Jump to content

Bildsteinin iskarit


Recommended Posts

Onko tietoa voiko noita bildsteinin tolppia esim. täyttää uudelleen. Toinen ei enään vastaa eli nesteet taikka kaasut karanneet. Senverran laadukkaan oloiset jotta voisivat olla uudelleen tehtävissä ? Miten puretaan ?, alapäästä mutteri auki mutta ei hievahda minnekkään, eikös silloin pitäisi saada tuo patruunan tuolta rungon sisältä. Varren paksuus kyllä melkein yksinään riittää kannattelemaan kuplan kevyttä keulaa, on senverran jämäkän oloiset.

Kuvatus tolpasta ja iskarista.

 

http://s230.photobucket.com/albums/ee16 ... jouset.jpg

 

Jos on tiedossa kuka voip asialle jotain tehdä niin jatketta ketjuun taikka privaa. Nuo vois toimii 1303S keulilla vielä jonkii aikoo jos vaan saa paineet pysymään.

Link to comment

Alapäästä mutteri auki ja sitten vielä se männänvarsi pitää ruuvata siitä pohjasta läpi, siinä on päässä ruuvimeisselille hahlo. Sen jälkeen tulee patruuna pois kun yläpäästä nostaa. Se patruuna on siellä siis ylösalaisin, tuo yläpäässä näkyvä paksu "männänvarsi" on itseasiassa iskarin runko ja siellä tolpan sisällä piileskelee varsinainen männänvarsi, jonka alapää siis pilkottaa tuolla alhaallaa missä se mutteri on.

 

Patruunat on täysin purettavissa ja huollettavissa, mutta ei onnistu kotioloissa, niissä on kaasutäyte sisällä. Kellokoskella Etelä-Suomessa Kittelä (http://www.rallysystems.com) noita huoltaa ja säätää, oliskohan ollut 200 eur / patruuna toi huoltohinta kun viimeksi kyselin. Samalla kun tolpan aukoo, niin kannattaa varmistaa yläpään liukujen ja stefan kunto. Jos on paljon ajetut iskarit niin voi ne liut olla kuluneet ja patruunan ja tolpan väliin tulee välystä.

Link to comment

Koittakaas säätää Spaxi tai Koni samanlaiseksi kuin hyvin shimmattu Bilstein... Vakiona Koni on ihan paska soralla, sen joutuu shimmaan ihan kuin Bilsteinin eikä ole yhtään halvempaa. Spaxista ei ole omia kokemuksia, mutta ainakin halvemmissa säädettävissä Spaxeissa säätö on vain paluuvaimennukselle, kuten Koneissakin, ja sehän ei taas riitä mihinkään.

 

Mutta juu, romulaatikkoon joutaa, Bilsteinit, Spaxit ja Konit. Öhlins rokkaa ;)

Link to comment
Koittakaas säätää Spaxi tai Koni samanlaiseksi kuin hyvin shimmattu Bilstein... Vakiona Koni on ihan paska soralla, sen joutuu shimmaan ihan kuin Bilsteinin eikä ole yhtään halvempaa.

 

Koitappa säätää hyvin shimmattu Bilstein kesken päivää sateelle...

Ja kuka nyt soralla viitsisi ajella? Sano nyt vielä, että pitäisi mennä keskelle ei mitään puitten väliin ajelemaan... ;-)

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastauksena siis on, että Kittelän Timo niitä pystyy huoltamaan.

 

Shimmaaminen menee sitten hiukan hifistelyksi jos ihan katuautoa rakennat.

Kisakäytössa (ralli) itseltä kokemusta shimmatuista Bilsteineistä ja Proflexin kolmisäätöisestä iskarista, joka on vastaava kuin Öhlins.

 

Nyt jos tekisin kilpurin niin laittaisin ehdottomasti nuo Bilsteinit, oli romukoppatavaraa tai ei.

 

Perusteluna on testaajan laiskuus hangata niitä perk####n iskarisäätöjä niistä neljä kertaa kalliimmista iskareista kohdalleen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...