tuomas56 Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Mitä mieltä olette synteettisistä öljyistä vaihdelaatikossa ?? Vai ostaakko halvinta mahdollista "tavan" öljyä ??? Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 Kuppelon lootasta kyse siis?? Mulla on kesät talvet synteettinen Esso TDL, toimii. Laitoitpa sit synteettistä tahi mineraalia, tärkeintä on et öljyssä on hypoidivetopyörästölle lisäaineet kohillaaan-> API GL5 luokitus. Nii, talveksi passeli viskositeetti ja synteettisyys on ++, tuo TDL on 75w-90. Quote Link to comment
Guest Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 Ei GL5 vaan GL4 maksimissaan. GL5 lisäaineistus on haitallinen kuplan lodjuille, ja mille tahansa muille jossa on messinkisiä osia (Sytövyttää ajan kanssa). GL5 öljyä on olemassa joka käy, mutta siinä on luettava sitten ettei se vahingoita lodjuja joissa on "keltaista" metallia käytetty. Maailmalta miljoonaan kertaan kuultua ja tätä on kysytty öljy-yhtiöistä suoraan. Jan Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 Hilipatihippan, ymmärtääkseni API GL-4 luokituksen öljyt eivät sisällä hypoidilisäaineistusta? Joten sopiva GL-5 luokituksellinen öljy minimissään :D niin,siitä syövyttävästä EP-lisäaineesta (suora lainaus tosta katalookista) ------ On muistettava, että vaihteiston ja vetopyörästön ollessa samassa öljytilassa, voivat voimakkaat EP-lisäaineet olla agressiivisia synkronirenkaiden materiaaleille. ------ Noh, mulla menee VIELÄ pykälät hyvin pesään, so I´ll take my chances :) Tuossa lisäaineessa on se hyvä puoli että itse perusöljyn ei tarvii olla niin paksua, ja kuormankantokyky riittää silti. Vaatimukset siis öljylle olisi että GL-5 ja lievästi tai ei ollenkaan EP-lisäaineistettu(?) jos mahdollista. Bugfuel, nyt raakaa faktaa ennenku joku tekee fataalisti väärin mun ohjeiden mukaan x) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 hmh, jos manuaaleissa ja joka paikas sanotaan et GL-4 niin..? Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 OK, no sitten niin, tossa mun käyttöohjekirjassa luki vaan että hypoidilitkut. Luin siis tätä öljyraamattua niinkuin piru ite.. :) Quote Link to comment
Guest Jari Granath Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 Eli siis ei hypoidilisäaineitakaan sinne vai onko ne vaan kielletty varastoitaessa?[/code] Quote Link to comment
Guest Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 tunkekaa ny saatana banaanimössöä sinne jos haluatte. Jan Quote Link to comment
mikan Posted November 30, 2004 Share Posted November 30, 2004 tunkekaa ny saatana banaanimössöä sinne jos haluatte. Jan Rättärin moottorissa sitä onkin käytetty menestyksekkäästi. :-) Mulla on Mobilin GL4:t kuplan lootassa. t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted December 1, 2004 Share Posted December 1, 2004 GL-4 on oikea. Kuin myös Mobil VS-200, joka lienee gl4, ei ole nyt purkkia käsissä. Toisekseen, kuplan laatikko ei ole hypoidi-loota, jota taas type 2 IRS on!! Mun ex-kolmosportersyncron-lootaan laittoi merkkihuolto jossain joskus jonkun nesteen "lootaöljykuran" ja ei tarvinnu pitkäkti ajaa kun vaihteet ei pelannu niin kun kuuluu. VS-200 tilalle ja homma kunnossa. Quote Link to comment
Fileas Posted December 1, 2004 Share Posted December 1, 2004 Mobil VS-200 Täyssynteettinen vaihteisto- ja vetopyörästö öljy VAG - konsernin autoihin (Audi/Skoda/Seat/VW). API GL-4 ja VW501.50, SAE 75W90 Quote Link to comment
Lasse Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Nyrkkisääntö: halvin on parasta volkkareihin Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 hiinä ja hiinä moderoisko ton pois ^ toki jos haluu rikkoo pelit ni go for it Quote Link to comment
tuomas56 Posted December 4, 2004 Author Share Posted December 4, 2004 Kiitoksia neuvoista... paikalliselta öljy kauppiaalta löysin shellin 75w -90 4gl öljyä joka on tarkoitettu vag ryhmän autoihin. Siinä on lisäaineet kuulemma kohdallaan. T:Tuomas Quote Link to comment
Guest Ranne Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Paljonko tota öljyä meni tonne kuplan lootaan? Quote Link to comment
Racing Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Tyhjään abaut 3 ja vaihtoon yleensä 2,5 Quote Link to comment
Recommended Posts