitä pitää ottaa huomiooon ko. lohkossa?Onko lohko tehtaan jäljiltä oikeissa mitoissa yms? Öljykanavat? Kaipailen asiantuntevaa tietoa!Tulossa erittäin tehokas vapari. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Bad Ass lohko? Jos se niin täysin läpikäytävä, on sitten uusi tai käytetty. Mutta kestää kyllä, painoakin tuplat verrattuna vakiolohkoon, joten ainevahvuus reilumpi. Quote Link to comment
Tomppa Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1230 http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=258 Noita lohkoja on tässä maassa kymmeniä, erilaisin konfiguraatioin. Tehtaan jäljiltä on ollut mitoissaan. Sisäpuolen karheuksia on ajeltu pois ja putsattu ja puunattu muutenkin. (joka lohkossa sama homma). Quote Link to comment
Guest Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 alumiini on samanvahvuisenakin paljon painavampaa kuin vakiolohkon alu/magnesium seos Quote Link to comment
Tomppa Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Vakiolohko = n. 10 kg Alulohko = n. 20 kg Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Magnesiumin tiheys 1,74 kg/dm3 Alumiinin tiheys 2,70 kg/dm3 ;) Lisäksi alumiinivoittoisammat lejeeringit ovat sitkeämmät kun taas magneesumvoittoisammat lejeeringit ovat hauraammat. Joten alumiiniset lohkot ovat huomattavasti kestävämmät. Quote Link to comment
Marko Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Herää kysymys millainen on kunnon kilpamoottori? Quote Link to comment
Mika Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 eli 10/1,74 =5,75 L 20/2,7 =7,41 L melkein 30% siis tavaraa.... Quote Link to comment
-Alex- Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Noo, Ultra VW:ssä 06/2008 oli richie webb nimisellä kaverilla autolinea alulohko 2332 turbokoneessa, eiks se ole jo kilpakone? ;) http://www.volksworld.com/news/latest/1 ... -mile.html Quote Link to comment
Guest vwporsche Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Herää kysymys millainen on kunnon kilpamoottori? Isot mukit,pitkä isku, kunnon kannet/nokat. Esim type 1 lohko, porschen kannet ja yläpuoliset nokat. Quote Link to comment
Guest Posted August 21, 2008 Share Posted August 21, 2008 Herää kysymys millainen on kunnon kilpamoottori? Sellainen joka hajoaa 5 metria ennen kauden viimeisen kisan maaliviivaa, tai jos on kyse kiihdytysautosta (varttimaili jne) niin joitain metreja ennen maaliviivaa joka kisassa. Silloin se on kaikkensa antanut, saastely on syntia :D Quote Link to comment
Marko Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Isot mukit,pitkä isku, kunnon kannet/nokat. Siinä tapauksessa suosittelen kääntymään kyseisen firman puoleen. http://www.pauter.com/ Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Porsche kannet ja yläpuoliset nokat?!?! Kannattaa hitusen perehtyä aiheeseen ja lukee muiden tekemät koneet joissa moiset on käytössä. Vaivaan ja rahanmenoon nähtynä on kutakuinkin turhaa hommaa. Hienoltahan se kuulostaa että tuommoset on, mutta ei niillä moni ajele, koska eivät o juurikaan sen fiksummat ku 2 työntötankovekottimetkaan :D Laittaa sitte subarun tai Porschen kannet, niin edessä on helvetinmoinen työsarka, ja jos ei ite tajua koneistamisesta mitään, tai ei ole mahdollista koneistaa ni suosittelen vaihtamaan ajatuksia moottorin suhteen. Quote Link to comment
DOODAH Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Tommonen possunkansi pannu olis ostettavissa ihan kokonaisenakin jos kiinnostaa, niin yyveellä lisää. 360heppanen tötterö odottelee ottajaa.... Quote Link to comment
-Alex- Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 Lykkyä tykö jos meinaat saada typ 1 koneeseen sovitettua porschen tai jonkun muun bokserin yläpuolisella nokalal olevat kannet toimivasti ja ettei ne vuoda öljyä. Quote Link to comment
Guest Posted August 22, 2008 Share Posted August 22, 2008 toi vw porsche risteytys on jo vanha keksintö.aikoinaan ruottissa tehtiin jokunen yksilö 4wd rallicross volsuja, joissa oli porschen jakolaatikot,bemarin etuperät ja kyseiset katkaistut porschen kannet. tutullallani oli kilpurina kyseinen laite hestecillä ja turbolla varustettuna.;D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.